T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Undervogn => Emne startet af: seppo efter 28. November 2014 kl: 22:09:52
-
Hej!
Jeg står i den situation at min LT35 dumpede syn for nylig med nogle rustne bremserør.
Dette var hurtigt klaret, men da det kom til udluftning gik det helt galt.
På trods af smøring og forsigtighed var udluftningskruerne alt for tærret.
Derfor mangler jeg 2 bremsecalibere og en (helst 2) bremsecylindere.
Det er jo nemt at bestille fra udlandet, men da bilen skal være synet på onsdag hvis pladerne skal blive på, så har jeg alt for travlt!
har nogen noget liggende? det må gerne være brugt, men det skal virke og udluftningsskurerne skal være til at dreje.
Håber at høre noget.
LT35
2.4d
1987
-
Hvis der skulle findes en lokal bremseservice biks kunne jeg anbefale at spørge der. Prøvede selv for år tilbage med min Den Grå. Calibere blev renoveret (to stk 900 kr. ) og cylindere skaffet hjem for 120 kr. Stk.
Ps det er dog LT 28 stumper på en 16" men priserne bør ikke svinge væsentligt.
Held & Lykke
-
Mange tak for buddende.... ser hvad jeg kan fremskaffe her i weekenden, ellers må jeg prøve en bremseservice på mandag.
Jeg har netop reddet den ene bremsecaliber, så nu er det kun én der skal fikses eller skiftes... (og så ellers krydse fingre for ligebremsning)
Og når den så er synet, så må vi heller få byttet den med din guldklump... det er da langt mere praktisk for dig, tænk på alle de stumper du kan opbevare i sådan en LT! ;)
-
Hvis du har knækket udluftningsskruen på caliperen og den ellers er ok kan du prøve, om ikke du kan svejse en møtrik på stumpen, eller hvis den er knækket nede ved godset: Bore en "ornedims" i den, eller med præcision og forsigtighed lægge et par svejsninger på stumpen til du kan få fat med en lille rørtang, en svejsetang eller lignende.
Svejsningen tilfører samtidig varme og det gør tit underværker.
-
Det hele er prøvet og er fejlet grumt.
Men Niels Erik thing fra Sydfynsautocamper er kommet til undsætning og det lader til at en ny bremsecaliber sidder på ambulancen inden at motorkontoret vil have deres nummerplader tilbage!
-
Så husk at skrue dine udluftninger helt ud og stik dem noget kobberfedt (men kun på gevindet) så ruster de ikke fast en anden go' gang.
"Jammen nu er der kobberrør over det hele, så kan jeg da være ligeglad" er der nogen der siger.
Næh, for bremseslanger lever ikke evigt og så opdager man pludselig hvorfor lidt kobberfedt var en god investering. :lol:
-
men... kobberfedt? det er jo let slibende? jeg var af den overbevisning at kobberfedt skal holdes langt væk fra gevind? her skal bruges almindelig fedt?
-
men... kobberfedt? det er jo let slibende? jeg var af den overbevisning at kobberfedt skal holdes langt væk fra gevind? her skal bruges almindelig fedt?
Kobberfedt skaber galvanisk tæring når det komme i forbindelse metaller som blandt andet alu. Derfor er bruger de fleste værksteder Alufedt i stedet.
-
men... kobberfedt? det er jo let slibende? jeg var af den overbevisning at kobberfedt skal holdes langt væk fra gevind? her skal bruges almindelig fedt?
Kobberfedt skaber galvanisk tæring når det komme i forbindelse metaller som blandt andet alu. Derfor er bruger de fleste værksteder Alufedt i stedet.
Man kan også bruge keramisk pasta, hvis man alligevel har købt en bøtte til lambdasonder. Det er termisk stærkt og isolerer mod galvanisk effekt mellem udluftningsskrue og bremsekaliber. :D
Men kobberfedt er ikke slibende, tværtimod i forhold til metaller med større hårdhed er kobber jo blødt. ( sammenlign gerne på skemaet her, tænkt som vejledende http://www.tedpella.com/company_html/hardness.htm )
Bruger gerne kobberfedt til hjulbolte og bremser selv, men jeg foretrækker termisk pasta når det nu er der alligevel.