T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: TONY efter 25. Maj 2014 kl: 22:14:37
-
Vil lige høre om nogen har prøvet at afmontere den lille koblingsarm på siden af koblingshuset...?
Jeg skifter kobling på Whitestaren, og det viser sig nu at armene som skubber på udrykkerlejet,
har været årsagen til at den ruskede meget ved tilkobling.
Det har været galt så længe at der er 2 mm. forskel på tykkelsen af armene, altså har de af en eller anden årsag trykket skævt,
og det er nu så slemt at akslen i koblingshuset skal skiftes.
Problemet er så bare at den lille arm ikke kan komme af. Jeg har nu forsøgt på 3 gearkasser, men alle sidder fast.
Der er brugt masser af olie, hammer og mejsel, aftrækkere og mere hammer.... men det vil ikke lykkes.
Er der nogen som har et trick, eller er det bare en af de umulige opgaver. ?
Varme duer ikke, for jeg skal beholde nylonbøsningerne, så jeg må måske til at skære den af.
Hvis nogen har en løs koblingsarm liggende, vil jeg gerne købe den. Jeg skal jo helst have den samlet inden træffet.......
Tony
-
Skift koblingshuset ud med en af de andre du har.
Mvh Jønne Ukendt
-
Skift koblingshuset ud med en af de andre du har.
Mvh Jønne Ukendt
Havde tænkt tanken, men den eneste aksel som er fejlfri, sidder i en ABS gearkasse med defekt koblingshus. :(
Tony
-
Vil lige høre om nogen har prøvet at afmontere den lille koblingsarm på siden af koblingshuset...?
Ja, jeg har før afmonteret de arme.
Det går let med et styrekugleaftrækker fra Thansen.
(http://fdynmedia.thg.dk/img/47028_0_m_400_700.jpg)
http://www.thansen.dk/bil/autovaerktoj/styretojsvaerktoj/styrekugleaftraekker/n-449988373/pn-449988365/
Jeg skulle file den ganske lidt så den kunne komme ind over akslen.
-
Jeg har indtil videre haft to arme af i forbindelse med subaruombygning. En aftrækker i ordentlig størrelse kan sagtens gøre det, men der skal tages ved... En aftrækker som T3sen anbefaler lyder som en rigtig god idé.:-)
-
Alt er nu forsøgt, inclusive div aftrækkere, og jeg har nu fundet et andet koblingshus som kommer på.
Den forventede "lette" koblingsudskiftning ender nu med en udskiftning af alt i koblingshuset incl. et afdrejet svinghjul,
Svinghjulet er pletvis slidt og hele overfladen er fyldt med små revner, så det skader vist ikke med en udskiftning :unsure:
Tony