T3nettet og T3Klub Danmark forum

Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: jesper c efter 24. Oktober 2014 kl: 15:17:03

Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 24. Oktober 2014 kl: 15:17:03
Hej med jer på siden.

Jeg vil lige benytte mig af, at præsentere mit nyerhvervede køretøj og mig selv.

Jeg har trådt mine barne sko i den luftkølede del af VW verdene for nogle år siden, men aldrig i den vandkølede del. Mit første køretøj for 24 år siden var en type 2. Nu er det så en T3 efter min bedste overbevisning.

Djævlen er fra 1990 og forsynet med den originale WBX 1,9 med små 291.000 km på klokken. Den er i ok stand, men lige pt. drikken den lidt for meget vand. Så første projekt er, at finde årsagen til det, og fixe det. Så skal den synes og have nr. plader på.


[attachment=18461]h7bcfceb.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 24. Oktober 2014 kl: 15:18:20
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: biavler1 efter 24. Oktober 2014 kl: 16:46:41
Hej og tillykke med den fine vogn og velkommen her på siden :P

Mvh. Niels
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 24. Oktober 2014 kl: 18:10:16
den ser fin ud, velkommen til.
Drypper den vand fra gummipakningerne ved topstykkerne?

se evt her (http://wbx.fragreve.dk)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 24. Oktober 2014 kl: 23:55:07
Den er faktisk også ret hæderlig i kanterne. Der er selvfølgelig lidt hist og pist, men slet ikke hvad jeg havde forventet af en 24 år gammel bil med snart 300.000 km på klokken. Når elastikken er blevet strammet igen, så går den formodenlig fejlfrit gennem syn i første hug.

Nej den drypper ikke fra toppene, da der er forholdsvis nye pakninger skiftet af tidligere ejer. Den har gang i en coctail nede i motorblokken, med blandt andet vand, olie og benzin.  :angry:

Jeg hev den ud her til aften, så jeg kan få fundet fejlen.



Elastikken er ude. (https://www.dropbox.com/s/3uijq06mtaltufb/2014-10-24%2022.51.54.jpg?dl=0)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 25. Oktober 2014 kl: 17:53:27
Jeg skulle mene at jeg har fundet årsagen til den før om talte cocktail i motorblokken. Der er vist en der skal øve sig på, at tælle til 2.  :P Der lå 2 cylinder topringe på den ene cylinder, samt var møtrikkerne til toppen spændt med moment som vinder blæser i Thyborøn, og et par stykker af dem var slet ikke spændt. Der var heller ikke rigtig skyggen af pakmasse under møtrikkerne.

Ja her er det ikke fordi dobbelt så mange er dobbelt så godt. (https://www.dropbox.com/s/dx35idp30d170sm/2014-10-25%2014.01.21.jpg?dl=0)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 25. Oktober 2014 kl: 22:14:45
Det er ikke første gang jeg hører om dette fænomen... men skal nok lade være med at pege... Jeg er sikker på at du har fundet synderen... jeg er ikke sikker på at det er pak-masse der er under møtrikkerne.. betragter det mere som en slags slibe pasta, som sikrer at fladerne ender med at slutte tæt.. korrekt moment er nøglen til succes her... synes personligt at der er noget underligt fjedrende noget at stå og spænde på. som om man godt lige kunne gi den lidt ekstra.... -men det skal man ikke...

held og lykke med projektet.. .fin sika... dem er der ikke så mange tilbage af ....
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 26. Oktober 2014 kl: 07:32:31
Skidt pyt, pak masse eller slibe pasta. Så var det i hvert fald undladt. Men når møtrikkerne så alligevel er spændt forkert, eller slet ikke spændt, så har pastaen jo ingen betydning. (1 var kun finger spændt og 2 sad forholdsvis løse) :blink:

Nu bliver den i hvert fald overhalet, og samlet korrekt. Så håber jeg på, at det gør underværker.

