T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: Nikolaj74 efter 13. November 2014 kl: 12:49:11
-
Søger gode råd og opmuntninge, til at komme igang med det projekt...
stumper er venligt leveret af Jønne :) var vist en del af en fremragende garantiordning :)
Nikolaj
-
Du får den hurtige her: De 4 bolte som spænder manifold og turbo sammen, fjernes. De 4 møtrikker
som spænder forrør og turbo sammen, fjernes. Olietrykrøret skrues fri på turbo. Du sætter så en don
kraft under bundkaret og kan så fjerne det motorophæng som sidder med 4 bolte ind i blokken plus
den store bolt ved gummiophænget. Nu har du fri adgang til manifolden. Læg nu en blød pude under
nakken og begynd at skrue de 8 møtrikker af. Når du monterer de nye pakninger bemærker du at de
ikke er symmetriske. De kan vendes forkert. Lad være med det.
Den lange version er med runde møtrikker, knækkede støttebolte og knækkede bolte i turboen. Den
er hamrende uinteressant så den venter vi med til en anden dag hvor der er mere plads på siden.
Mvh Jønne Ukendt
-
Måske skulle du alligevel have tilføjet spandevis af wd 40 og noget effektiv varme?
Runde møtrikker kan i nogle tilfælde klares ved at banke en tolvkantet top af mindre dimension over den famøse djævel.
Hvis pladsen tillader det kan en lille rørtang eller en svejsetang også være til stor nytte, -
men det scenarium er selvfølgelig kun i værst tænkelige osv.
Og vi vil slet ikke færdiggøre tanken om, at skulle bore i knækkede bolte.
Så læn dig godt tilbage på din pude og nyd, at boltene kører problemfrit og velsmurt.
-
Min erfaring med runde og rustne møtrikker er hammer og mejsel. Ingen knækkede støttebolte.
Mvh Jønne Ukendt