T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: johansen efter 15. September 2014 kl: 22:17:11
-
har gået lidt med tanken om at konvertere min dejlige syncro 2,1 wbx om til en diesel.
Ville hører om der er nogen der har nogen erfaring med det og hvilke motorenr man har brugt?
Har fået fat i en 1,8 diesel fra en golf II med fyldt lednings net og alt hvad der skal bruges, og tænker at når den også er en 4 gears, tænkte jeg om den passer lige over i, med gear kassen, ved godt at ophænget skal laves om.
håber at der er nogen der kan hjælpe.
-
Du skal bruge en koblings klokke fra en diesel - men den er nem at købe men du sal også skifter højgears aksel. Og så skal tanken have en bule der hvor starteren kommer til at sidde.
God fornøjelse
den stiger i vægt afgift. ??
Rabundus
-
har faktisk en komplet golf II med det hele i.
er grøn på området, så kan du forklare med gear kasse?
ved du ca hvor meget den kommer til at koste i vægt afgidt.?
-
Golf 2 gearkassen kan du godt kyle ad h til.
En golf 2 har motoren i front, på tværs af bilen, imens en T3 har motoren i bag på langs af bilen, ergo vender motoren i t3'eren 90'grader i forhold til golf2'eren og så kan du ikke brug gearkassen til noget.
Så du skal enten bruge din egen gearkasse og skifte højgearsakslen og koblingsklokken, eller finde en gearkasse fra en Diesel Syncro (selv hvis du kunne bruge gearkassen fra en golf 2 i en T3, ville du miste firhjulstrækket)
Og for at starten kan være der skal der laves en bule i benzintanken da der er forskel på benzin og Diesel tanke. :)
-
du skal bruge:
tank
koblingsklokke
højgaersaksel
og alt i motorrummet fra en samt en JX dieselmotor fra en t3 syncro.
fra golf-motoren passer kun motorblok med topstykke
alt efter hvilke gearkasser du har nu, bør de skiftes helt ud, da udvekslingen ikke passer.
-
Det skal være fra en syncro diesel, især oliepåfyldnings studs og motorbøjler er ikke ens på en 2wd og en 4wd.. jeg vil nu mene at man godt kan få mokket dieselpumpen fra golfen i.. ingen problemer i doka/sika, og lidt tæt på motorklappen i en bus/kassevogn...
-
Jeg har gjort det, tråden hedder "WBX=>DIESEL" ..ellers bor vi ikke langet fra hinanden.
Det der er sværest at finde er motorbøjler og tank, mener at kunne huske Rabundus ændrede en 2wd tank til 4wd, det må findes i en tråd ?
Vægtafgift, diesel, gul : 4800 p.a. Benz kan jeg ikke huske (2500?).. men det ved du jo selv..
Men der er jo et regnestykke omkring brændstofforbrug osse :
WBX køre omkring 8/kml a 12kr/L og diesel omkring 10 km/l a 10kr/L
Løst regnet skal du køre over 5.000 km pr år før du kan begynde at "betale" de dele der nu er brugt til ombygningen.
Ret mig hvis der er fejl i nævnte ;)
Jeg køre i øjeblikket med "Golf" pumpen, den med den store top.
Mølle har fuldstændig ret, der er nærmest ikke plads under låget på en bus til den pumpe.
-
Nu ved jeg ikke så meget om Syncroer, men at bruge en Golf 2 på en bus skal alt udvendigt skiftes, noget er allerede nævnt, ikke nævnt er kobling, udstødningsmanifold, ophæng til vandkøler/oliefilter, (er bundkar ens på 2WD og 4WD ?) og husk lille nåleleje til krumtappen, til at styre højgearakslen, mener at det leje ikke er der når motoren er i en Golf.
Mvh. Kurt.
-
Jeg har bare lavet en bule i en Benzin syncro tank der hvor starteren skal sidde ved diesel konvertering eller række 4 konverterinng
Tanken skal ud - og en varmeblæser - ikke hårtørrer - skal bruges men så er det også rimeligt at få plads til starteren ved at arbejde med varme og
at trykke på tanken.
:cheer: :cheer:
Rabbundus