T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: Nikolaj74 efter 13. November 2014 kl: 12:49:11

Titel: Udskiftning af pakning ved manifoil
Indlæg af: Nikolaj74 efter 13. November 2014 kl: 12:49:11
Søger gode råd og opmuntninge, til at komme igang med det projekt...
stumper er venligt leveret af Jønne  :)  var vist en del af en fremragende garantiordning :)  

Nikolaj
Titel: Udskiftning af pakning ved manifoil
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 13. November 2014 kl: 17:38:06
Du får den hurtige her: De 4 bolte som spænder manifold og turbo sammen, fjernes. De 4 møtrikker
 som spænder forrør og turbo sammen, fjernes. Olietrykrøret skrues fri på turbo. Du sætter så en don
 kraft under bundkaret og kan så fjerne det motorophæng som sidder med 4 bolte ind i blokken plus
 den store bolt ved gummiophænget. Nu har du fri adgang til manifolden. Læg nu en blød pude under
 nakken og begynd at skrue de 8 møtrikker af. Når du monterer de nye pakninger bemærker du at de
 ikke er symmetriske. De kan vendes forkert. Lad være med det.
 Den lange version er med runde møtrikker, knækkede støttebolte og knækkede bolte i turboen. Den
 er hamrende uinteressant så den venter vi med til en anden dag hvor der er mere plads på siden.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: Udskiftning af pakning ved manifoil
Indlæg af: Aran efter 13. November 2014 kl: 19:21:49
Måske skulle du alligevel have tilføjet spandevis af wd 40 og noget effektiv varme?
Runde møtrikker kan i nogle tilfælde klares ved at banke en tolvkantet top af mindre dimension over den famøse djævel.
Hvis pladsen tillader det kan en lille rørtang eller en svejsetang også være til stor nytte, -
men det scenarium er selvfølgelig kun i værst tænkelige osv.
Og vi vil slet ikke færdiggøre tanken om, at skulle bore i knækkede bolte.

Så læn dig godt tilbage på din pude og nyd, at boltene kører problemfrit og velsmurt.
Titel: Udskiftning af pakning ved manifoil
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 13. November 2014 kl: 20:11:50
Min erfaring med runde og rustne møtrikker er hammer og mejsel. Ingen knækkede støttebolte.

 Mvh Jønne Ukendt