Tiden har sat sine spor. (https://www.dropbox.com/s/o1956egomhknrli/2014-10-24%2022.52.03.jpg?dl=0)

Tiden har sat sine spor. 2 (https://www.dropbox.com/s/6oe4dqcq6s1mzwg/2014-10-24%2023.02.28.jpg?dl=0)

Tiden har sat sine spor. 3 (https://www.dropbox.com/s/znqmt4rte9p34a1/2014-10-24%2023.02.36.jpg?dl=0)

Tiden har sat sine spor. 4 (https://www.dropbox.com/s/aomxxru6xtcgscy/2014-10-25%2009.23.00.jpg?dl=0)

Lidt let afvaskning gør underværker. (https://www.dropbox.com/s/i959r4rknhlzffh/2014-10-25%2012.12.51.jpg?dl=0)

Lidt let afvaskning gør underværker. 2 (https://www.dropbox.com/s/6a0zmsdcafjvequ/2014-10-25%2012.13.12.jpg?dl=0)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: POLLE955 efter 26. Oktober 2014 kl: 22:27:44
Hej den er da super fin den sika . Velkommen til , den med to ringe der rækker jeg fingeren op , har været der det er ikke helt godt  :lol: .
Hilsen Poul
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 23. November 2014 kl: 19:20:06
:silly:  Test
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 23. November 2014 kl: 19:34:14
Nu prøver jeg at lave en lille update. Jeg har haft nogle problemer med, at uploade billeder.

Jeg fik pillet motoren ud, renset den og skildt skidtet ad. Den fik nye friske pakninger, og det korrekte antal cylinderringe. Samlet og små nusset lidt. Men det var lige fedt, for den forbrændte desværre stadigvæk kølevæske. Så jeg har hevet den ud igen, men denne gang bliver cylinder 3-4 topstykket sendt til trykprøvning. Der må gemme sig en flænge et eller andet sted. Det kan ses på udstødnings porten, at det må være på cylinder 4 synderen er, for den er vasket.

Nå nu den er helt ude igen, så får den lige lidt kærlighed i krogene.

Det så ikke for godt ud, da jeg tappede olie af første gang.
[attachment=18625]h57ce747_2014-11-23.jpg[/attachment]

Det er nogle år siden jeg har rodet med boksermotore, og sidst var det luft kølede. Nøj hvor er der mange slanger på sådan en vand boxer.  :blink:
[attachment=18626]h26cd54a.jpg[/attachment]

Den fik lige en ordentlig tur med "haveslangen".
[attachment=18627]h6653024.jpg[/attachment]

Alle løsdelene fik en omgang med sandblæseren.
[attachment=18628]h9c2764c.jpg[/attachment]

Et frisk pust med hammerlak.
[attachment=18629]hcf562dd.jpg[/attachment]

Mig selv sagde hunden.
[attachment=18630]h5c36740.jpg[/attachment]


[attachment=18631]hffabebc.jpg[/attachment]


[attachment=18632]h6bf8d1d.jpg[/attachment]


Da jeg pillede motoren ud første gang, der var et par ledninger i motorrummet uden hjemadresse. Jeg ved godt hvor de to stik skal sidde, men hvem kan identificere adressen på ledningerne?
[attachment=18633]h69f12ac.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 23. November 2014 kl: 19:40:30
Selve gearforbindelserne får også en god overhaling når skidtet alligevel ikke kan køre. Den har fået ny kobling med hele svineriet, og gearforbindelserne skal selvfølgelig også klares. Jeg får røde knopper af gearskifte der ikke fungere korrekt.

Den har været på kraftig slankekur og må skiftes til en "ny" med mere sul på kroppen. Alle bøsninger bliver skiftet i samme omgang.
[attachment=18634]hfc4518a.jpg[/attachment]



[attachment=18635]h10cc580.jpg[/attachment]



Lidt er blevet monteret igen. Men venter stadigvæk på dommen over toppene.
[attachment=18636]ha4665f8.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Rabundus efter 23. November 2014 kl: 22:23:56
Det er godt nok flot arbejde, og forholdene er lidt langt fra min granit indkørsel ! 11!!!   :whistle:   Misundelse er en grim ting  :sick:  :sick:

Rabundus
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 24. November 2014 kl: 15:40:59
Jeg er yderst heldig, at have nogle kammerater med et meget stort værksted. Det gør tingene noget nemmere.  :P
[attachment=18642]h5183213.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Aakerman efter 24. November 2014 kl: 20:06:34
Fine billeder, tak for dem.

Venlig hilsen
Bent
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 15. Januar 2015 kl: 20:08:58
Jeg har været totalt hængt op de seneste 1½ måned. Så jeg har ført fået gjort noget ved sagerne igen i tirsdags. Jeg havde jo stadigvæk en vand drikkende motor. Så to "nye" topstykker er blevet erhvervet. De er blevet ren gjort og har fået nye støtte bolte. Toppene er fra en 2,1, generelt i meget fin stand, med flotte tændrørs gevind og anlægsflader.

