T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Hinze efter 22. Juni 2007 kl: 09:37:30

Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 22. Juni 2007 kl: 09:37:30
:twisted:

Pisosse, nu gik det lige så godt.

I går da jeg kom hjem lød der en fløjten bagfra, da jeg stoppede motoren.

Shit, ud og kikke, vand(top)pakning var blevet utæt; lignede noget fra en dampkedel.

hm, er stadig i tænkeboks om hvad jeg "gider" gøre ved det.

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 22. Juni 2007 kl: 13:37:59
Ja, det er nok et levn fra den forrige ejers glykol tid...

Det kan næsten ikke siges tit nok, hvor vigtigt det er med den rigtige kølevæske på en WBX  :roll:
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 22. Juni 2007 kl: 15:33:34
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, det er nok et levn fra den forrige ejers glykol tid...

Det kan næsten ikke siges tit nok, hvor vigtigt det er med den rigtige kølevæske på en WBX  :roll:


mjaa, det er det jo nok :cry:

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mads-kaa efter 22. Juni 2007 kl: 17:22:26
Kan du ikke forklarer lidt nærmere om hvor slemt det er, og hvad du i givet fald ønsker at gøre ved det? Måske et billede eller to kan give lidt oplysning? Jeg fylder for tiden et par liter vand på vognen med en uges mellemrum, men det er nu af andre årsager :roll:
Har iøvrigt måske et topstykke eller to til at ligge, men de er ikke alt for pæne!

/Mads
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 16:40:47
Hey, har fået taget mig sammen og knipset lidt at kikke på.

Hvad jeg gør??

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i. Må så nøjes med lidt mindre moment, men mon ikke det går.

Med mindre der dukker en nogenlunde betalelig wbx forbi, er det tankerne lige nu.

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mads-kaa efter 25. Juni 2007 kl: 17:02:04
Tauschmotor WBX (SS/MV/DJ) Preis: 2350,- http://www.busschmiede.de/
Zylinderkopf kpl. 57 - 82 kW (78 - 112 PS)   378,54
http://www.kaefer-co.de

Hvis du overvejer golf-motoren, så skal du jo huske du skal have stumper fra en diesel motor og gearkasse klokken!

/Mads
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 25. Juni 2007 kl: 17:24:52
Citat fra: "Hinze"

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i.


Hvor finder du en Golf motor til 49 euro ?
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 25. Juni 2007 kl: 17:29:50
Det ser ikke så slemt ud udefra  :roll:

Jeg tror "bare" du skal skifte pakning, hvilket du halvvejs har prøvet da du skiftede løftere.  :wink:
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: jensjakob efter 25. Juni 2007 kl: 18:31:05
1200€ for en PFmotor......
http://cgi.ebay.de/Austauschmotor-VW-Golf-Passat-1-8-79-KW-PF-Motor_W0QQitemZ180131669821QQihZ008QQcategoryZ61275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men OK, så er den ny-renoveret....
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 19:32:15
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Hinze"

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i.


Hvor finder du en Golf motor til 49 euro ?


Havde nu bare set et sæt hos http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=184672 til 1520,-kr, men okay 49euro lyder bedre :shock:

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 19:35:46
Citat fra: "WBX Manden"
Det ser ikke så slemt ud udefra  :roll:

Jeg tror "bare" du skal skifte pakning, hvilket du halvvejs har prøvet da du skiftede løftere.  :wink:


Ja, du har selvfølgelig ret, jeg skal nok bare have tørret øjnene lidt og spist den sidste tudekiks og så igang med at skille den ad.

Det behøver nok ikke at blive så svært :wink:

Skal man normalvis "hive" cylinderne af og skifte O-ringen i bunden eller vil pakningen i toppen være nok?

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 19:38:11
Citat fra: "Mads-kaa"
Tauschmotor WBX (SS/MV/DJ) Preis: 2350,- http://www.busschmiede.de/
Zylinderkopf kpl. 57 - 82 kW (78 - 112 PS)   378,54
http://www.kaefer-co.de

Hvis du overvejer golf-motoren, så skal du jo huske du skal have stumper fra en diesel motor og gearkasse klokken!

/Mads


Ja, det har jeg luret lidt på, men det er vel også til at opstøve for rimelige midler :D

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 19:40:09
Citat fra: "jensjakob"
1200€ for en PFmotor......
http://cgi.ebay.de/Austauschmotor-VW-Golf-Passat-1-8-79-KW-PF-Motor_W0QQitemZ180131669821QQihZ008QQcategoryZ61275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men OK, så er den ny-renoveret....


ja, mindre kunne nok gøre det. På golf2.dk sælges de til en noget anden pris, men er så heller ikke renoveret.

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 25. Juni 2007 kl: 21:31:18
Citat fra: "Hinze"

Skal man normalvis "hive" cylinderne af og skifte O-ringen i bunden eller vil pakningen i toppen være nok?


Hvis man kan få topstykkerne af uden forringerne følger med, er det mest optimalt.
Herefter kan O-ringen i bunden godt køres over forringen og ned på plads.
Hvis forringen er meget rusten på kanten hvor de går op i topstykket, kan det nok godt svarer sig at pille dem af og gi dem en tur med stålbørsten inden der stættes nye O-ringe på..
O-ringene følger med i sættet..

Kig på E-bay, der sælges jævnligt HELE motorpakningssæt normalt til 49 euro for de billigste.
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 22:37:17
@ WBX Manden: Takker for input.

Så blev der "slidt" lidt i garagen.

Hmm, ser nu ikke al for godt ud, kan genkende revnen mellem ventilerne fra type 1 LBX. Er det noget at bygge videre på??

Pakningen var flækket, men ikke der hvor der kom damp ud, men anyway god ser den ikke ud.

