T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: TONY efter 18. Maj 2014 kl: 23:21:07
-
Min JX turbo laver tilsyneladende for meget tryk, og jeg er løbet tør for løsningsforslag.
Overtryksventilen er skiftet med en som åbner ved 0,7 bar (er testet) og den lille skrue på wastegaten er skruet helt ud,
men alligevel lukker overtryksventilen luft ud.
Kan wastegateventilen sidde fast..... og kan den i så fald bankes løs igen ?
Kan problemet være et stoppet rør til wastegaten.... eller .......... jeg er på bar bund, håber nogen kan hjælpe. :unsure:
Tony
-
På min Garrett sidder der en arm som skal kunne lukke op for wastegaten.
Husker jeg rigtigt så er der kun et rør på K14 ...stoppet ?
[attachment=17627]h25209d8.jpg[/attachment]
-
Ganske rigtigt....kun et rør. Har nu fundet ud af at det ikke er stoppet, så fejlen kan vel kun være wastegaten ????
Kan den tåle trykluft ind i hullet hvor røret sidder, og vil det overhovedet hjælpe noget ?
Måske man bare skulle kigge sig om efter en ny turbo... :unsure: de holder jo trods alt ikke evigt...
Tony
-
Ganske rigtigt....kun et rør. Har nu fundet ud af at det ikke er stoppet, så fejlen kan vel kun være wastegaten ????
Kan den tåle trykluft ind i hullet hvor røret sidder, og vil det overhovedet hjælpe noget ?
Måske man bare skulle kigge sig om efter en ny turbo... :unsure: de holder jo trods alt ikke evigt...
Tony
Et lille trut, kan vel ikke skade :P
Wastegaten er sikkert bare en del af en stor rust rød klump, alligevel :evil:
-
WD40 og massage med trykluft kan hjælpe....
-
Den fik lidt smørelse og noget trykluft, så nu kører det som det skal igen :)
På prøveturen slog jeg et smut ind omkring synsmanden, han var også godt tilfreds, så nu er Whitestaren nysynet.
Tony
-
Tillykke med det, så er du klar til Fyn 14. Hilsen Poul