T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Motordele => Emne startet af: ronja6 efter 21. August 2014 kl: 08:44:09
-
En god bekendt mangler en god dieselmotor som er komplet. Det skal være en alm diesel 50 hk. Gerne lavt km tal. Har du en sådan stående til rimelige penge, høre vi gerne fra dig.
Mvh Per 21583808
-
Hej Per.
Har I overvejet at bruge 1,9 sugediesel i stedet. F.eks. 1y eller AEF... De går lidt bedre og har vel også en lidt bedre holdbarhed.
-
Bilen er født med lille diesel motor og ejer ønsker at bibeholde dette i sin bil, som for øvrigt er en ganske fin sika fra 1985.
-
jeg har en 1,6 D. km ukendt. 800
-
Har du hørt den i gang ? Er den komplet ?
-
Går ud fra at du har fundet det du skal bruge.??
-
Hej Drejer
Som vi har skrevet det, er vi nye på t3-nettet.
Der blev købt en VW t3 fra 1986, Turbo Diesel for blot en måned siden, og i dag steg den af. Dryppede lidt olie i morges, og den røg en del, når den blev startet. Bilen kørte på motorvejen fra Ballerup, og ud for Roskilde begyndte den at koge. Ind i nødsporet med vidunderet...
Ventede til den var kølet af. Derefter lidt vand, så den kunne rulle hjem til Skibby-området, men vi er næsten ikke i tvivl om, at det nok hedder en anden motor.
Kan du mon hjælpe os her?
Vh. Mette og Mads
-
Der blev købt en VW t3 fra 1986, Turbo Diesel for blot en måned siden, og i dag steg den af. Dryppede lidt olie i morges, og den røg en del, når den blev startet. Bilen kørte på motorvejen fra Ballerup, og ud for Roskilde begyndte den at koge. Ind i nødsporet med vidunderet...
Ventede til den var kølet af. Derefter lidt vand, så den kunne rulle hjem til Skibby-området,
Jeg synes det er vigtig med en så præcis diagnose som muligt.
Mon ikke de fleste der kender til 1.6TD tænker revnet topstykke?
Når bilen startes og får nogle omdrejninger, kommer der så bobler op gennem kølevandet
i den forreste plastbeholder når låget er skruet af?