T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: johan_a efter 17. September 2014 kl: 13:45:06
-
Hej
Jeg ligger inde med en 2.5 TDI motor (ACV, 102HK) fra en T4, komplet med alle kabler og styring.
Er der nogen, der ved hvorvidt det går at montere denne i en T3 og hvad der eventuelt skal til.
Bilen er en Syncro panel diesel (JX)
Johan
-
jeg ved det er gjort før i DK
en hvid syncro på hvide plader der kører/kørte i hovedstads området
du skal i hvertfald have fat i en koblingsklokke fra en SA-model (Syd Afrika) den kan bl.a fåes hos Winkler i tyskland, mener det var ca 300 Euro sidst jeg kiggede, men så kan du i hvertfald få den 5cyl. motor til at sidde på gearkassen
Holger har lagt en 5-benet TD motor i en T3, så han kan nok svare på hvad du ellers skal bruge af svinghjul, ophæng, udstødning mm.
held og lykke med projektet, jeg glæder mig til at følge det :D
-
Mads har gjort det med bensiner og jeg er igang med det diesel.
men kom til klub aften på gds Kun medlemmer så kan du få meget mere at vide ellers ring
Rabundus
-
Det er et projekt, der endnu kun er i støbeskeen.
Jeg er for øjeblikket udstationeret i Det sydlige Tyskland og har derudover kun hver anden weekend til rådighed til projektet så jeg forventer allerede nu at det kommer til at vare en krig.
Af samme årsag kan jeg ikke deltage i klub aftener mm.
Syncroen står dog foran en større overhaling, så jeg tænkte at det ville være det rette tidspunkt til en opgradering. Jeg har også tænkt på at give den lidt mere frihøjde.
Johan
-
selve klokker koster 559 euro +det løse altså ca 5000 kr
samt en gammel audi 100 5cylinder derfra skal du bruge motor ophæng bundkar sugesnable oliepind osv.
se i min tråd dedt er vist i billeder januar til april i år.
god fornøjelse
-
Verner, jeg gade vide om "den hvide Syncro fra København" du refererer til, var den hvide 16" Syncro, der kom dampende hen foran mig ud for byggemarkedet i Stubbekøbing i fredags. Vi fik os en lille sludder (dækspark) manden var på ferie hernede (surf). Han havde været lidt aktiv herinde på boardet for ca 3 år siden. Der var en TDI motor i og den fungere sådan set godt nok, men han havde et problem ved gas givning i fjerde gear, han mente at kunne løse problemet ved indbygning af elektrisk gaspedal.
Venlig hilsen
Bent