Så i morgen fredag, bliver de monteret på dyret.  :P


[attachment=18799]h9c79bad.jpg[/attachment]

[attachment=18800]ha3e2725_2015-01-15-2.jpg[/attachment]

[attachment=18801]h761a5ae.jpg[/attachment]

[attachment=18802]hed438a8.jpg[/attachment]

[attachment=18803]h52ff82a.jpg[/attachment]

[attachment=18804]h3fafcdd.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 16. Januar 2015 kl: 06:33:05
hold da op, du går da grundig til værks. Flot at se
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 16. Januar 2015 kl: 07:27:07
Det er heldigvis kun knofedt. :) Og når nu hele projektet er så low budget som det er, så skader lidt sved på panden ikke.

Men ja resultatet er blevet ret godt.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 17. Januar 2015 kl: 08:15:36
Så blev hele herligheden samlet.  :)  Det bliver spændende, at se om den holder tæt nu.  :whistle:

[attachment=18807]hf631ad3.jpg[/attachment]

[attachment=18808]hd9c5a4b.jpg[/attachment]

[attachment=18809]hfa505ef.jpg[/attachment]

[attachment=18810]hf34fa82.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 17. Januar 2015 kl: 09:14:49
Det bliver da super lækkert at få den lagt i og startet op... Et par timers arbejde, så snurrer den..
flot arbejde...
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 20. Januar 2015 kl: 22:17:01
Ja nu fik jeg lagt dyret i. Så langt så godt.  :P  Det virker som om, at den er tæt. Dog er det med forbehold, den har kun kørt sammenlagt 10 minutter. Da jeg har lidt problemer med, at lufte kølesystemet ud. Jeg har endda haft den oppe på liften med forhjulene, så de var små 40 cm over gulvet.

Jeg er derfor blevet i tvivl om slangerne sidder rigtigt. Jeg har monteret det hele som da jeg fik bilen. Men jeg kan ikke rigtig finde noget sted hvor der står hvordan de monteres.  Jeg har også 2 beholdere i min, hvor jeg ofte kun ser en beholder på andre WBX motore????

Hvem kan opklare mysteriet for mig?  :blink:

Sidst men ikke mindst. Jeg skal have justeret tænding i morgen. Hvad står den på sådan en bandit her?

"Rød" slange går fra topstykket og til beholderen. Men er det korrekt?
"Grøn slange går fra rør til bunden af den anden beholder?
[attachment=18828]h71d34b0.jpg[/attachment]

"Grøn" Slange er monteret i bunden af beholderen.
[attachment=18829]hf47aa9d.jpg[/attachment]

"Rød" slange er monteret på studs på topstykket.
[attachment=18830]h0df3b85.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 20. Januar 2015 kl: 22:32:59
Den grønne slange skal gå fra låget på ekspansionsbeholderen til bunden af akkumuleringstanken.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 20. Januar 2015 kl: 22:55:14
Super... Tak for det.

 Så "rød" slange på topstykket går op til røret?
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: POLLE955 efter 20. Januar 2015 kl: 23:08:32
Hej det ser super flot ud det du laver , rød slange skal til bunden af påfyldnings beholder , og grøn slange skal til studs , når man stopper kommer der lidt kølervædske over i påfyldningsbeholder , når man så starter kold suger den selv igen . det er rigtig at hæve bilen lidt i front , åbne luftskrue på køler ,låget af ekspantionsbeholder 2000 omd.og så fylde på til der kommer væske ud af luftskruen , husk altid RØD kølervædske , det er letmetal toppe de er følsomme over for tærring . Kør en god tur og tjek om der er varme på og kig en gang om den mangler væske når du kommer hjem igen .
Hilsen Poul
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: POLLE955 efter 20. Januar 2015 kl: 23:14:04
Nå der var Jønne hurtigere end mig , uanset farver der går en slange fra blå dæksel til bund af påfyldningsbeholder og en slange fra topstykke til rør øverst rundt i motorrum
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: buddha_uffe efter 21. Januar 2015 kl: 07:44:54
Nej der er vidst noget galt... Mener "rød" slange fra det blå låg skal gå på den beholder bag nr.plade. Og så kan jeg ikke huske resten..
Vi må have assistance..  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 21. Januar 2015 kl: 07:51:00
som jeg husker det skal rød slange op til jernrøret som går rundt i motorrummet.. grøn slange skal gå imellem de to beholdere... Jeg er ret sikker på at det er rød slange, som driller dig.. du får ikke luftet ordentligt ud i højre side af motoren.. vær opmærksom på at du kan åbne for en ventil på termostathuset når du lufter ud....

god fornøjelse...  Erik
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 22. Januar 2015 kl: 01:05:25
Så fik jeg luftet den ud, og den spinder som en kælen kat. Meeeen dog ikke helt fri for den hvide mistænkelige damp/røg.  :angry:  Samt den snubler over gassen fra tomgang. Jeg har justeret ventiler og timing. Men er gået lidt i stå på grund af sene aftentimer.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 26. Januar 2015 kl: 13:35:16
Hej Janus,

Lækkert at se og høre vognen i dag.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 26. Januar 2015 kl: 18:00:40
Hyggeligt lige, at sludre med dig. Og fantastisk service med reservedelene.  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: jesper c efter 27. Januar 2015 kl: 18:37:27
Så fik jeg ordnet alle de slidte bøsninger på gearforbindelsen. Byt til nyt som man siger. (jeg fik desværre ikke taget billeder, da jeg endte med at være smurt ind i fedt fra top til tå.)  :woohoo:  Men nu køre det som Hans i Grete. Dog mangler jeg at finjustere det, for sikke da noget hø, at gøre alene.
Mit næste problem er den nye kobling, den gør knuder. Den er blevet luftet ud, men vil stadigvæk ikke koble 100 % ud, hvilket jo selvfølgelig giver knas med gearskiftet.
Kan sådan en hydraulisk kobling justeres på nogen måde????
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 28. Januar 2015 kl: 06:38:48
fedt med gearskiftet.

Næ koblingen kan ikke justeres, men kun luftes. Er det vandringen der er for lang eller blød?
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: porteren efter 28. Januar 2015 kl: 11:03:35
Koblingen kan godt være lidt tricky, at få luftet helt ud, så prøv igen et par gange.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: kh efter 31. Januar 2015 kl: 15:33:06
Nu har jeg aldrig luftet en T3 ud, men jeg har flere gange på T4 og en enkelt gang på en Peugeot 404 (ja det er mange år siden) luftet ud ved at med en smørekande og et stykke tyndt slange på udluftningsskruen på slavecyl. at pumpe væsken fra slavecyl. og op i væskebeholderen.
Jeg ved ikke om det lader sig gøre på en T3, det er jo et langt rør at flytte væsken i, så her må andre byde ind.

Mvh. Kurt.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: verner efter 31. Januar 2015 kl: 17:36:48
du skal bare have en bremsevæskesuger til trykluft, de koster under 200kr i harald skrald
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 06. Februar 2015 kl: 19:30:37
Jeg har nu kørt i dyret nogle dage, den er totalt røgfri, spinder som en kælen kat og starter efter et enkelt dap på speederen med det samme.

Jeg monterede ny slavecylinder, og nussede udrykker armen, og nu er alt ok med koblingen og den er blød som smør.

Den drillede lidt til, at starte med og ville ikke rigtig tage gassen. Ved nærmere eftersyn opdagede vi, at strømfordeleren ikke avancerede ordenligt. Så den blev splittet totalt ad, nusset, pudset og et skvat olie hist og pist fik liv i delene igen. Det viste sig, at armen fra vacumdåsen var let bøjet og ikke gik i indgreb med avanceringen i strømfordeleren. Så efter en udretning og samling af hele skidtet igen blev dyret sat i. For, at finde ud af, at jeg havde vendt drevet 180¤ forkert. Jeg var ellers totalt bombesikker på jeg samlede det korrekt.  :whistle:

Så næste opgave bliver, at lappe et par huller i hjulkasserne så synsmanden bliver glad.

Nååå ja, og finde en ny karburator jeg kan renovere og skrue på. Den er ikke særlig samarbejdsvillig den der sidder på nu. Den køre fint, med kan finde på pludselig at skrue op for tomgangen, som om chockeren slår til. Den er så også lidt utilregnelig, og virker ikke skide godt. Men den starter jo som en mis uden heldigvis.


[attachment=18884]Imagedenrodebaron1.jpg[/attachment]

[attachment=18885]Imagedenrodebaron2.jpg[/attachment]

[attachment=18886]Imagedenrodebaron3.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Aran efter 07. Februar 2015 kl: 18:41:17
Rigtig flot arbejde og godt du fik den tæt.
Pierburg karburatorer er og bliver noget en vis person har skabt i vrede.
Du kan være heldig, at en grundig rensning gør underværker - og husk at kigge til nåleventilen. Den har sandsynligvis kørt mange, mange kilometer og kors i hytten hvor kan det drille, hvis den sætter sig fast.
Mon ikke der findes noget lekture i arkiverne om den sa.... karburator?

Jeg kan ikke huske om den er med i Haynes manual, men måske i Bentley eller en af de andre?
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 07. Februar 2015 kl: 19:21:57
Jeg har samlet mig en masse læsestof omkring justering af den type karburator, og jeg har også lidt erfaring med modellen fra min tid med luftkølede vw'er. Dog lige med undtagelse af alle de vacum studser. Jeg har tjekket lidt op på renoverings kit til dem, men jeg syntes de er noget sparsomme i indholdet. Bortset fra det kit som ruddies (http://www.ruddies-berlin.de/index2.html) har. Det ser meget fyldestgørende ud, med undtagelse af choker delene.

[attachment=18891]Imagedenrodebaron13.jpg[/attachment]

Nå men der jo så også lidt stålorme der skulle kikkes på, og der er nogen tidligere, som ikke har været lige så glade for metal som de har været for glasfiber spartel og fugemasse. Så jeg er gået igang med, at grave huller og skære lidt op hist og pist.

[attachment=18892]Imagedenrodebaron6.jpg[/attachment]


[attachment=18893]Imagedenrodebaron5.jpg[/attachment]


[attachment=18894]Imagedenrodebaron7.jpg[/attachment]


[attachment=18895]Imagedenrodebaron1_2015-02-07.jpg[/attachment]


[attachment=18896]Imagedenrodebaron3_2015-02-07.jpg[/attachment]


[attachment=18897]Imagedenrodebaron11.jpg[/attachment]


[attachment=18898]Imagedenrodebaron10.jpg[/attachment]


[attachment=18899]Imagedenrodebaron8.jpg[/attachment]

Og efter alt det kedelige skærearbejde, måtte jeg lige have et visuelt tjek på sommerfælgende jeg har fået af min kammerat.  :P
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 07. Februar 2015 kl: 19:24:05
Der var ikke lige plads til fælgbilledet på sidste indlæg. Så det får sit helt eget indlæg.  :silly:


[attachment=18900]Imagedenrodebaron12.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Februar 2015 kl: 18:17:07
Så lanede tanken, og den ene side har fået første lag lak.  ;)
[attachment=18912]Imagedenrodebaron3_2015-02-10.jpg[/attachment]

Nu burde det være muligt, at holde på de dyre dråber.
[attachment=18913]Imagedenrodebaron4.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 10. Februar 2015 kl: 19:08:00
Det er helt sikkert givet godt ud med noget ekstra kærlighed til oversiden af tanken.. hvis det var mig ville jeg plaske den til med rustbeskytter...
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Februar 2015 kl: 21:55:48
Den bliver skam plasket til. Det er kun første lag ud af de til tænkte 3.  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 13. Februar 2015 kl: 20:12:59
Så blev tanken monteret, og nu kan der holdes på de dyre dråber, og jeg kan få ro i sindet.

[attachment=18944]Imagedenrodebaron1_2015-02-13.jpg[/attachment]

Det blev silet og smurt til undervognsbeskyttelse på, samt skåret endnu mere. Den anden side skal have samme tur.

[attachment=18945]Imagedenrodebaron3_2015-02-13.jpg[/attachment]

[attachment=18946]Imagedenrodebaron2_2015-02-13.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 09. Marts 2015 kl: 22:44:13
Så er der blevet svejst, slebet (en hel del) og grundet.Da jeg ikke har prøvet, at hverken bukke eller svejse den slags her, så var det noget af en lærerig fornøjelse.  :pinch:


[attachment=19128]Imagedenrodebaron1_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19129]Imagedenrodebaron3_2015-03-09.jpg[/attachment]

Den anden side fik samme tur.


[attachment=19130]Imagedenrodebaron5_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19131]Imagedenrodebaron6_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19132]Imagedenrodebaron7_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19133]Imagedenrodebaron9.jpg[/attachment]

Det er på ingen måde noget glansbillede jeg har fået lavet, men nu er der trods alt rustfrit hist og her og ikke fyldt op med glasfiber og spartel.

Der blev også kreeret et par nye indstignings bunde.

[attachment=19134]Imagedenrodebaron10_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19135]Imagedenrodebaron12_2015-03-09.jpg[/attachment]

[attachment=19137]Imagedenrodebaron17.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 09. Marts 2015 kl: 22:49:50
Den anden side fik også en tur efter bedste evne.
[attachment=19138]Imagedenrodebaron14.jpg[/attachment]

[attachment=19139]Imagedenrodebaron15.jpg[/attachment]

[attachment=19140]Imagedenrodebaron16.jpg[/attachment]

[attachment=19141]Imagedenrodebaron18.jpg[/attachment]

Det "færdige" resultat efter en højde justering.
[attachment=19142]Imagedenrodebaron20.jpg[/attachment]

Der skal som sagt Mercedes fælge på jeg har fået op under neglene, men de kræver nogle længere navbolte bagpå. Så jeg har klargjort et par nye nav lige til at sætte på når møtrikkerne og boltene til forhjulene lander på værket.

[attachment=19143]Imagedenrodebaron22.jpg[/attachment]

[attachment=19144]Imagedenrodebaron23.jpg[/attachment]

[attachment=19145]Imagedenrodebaron21.jpg[/attachment]


 :P  Så nu er den synet og har fået nummerplader på.  :silly:

Næste projekt bliver, at få fikset karburatoren der driller med chokeren. Den kan ikke finde ud af, om den skal slå til eller ej.

Og så har jeg noget bøvl med temperaturen, selv efter længere tids kørsel bliver den ikke rigtig varm. Jeg har haft termostaten ude og en tur i kogende vand. Den åbner stille og roligt og ser ud til, at virker efter forskrifterne. Sååååååå  :huh:  Jeg er lidt blank. Temperaturnålen forlader kun det hvide felt på måleren med ca 3-4 mm, længere op kommer den ikke.
Er det ikke meningen, at den ved driftstemperatur skal stå lige under eller ovenpå dioden?
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 09. Marts 2015 kl: 23:10:27
Hold da op. Sikke en perlerække af billeder. Fin tråd du laver.

Mvh Jønne Ukendt
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: verner efter 09. Marts 2015 kl: 23:40:39
det ser sku godt ud, jeg kan især godt lide at du fuldsvejser ved trinbrætterne  :cheer:
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 10. Marts 2015 kl: 06:25:27
Rigtigt flot gør det selv arbejde... til inspiration for andre...

vh Erik
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 10. Marts 2015 kl: 06:43:19
Janus, helt uden evner er du da ikke. Lækkert med dit gåpåmod, nu det ikke lige er den profession du normalt sysler med.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 08:08:50
Tak for de fine ord. Jeg gør mit bedste, og er det ikke godt nok, så må jeg jo lave det om.  :)


Er der en som på stående fod kan fortælle mig hvad det korrekte navn på karburatoren er? Det er som sagt en DF 1.9 fra 1990. Jeg syntes jeg har lidt svært ved, at finde renoveringssæt med hele skidtet i.

Altså udover dette, som jeg ikke er sikker på passer.

[attachment=19146]Imagedenrodebaron1_2015-03-10.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: senior01 efter 10. Marts 2015 kl: 12:36:16
Hej Janus...
Det er sikkert en solex 34 pict. 5 carburator (for 1.9 df engine).

:-)

Mvh
Peder

Se evt. her  

https://www.google.dk/search?q=solex+34+pict+5+rebuild+kit&biw=1355&bih=771&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=79b-VPHxKIj7ywOe_ILIDQ&ved=0CB4QsAQ
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 14:30:23
Det er også det jeg er kommet frem til, men mange af rep. sættene er til 34 Pict 3-4 stykker, og ser en smule anderledes ud syntes jeg. Jeg ved ikke om det har betydning, men jeg gider bare ikke købe noget hvor jeg kun kan bruge halvdelen og ikke gøre arbejdet færdigt på en gang.  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 10. Marts 2015 kl: 17:08:10
Repsæt (http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_116&products_id=747)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 19:31:13
Hvad med sådan noget som de små fjedre der sidder snoet omkring gasspjælds akslen. Er det noget du har Kenneth. Og evt også varmeelementet til chokeren?  :P



Lige et totalt sidespring. Er der nogen der har set, hørt eller læst en bog, om nogen der har monteret et monopoint indsprøjtning på sådan en WBX i stedet for karburatoren?


