T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: his_dudeness efter 14. Juni 2014 kl: 14:08:18
-
hej t3 gutter... jeg har købt mig en t3 fra 82 med en td motor i. jeg er ikke vildt intreserret i at køre diesel i den men men men. hvilken benzin motor ville være nem at smide i? og hva med gearkasse?
-
det letteste er en række4 motor fra f.eks en golf. Den passe lige på gearkassen og du kan bruge stumperne fra dieslen til at ombygge med, dvs bundkar, oliesnabel og motorophæng
-
hva med kaburatoren fra sådan en golf motor.. er den ligeglad med at ligge ned?
og er der andet jeg skal være ops på?
-
Glem alt om karburator.
Enten single point eller multi point indsprøjtning
De kom med single point i 89 så der er nok at tage af
-
okay.. hva med ombygning af ledningsnet?
-
Hvis du napper en er før 1995 er fri for at rode med startspærre.
Men Ja, du skal selv splejse nogle ledninger sammen.
Det behøver ikke være et problem, men kræve at du I ikke er ræd for at kikke på ledningsdiagrammer.
-
okay.. jeg må ud og købe mig en gammel goller så.. tak for hjælpen
-
Der er en motor til salg her : http://t3nettet.dk/forum/dele-motordele/93266-saelges-raekke4-motor-107hk
Nemmere kan det næsten ikke gøres.
Tony
-
Jeg har flere motorer på lager af 1,8i både ABS og ADZ alle sammen 90 hk og med monopoint, flere af dem kan afprøves :)
de er komplette med ledningsnet og boks mm. Men du skal selv bygge den om til at lægge i en T3
priserne starter ved 1500 kr :)
-
nu siger du med ledningsnet? er det så ombygget til t3 eren
-
nu siger du med ledningsnet? er det så ombygget til t3 eren
nej som sagt skal du selv stå for ombygning til T3, var den plug and play skal du nok gange prisen med 3 eller 4 :)
-
Jeg har en række-4 1,8 ADZ liggende i min Carat, som du kan købe for 3500,- incl ledningsnet, men uden starter/generator.
Det eneste som skal laves ved den, er udskiftning af et par pakdåser, hvilket er let når den er ude.
Den kører rigtig godt og har ikke mere væskeforbrug end det der kommer ved de defekte pakdåser.
Udstødningen (forrøret) er defekt, men den kan stadig prøvekøres indtil d. 1-7, derefter kan den høres i gang
indtil jeg skal bruge starteren eller gearkassen.
Tony
-
iden bunke dele jeg har til salg herinde får du også en RP 1,8 med 90 hk der er næsten færdigbygget til at lægge i en t3
http://t3nettet.dk/forum/dele-alt-andet/93267-alt-sat-til-salg-pa-en-gang
-
hej t3 gutter... jeg har købt mig en t3 fra 82 med en td motor i. jeg er ikke vildt intreserret i at køre diesel i den men men men. hvilken benzin motor ville være nem at smide i? og hva med gearkasse?
Hvor mange kilometer regner du med at køre i vognen pr. år?
Allerede efter ganske få 1000 kilometer er diesel billigst
En turbodiesel har 70 hk. Den må man øge med 20% før der skal betales registreringsafgift igen (det er min forståelse?)
Så 70hk*1,20=84hk er det maximale. (men om der er nogle metoder til at omgå det ved jeg ikke ?).
Min erfaring fra golf2 er at benzin bestemt vinder når det drejer sig om motorstøj og effekt
men i forhold til diesel er det en meget dyr fornøjelse.
Næsten dobbelt så dyrt i brændstof pr kilometer!
Og så er udligningsafgiften altså snart tjent hjem.
Jeg køre ikke så meget i min T3, så hvis ikke der var den effektgrænse, så ville jeg
nok prøve et par år på benzin.
Det er holder mig tilbage er, at jeg ikke har benzinmotore på lager under de 84 hk,
og så det eventuelle papirarbejde.
Og ikke mindst: så kører sådan en dieselmotor jo altså rigtig godt.
En yderst tiltalende teknologi, REN mekanik, som har bevist sin store driftssikkerhed,
hvis det passes, og ikke misbruges.
-
altså jeg har en 2,1 boxer maskine.. men mangler indsprøjtningen.. den vil jeg gerne bytte med noget motor til min bus.. hvis nogen kunne ha interesse..