Foringerne sad fast, så de blev trukket med ud.

Hmm, tænke tænke hva nu. Den anden side har blålige krystalaflejringer ved pakningen udenpå også, så den er vel ikke meget bedre.

Lidt flere pics på http://fragreve.dk/T3


Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 25. Juni 2007 kl: 23:07:56
Hmmm.. Der kom ikke luft i kølesystemet da den kørte vel !?

Jeg ville prøve at finde et nyt topstykke, bare for at være sikker  :roll:

Det ville være surt at montere nye toppakninger også finde ud af toppen ikke er tryktæt.

Resten skal du ikke være så ked af, det kan fikses med lidt rengøring, barberblad og noget ny flydende pakning...

Husk at brug den org. VW pakningsmasse (den sorte) og møtrikstætner (den gule). koster ikke ret meget !

Skift begge sider nu hvor du er i gang.
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juni 2007 kl: 23:28:19
Citat fra: "WBX Manden"
Hmmm.. Der kom ikke luft i kølesystemet da den kørte vel !?  Nææ, det synes jeg ikke var fornemmelsen.

Jeg ville prøve at finde et nyt topstykke, bare for at være sikker  :roll: Lyder fornuftigt nok, måske lidt pebret.

Det ville være surt at montere nye toppakninger også finde ud af toppen ikke er tryktæt. Enig

Resten skal du ikke være så ked af, det kan fikses med lidt rengøring, barberblad og noget ny flydende pakning...

Husk at brug den org. VW pakningsmasse (den sorte) og møtrikstætner (den gule). koster ikke ret meget !


Skift begge sider nu hvor du er i gang. Uha, det smager af $


Har ikke helt endnu svedt tanken ud om den dersens 1.8  :oops:

Godnat for idag :?

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: WBX Manden efter 26. Juni 2007 kl: 08:49:12
Når jeg siger nyt topstykke, mener jeg selvfølgelig et andet evt. brugt  :shock:  :lol:

Nye topstykker koster jo kassen !!!
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 01. Juli 2007 kl: 21:14:52
Så er "synderen" fundet; som WBX-Manden ganske rigtig noterede sig, corrosion i aluminiumen.

Nå,, det bliver samlet med nye pakmasse og pakninger  :roll:

Og så den røde kølervæske (VW G12) selvfølgelig.

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mølle efter 01. Juli 2007 kl: 21:42:03
ja -det skal da prøves. husk pasta til topstykke-møtrikkerne.
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 01. Juli 2007 kl: 21:50:53
Citat fra: "Mølle"
ja -det skal da prøves. husk pasta til topstykke-møtrikkerne.


yepper,

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 05. Juli 2007 kl: 20:02:25
Som kom varene ;)


Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 11. Juli 2007 kl: 22:03:48
Hvem fan... har designet den wbx. Skulle have låseringene til krydspindene af for at sætte foringerne på. Forsadan da noget flueknep, mage til gynækologisk indgreb har jeg da da ligegodt aldrig været udsat for. Selv skift af 14 fuelnozzler på en de Havilland, dash 7 endda på nathold var da nemmere  :twisted:

Det lettede :D

Nej, jeg fik dem sgu ikke af. Gad ikke mere i aften :!: Så var der iøvrigt knækket en olieskrabering :(

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mads-kaa efter 11. Juli 2007 kl: 22:10:39
Citat fra: "Hinze"
Hvem fan... har designet den wbx. Skulle have låseringene til krydspindene af for at sætte foringerne på.


??? hvorfor det? har du taget stemplerne ud? Jeg brugte en almindelig stempelringskompressor, og så monterede jeg stempler og foringer som en "pakke" efterfølgende! en gevindstang med møtrikker skiver og en lang top blev brugt til montering af krydspindene. Men jeg havde så også stemplerne ude, og ja, det er sgu ikke helt nemt at få monteret det L...!

/Mads
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 11. Juli 2007 kl: 22:14:34
Jeg var ikke kvik nok da jeg hev toppene af, så foringerne susede med af. Så skulle de jo monteres igen .....

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 12. Juli 2007 kl: 21:37:12
Ret skal være ret. Har købt en ny låseringstang, det hjalp noget på humøret, der er stadig ikke meget plads, men mon ikke det går;; der er jo trods alt samlet mange wbx'er før min :oops:

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mads-kaa efter 12. Juli 2007 kl: 21:52:14
Ellers siger du lige til, så slår jeg sgu et smut omkring på lørdag!

/Mads
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: jensjakob efter 14. Juli 2007 kl: 22:19:21
Hej,

Spændende projekt.

Hvor fik du topstykker -og hvor meget?

Med VWenlige hilsner

Jens Jakob
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 25. Juli 2007 kl: 21:28:29
Så lykkedes det at få samlet min wbx, endda med stor succes. Har lige kørt en "længere" jomfrutur. Den lyder nu godt sådan en wbx  8)

Endte med at sætte de gamle topstykker på igen og alle de nye fine pakninger. Det er sgu stadig et virvar af vandslanger og rør der suser rundt i det motorrum :?

Hinze
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Mølle efter 25. Juli 2007 kl: 22:28:36
tillykke. Det blev da en svær fødsel. Men næste gang, så kører du med klatten.

Kan du så komme i gang med det 1.8 projekt.
 :lol:  :lol:  :lol:
Titel: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
Indlæg af: Hinze efter 26. Juli 2007 kl: 09:31:25
Citat fra: "Mølle"
tillykke. Det blev da en svær fødsel. Men næste gang, så kører du med klatten.

Kan du så komme i gang med det 1.8 projekt.
 :lol:  :lol:  :lol:

schh, det er i en anden tråd 8)

Hinze