[attachment=19147]Imagedenrodebaron1_2015-03-10-2.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: verner efter 10. Marts 2015 kl: 21:01:19
Citat fra: "janusskaalum" post=118569
Hvad med sådan noget som de små fjedre der sidder snoet omkring gasspjælds akslen. Er det noget du har Kenneth. Og evt også varmeelementet til chokeren?  :P



Lige et totalt sidespring. Er der nogen der har set, hørt eller læst en bog, om nogen der har monteret et monopoint indsprøjtning på sådan en WBX i stedet for karburatoren?


[attachment=19147]Imagedenrodebaron1_2015-03-10-2.jpg[/attachment]


det med at montere monopoint er en tanke jeg har haft i lang tid, tiden til at afprøve det er bare ikke kommet endnu, selvom pep84 og jeg har snakket om det nogle gange..
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 10. Marts 2015 kl: 21:20:21
Citat fra: "janusskaalum" post=118559
Tak for de fine ord. Jeg gør mit bedste, og er det ikke godt nok, så må jeg jo lave det om.  :)


Er der en som på stående fod kan fortælle mig hvad det korrekte navn på karburatoren er? Det er som sagt en DF 1.9 fra 1990. Jeg syntes jeg har lidt svært ved, at finde renoveringssæt med hele skidtet i.

Altså udover dette, som jeg ikke er sikker på passer.

[attachment=19146]Imagedenrodebaron1_2015-03-10.jpg[/attachment]


Altså... der ved 93 cm har du altså fået blandet lidt af fjernvarme installationen sammen med karbu stumperne.. Det kommer til at knibe med at få den del mokket på... tror jeg... :blink:
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 21:29:15
Citat fra: "Erik" post=118573


Altså... der ved 93 cm har du altså fået blandet lidt af fjernvarme installationen sammen med karbu stumperne.. Det kommer til at knibe med at få den del mokket på... tror jeg... :blink:



Jeg er vist ikke helt med på hvad du mener Erik??
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Bussemand efter 10. Marts 2015 kl: 21:49:08
Over 93 cm på målebåndet på billedet ,,,, det ligner en forpak dåse til en danfoss radiatorventil :)  :)  :)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 21:58:04
Jeg vil mene det er nåleventilen til svømmeren.  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 10. Marts 2015 kl: 22:04:44
ja. ok.. hvis der er to små huller midt i 6-kanten, så kan det godt være at du har ret, men det ligner godt nok en Danfoss dims... men bare det kommer til at virke når det er samlet.....  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 10. Marts 2015 kl: 22:15:26
Min erfaring med karburatore siger mig, at det kan være noget værre hø at bikse med...  :blink: Specielt nogen der er 25-30+ år gamle.
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: buddha_uffe efter 11. Marts 2015 kl: 12:09:54
Lækker tråd og keep up the good work..  B)

Monopoint på wbx kunne da egentligt være et lille lækkert projekt...  :)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: FrankBinau efter 11. Marts 2015 kl: 13:00:49
Det ved 93 cm mærket er en nåleventil til svømmeren bruges også i mine Ferguson karburatorer. Dejligt med de mange fine foto,s Forsat god arbejdsløst mvh Frank :-)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 17. Marts 2015 kl: 21:16:35
Så er der kommet sommerfælge på dyret.

Jeg havde ligesom i tv køkkenet snydt, og bagt en kage før programstart.

Porsche 14x1,5x60 mm navbolte presset i baghjulsnavet.
[attachment=19192]Imagedenrodebaron6_2015-03-17.jpg[/attachment]

Ud med de gamle og i med de "nye".
[attachment=19193]Imagedenrodebaron5_2015-03-17.jpg[/attachment]

Det tog 10 min pr. side og den var klar til fælge igen.
[attachment=19194]Imagedenrodebaron7_2015-03-17.jpg[/attachment]

Det er Mercedes 8 x 17 tommer med 225/45-17 dæk.

[attachment=19195]Imagedenrodebaron1_2015-03-17.jpg[/attachment]

[attachment=19196]Imagedenrodebaron2_2015-03-17.jpg[/attachment]

[attachment=19197]Imagedenrodebaron3_2015-03-17.jpg[/attachment]

[attachment=19198]Imagedenrodebaron4_2015-03-17.jpg[/attachment]

Jeg havde faktisk forberedt mig på en reduction af fordækkene, da jeg forventede den både ville være tung og træg i styrtøjet. Men til min store forbavselse køre den meget bedre end med original dækkene på. Den er sågar også blevet en hel del mere lydløs med de brede sutter. Ved stilstand er den selvfølgelig blevet en lille smule tungere i rorpinden, men slet slet ikke hvad jeg havde forventet. :woohoo:
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: verner efter 17. Marts 2015 kl: 21:21:29
ser sku godt ud med de sommersutter på  B)

har selv 8*17 med 225/50-17dæk til camperen og den er faktisk os ok at dreje med, uden servo  :cheer:
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Erik efter 17. Marts 2015 kl: 21:24:35
ser lækkert ud... ku se flot ud med Carat for-kofanger og planker på fordørene.

hvor er det nu jeg har set sådan et sæt til salg??? bum bum...  :whistle:
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 17. Marts 2015 kl: 22:00:02
Ja jeg er meget forbavset over hvor nemt den drejer. Jeg har heller ikke servostyring i. Jeg har dog overvejet den justerbare el servostyring ham Englænderen laver.

Jeg må heller holde mulvarpen i lommen Erik. Det her er low budget.  :P
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 18. Marts 2015 kl: 06:12:49
giver fin klasse med sådan et look, fedt
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 01. Maj 2015 kl: 18:58:26
Der har sgu været lidt stille i garagen på det sidste. Det er så med, at finde på projekter selv, når nu skidtet bare køre som den skal.

Så som den dovne hund jeg nu er, der har jeg i dagens anledning monteret centrallås. Det er jo en voldsom opgave, at skulle åbne hele 2 døre på sådan en sika.  ;)

Jeg købte mig et billigt billigt 250 kr sæt på EBay. I det fik jeg så 2 klapnøgler og 4 centrallåsmotore samt en styrenehed. Så må vi se hvor længe det holder.


Jeg var oppe og få lavet 2 ekstranøgler i den lokale hælebar. Den ene har jeg så slebet til, så den passer i den nye klapnøgle. Jeg var nervøs for, at den blev for stor, og ville komme i kambolage med undersiden af rattet. Så jeg mærkede nøglen helt præcist op, så jeg var sikker på, at der ikke ragede mere ud af tændingslåsen end højst nødvendigt.
[attachment=19626]Imagedenrodebaron1_2015-05-01.jpg[/attachment]

Det gik bare som Hans i Grete, og der er 3-4 mm spillerum til undersiden af rattet. :P
[attachment=19627]Imagedenrodebaron2_2015-05-01.jpg[/attachment]


[attachment=19628]Imagedenrodebaron3_2015-05-01.jpg[/attachment]

Det krævede en smule buk og vip, men med skohorn og olie gik det som smurt.
[attachment=19629]Imagedenrodebaron5_2015-05-01.jpg[/attachment]


[attachment=19630]Imagedenrodebaron6_2015-05-01.jpg[/attachment]

[attachment=19631]Imagedenrodebaron7_2015-05-01.jpg[/attachment]

[attachment=19632]Imagedenrodebaron8_2015-05-01.jpg[/attachment]

Og jeg har ikke sluppet mit mono jetronic projekt endnu. Så der er blevet nusset lidt med ideer til en adapterplade så jeg kan få smidt det på den originale manifold.

[attachment=19634]Imagedenrodebaron12_2015-05-01.jpg[/attachment]

[attachment=19635]Imagedenrodebaron13_2015-05-01.jpg[/attachment]
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 01. Maj 2015 kl: 19:18:45
[attachment=19636]Imagedenrodebaron10_2015-05-01.jpg[/attachment]

[attachment=19637]Imagedenrodebaron11_2015-05-01.jpg[/attachment]


Nååå ja, og jeg har store planer om, at få monteret et benzinfyr inden vinter.  B)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: Hinze efter 01. Maj 2015 kl: 20:11:41
ser lækkert ud, kan især godt lide rulleskøjtehjulet  ;)
Titel: Den røde baron.
Indlæg af: janusskaalum efter 01. Maj 2015 kl: 20:19:14
Ja man kan blive kreativ, når man er økonomisk underbemidlet (SU).  :P