T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: tomtom efter 16. December 2014 kl: 21:15:33
-
Jeg havde et problem med motor ophænget, det var det beslag der sidder ved oliekøler og oliefiltrer. Jeg måtte hen på værksted, da det var en bolt, som var knækket.
Mekanikeren havde taget oliekøleren af, samt nogle af de vandslanger, der sad i vejen for operationen. Han havde også haft en donkraft inde under motoren for at hæve den op på plads..
Da jeg skulle køre fra værkstedet, gik der hul i det nye oliefiltrer. Mekanikeren satte et nyt på (originalt vw), men det samme skete igen, da jeg skulle starte næste morgen. http://t3nettet.dk/components/com_kunena/template/sd_aphotic_dark/images/emoticons/dizzy.png
Nej, -inden sjove bemærkninger om at "det er da godt at oliepumpen er i så fin stand."
Kan oliekøleren samles forkert, så oliestrømmen blokeres.
Hvilken vej løber olien. ?
Kommer det ind gennem det tynde rør i enden af oliekøleren.
Mangler en handlingsplan (og julestemning).
Mvh Tom
-
Hej Tomtrom.
Det lyder som om overtryksventilen i oliepumpen har sat sig fast. Det har formodentlig ikke noget at gøre med det der lige er lavet ved ophænget. Har oplevet det nogle gange. Du kan sætte en ny oliepumpe på , eller du kan rense overtryksventilen i sugesnablen. Der er ikke beregnet til at skilde ad, men det kan godt lade sig gøre. Behøver ikke koste andet en arbejde, af med bundkaret og oliepumpen,rep og på igen. Du kan se på billedet hvor ventilen sidder, og hvordan jeg har samlet(sikret) det igen.
[attachment=18723]h2838a79.JPG[/attachment]
Hilsen Fynboen.
-
Jeg bliver nød til at skifte oliepumpen. Er der en i Københavns området.
-
Har to 30 mm. liggende, men det er jo ikke Kbh.-området.
Du må få dem mod at betale portoen, og du skal montere dit eget sugerør.
Mvh. Kurt.
-
Tusind tak for tilbudet KH, men det er sugerøret den er gal med.
-
Træls. De sugerør jeg har tilovers er til Golf 2, og det duer jo ikke i JX.
Mvh. Kurt.
-
http://t3nettet.dk/forum/diesel-fora/93940-braendstofpumpe-defekt
Ved ikke om det her hjælper.
Prøv at sætte "tænding" på, med indvendig lys tændt, og hvis det lys ikke bliver mærkbart svagere når du drejer nøglen er det sansynligvis gløderør.
Det var det jeg erfarede, da jeg ledte efter fejl på pumpen, og det med gløderørene var det råd jeg fik, og det var så dem der skulle skiftes.
Mvh,. Kurt.
-
Jeg bliver nød til at skifte oliepumpen. Er der en i Københavns området.
Det ER nu underligt at det problem opstår umiddelbart efter at oliekøleren har været taget af.
Kan man forestille sig at noget flydende pakning har sat sig i overtryksventilen?