T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Basviola efter 04. Maj 2015 kl: 13:05:39
-
Hejsa.
Har købt mig en T3 syncro 2,1 :P
Nu har jeg pillet gearkassen af da koblingen sprang i luften i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål..
Hvor skal man købe koblingen.?
Skal man lave andet, når man nu har kassen nede.?
Tankbånd er meget rusten, hvor køber man nye.?
Hvor meget slør må der være i høj-gearsakselen.? (122.000km )
Mvh.
Bjørn
-
Der er en del steder du kan købe ind, jeg bruger denne: www.sydfynsautocamper.dk Den første kan også svare på dine spørgsmål og så er der www.tk-carparts.de eller www.busschmiede.de og mange andre link derude :-)
NB: Lidt foto af din syncro er altid godt :-)
Mvh Frank
[attachment=19677]WP_20150424_19_39_55_Pro_2015-05-04.jpg[/attachment]
-
[attachment=19678]foto-1.jpg[/attachment]
Wattenfall
-
Har købt mig en T3 syncro 2,1 :P
Tillykke.
Nu har jeg pillet gearkassen af da koblingen sprang i luften i den forbindelse har jeg lidt spørgsmål..
Og jeg vil gerne spørge til hvordan en kobling kan springe i luften?
Gerne med foto af resterne, med mindre de er blæst helt væk under eksplosionen.
Hvor skal man købe koblingen.?
VW-hoppen
Skal man lave andet, når man nu har kassen nede.?
Standse korroion.
Pilotleje.
Evt. simmeringe hvis kassen er utæt.
Evt. tilse gearforbindelse.
Tankbånd er meget rusten, hvor køber man nye.?
Jeg tvivler på man kan købe nye, men tror der kan findes bedre brugte.
Ellers kan du vel give dem der er noget grundig pleje.
Hvor meget slør må der være i høj-gearsakselen.? (122.000km )
Der er ret meget, sådan er gearkassen konstrueret.
-
Skal nok vende tilbage med lidt flere billeder..
-
Du skal købe en komplet kobling med udrykkerleje. Som en ekstra finesse skifter du også pilotlejet og "halsen" hvis ikke den der sidder er fin og glat. Hvis du vælger at skifte den, bør du også kigge på pakdåsen bag.
Så er det vist mere eller mindre det, men husk at centrere den ny kobling korrekt. Ellers får du aldrig samlet motor og gearkasse.
Stumperne køber du hos: www.vw-shoppen.dk og er du i tvivl om noget, kan du garanteret få svar hos ham. (Hinze)
-
Hvis du gerne vil dækkes ind under dansk købelov samt få udsøgt betjening, så tag Hinze..
tankbåndene har han også..
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_94&products_id=209
Der må gerne være en del slør i højgeasakslen, da den ikke er gennemgående. Slør er ikke et tegn på slidte lejer, men bare en del af konstruktionen..
Der er mange andre ting du kan skifte når du alligevel har gearkassen nede.. udrykkerleje, pakdåse ved højgearsaksel, pilotleje og simmerring ved krumtappen. ..
god fornøjelse...
vh Erik
-
Sådan ser den ud...
[attachment=19691]foto-2.jpg[/attachment]
-
Jamen hvad er problemet? Lidt øvelse i puslespil og en tube lim. Så kører den igen :lol: :ohmy: :silly:
-
den må da have sagt sjovt inden det skete :sick: :pinch: