T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Elektrisk => Emne startet af: Holger efter 05. Juni 2014 kl: 22:00:31
-
Jeg mangler en termokontakt der kan starte pumpen til kølvandet i intercooleren. Den skal slutte ved ca. 35 gr. Hvor køber man sådan en.
-
Men er kølevandet i en bil der er i drift ikke altid meget varmere end 35 grader?
Hvis det er sådan, kan man vel lige så godt lade den pumpe køre konstant, og springe kontakten over.
Ellers er der jo termokontakten til en JX, den slutter vel ved godt 100 grader, og det er for meget.
Så er der en termokontakt på en golf2 med RP motor, den slutter eller afbryder ved ca 60 grader.
En google søgning giver den her:
http://www.pelicanparts.com/catalog/SuperCat/944M/POR_944M_FULINT_pg4.htm
(for dyrt legetøj)
Eller noget elektronik der sidder mellem en temperaturføler og et relæ.
-
Men er kølevandet i en bil der er i drift ikke altid meget varmere end 35 grader?
Det er ikke en termokontakt til kølervandet til motoren.
Det er en termokontakt til kølervandet til intercooleren.
De to kører på hvert sit kølervandssystem.
-
Men er kølevandet i en bil der er i drift ikke altid meget varmere end 35 grader?
Det er ikke en termokontakt til kølervandet til motoren.
Det er en termokontakt til kølervandet til intercooleren.
De to kører på hvert sit kølervandssystem.
Ok, det er nyt for mig,
Så giver det hele pludselig mere mening, jeg troede det var samme system.
-
Jeg mangler en termokontakt der kan starte pumpen til kølvandet i intercooleren. Den skal slutte ved ca. 35 gr. Hvor køber man sådan en.
35 grader er ikke meget, men her er en 10A hos Onkel-ebay
[ebay]150711331739[/ebay]
-
Vil du måle på luften eller på vandet?
Hvis du vil måle på vandet, skal du jo lige tænke på at du ikke har cirkulation før pumpen starter.
Så skal termostaten sidde så tæt på IC at den rent faktisk kan opnå en temp. på 35 grader.
-
Vil du måle på luften eller på vandet?
Hvis du vil måle på vandet, skal du jo lige tænke på at du ikke har cirkulation før pumpen starter.
Så skal termostaten sidde så tæt på IC at den rent faktisk kan opnå en temp. på 35 grader.
Jeg tror at planen er at termostaten skal sidde "stort set indbygget i intercooleren" hvis jeg kender Holger ret. :)
-
Vil du måle på luften eller på vandet?
Hvis du vil måle på vandet, skal du jo lige tænke på at du ikke har cirkulation før pumpen starter.
Så skal termostaten sidde så tæt på IC at den rent faktisk kan opnå en temp. på 35 grader.
Den skal sidde i ic, lige der hvor luften går ud til indsugningen.
Jeg har iøvrigt lige fundet 'en fra en Mitsubishi Galloper, så tak for inputs.