T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: javs efter 07. Februar 2015 kl: 15:41:19
-
Hvilken fugemasse bruger i på jeres T3 ?
Jeg skal til og lave samlinger ( udvendig ) på min bus, jeg tænker det skal jo ikke tørrer
ud samtidig skal det jo kunne males oven på, jeg hører gerne om andres erfaring.
mvh javs
-
Jeg anbefaler en tur med en Multidremel (slibeskiver) for at fjerne rusten i fugerne, efterfølgende lidt miniaturstålbørste og så en tur med NOVEROX EPOXY på pensel ind i fugen. Dermed er der en basis for at stoppe rusten. Og så fuger du med Sikaflex 221 ind i fugen for at lave en beskyttelse ...
Husk at rusten ofte kommer indefra ... så lidt penslet Mike Sanders eller Fluid Film indvendig hjælper meget ...
Prøver på at fikse 2 billeder til lidt visuel brainstorming ...
Jens
[attachment=18901]Doka_Dremel_2.jpg[/attachment]
[attachment=18902]IMG_20130707_180323.jpg[/attachment]
[attachment=18907]Doka_finish_th_1.jpg[/attachment]
-
Tak for din respons jens, NOVEROX EPOXY det kender jeg ikke, så det vil jeg se om jeg kan finde.
-
Her kommer et link, findes på ebay og måske på amazon ...
Noverox (http://www.ebay.de/itm/Noverox-Universal-Rost-Stopp-750-ml-Rostumwandler-Rostgrundierung-Rostschutz-/311275674248?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item487979da88)
BRUNOX er noget der næsten svarer til ... såfremt du har hørt om det ...
Brunox (http://www.ebay.de/itm/Brunox-Epoxy-250ml-streichbar-Rostumwandler-Rostsanierer-Grundierer-1x250ml-/251558224367?pt=DE_Autoteile&hash=item3a9209e1ef)
Fugerne skal være renset for rust, gerne børstes lidt og de må ikke være våde. Jeg kender folk der sandblæser fugerne, synes det er i overkanten. Man må regne med, at rusten kommer frem igen efter et par år. Rusten kommer indefra, den skal bekæmpes indefra - gerne med Mike Sanders (pensel) eller Fluid Film (pensel eller kompressorpistol).
-
Se side 4 idenne. Tråd læs hvordan jeg gør så rådner din bil ikke igen
Det er en MS polymer fuge jeg bruger
http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.45
-
fandt lidt billeder ...
Brunox er penslet og Sika 221 til finish
[attachment=18909]DSC02485.jpg[/attachment]
Den nederste kant foran hen mod kofangeren skal penles indvendig under køleren. Fluid Film kryber så indvendig ind mellem pladerne og ned til kantens hulrum. Dette sted har ofte rustpletter på T3eren og på en syncro skal man demontere foreste underværn for at pensle direkte under køleren - vigtigt tip!
[attachment=18910]IMG_20130617_174834.jpg[/attachment]
Min Dremel brugte mindst 20 af de små slibeskiver på dokaen og efter 14 år er min Dremel nu havnet på skrotten efter dette store arbejde... den kostede kun 15 euro ...
[attachment=18911]IMG_20130702_185505.jpg[/attachment]
Jeg fandt kun 2 huller på min svenskerdoka fra Kiruna, her fik jeg svejset det ene ... mit problem var, at permafrosten har været en fin beskyttelse for lakken i 20 år, men da den så kom ind i det milde vejr kom rusten frem. Vandet fandt sine veje ind mellem de frostsprængte fuger ...
-
Jeg har fået at vide at sika 221 ikke sælges til private, hvor køber du dit?
-
Tak for det Madsen, det ser sgu godt ud, fed farve.
-
Kunne ikke finde på at bruge sika den for giftig til mig ,min er lavet med en udemærket MS polymer rudelim fra wurth ligeledes kan der bruges MS polymer rudelim fra innotec læg mærketil at bilen bliver malet først og derefter fuget .i min nysgerrighed har jeg også set XL byg har en. MS fuge fra danalim i flere forskeligefarver det er også flxibelt og stærkt en proff fuge til vinduer og døre det har jeg brugt på mit hus
Men altså ikke prøvet på en bil endnu mener prisen er ca 120 kr patronen