T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Obbekjer efter 08. Juli 2015 kl: 12:25:09
-
Hej
Min 1,9 td. er blevet utæt under holderen til oliefilteret, så det skal selvfølgelig tætnes,
men sidder der en kork/papir pakning, eller er den tætnet med flydende pakning,
og er der noget jeg skal tage hensyn til når jeg skiller den ad, eller er det bare
at komme i gang?
venlig hilsen
Johnny O
-
Oliepumpe utæt???? Oliepumpen til motoren sidder inde i motoren og den kan du ikke se om den er utæt. Tror du skal prøve at tage et billede af problemet, og lægge det ind, så er det nemmere at se hvad du mener.
Hilsen Fynboen
-
der har du vist ret, var lige i luftkølet mode, men det er ved holderen til oliefilteret, hvor den er skruet på blokken. har rettet indlæg så det passer
mvh
johnny
-
Der sidder en papirpakning. Den er ikke identisk med pakningen på en 1.6TD
Mvh Jønne Ukendt
-
ok den er vel ikke mere teknisk end jeg med lidt omhu kan lave en selv,
Mange tak for svar
mvh
johnny
-
hvis den har original oliekøler som på en JX, så sidder der i o-ring med 2 små øjer i mellem oliefilterbøffen og oliekøler, den har jeg haft skiftet på vores camper, den er ret nem at skifte :cheer:
-
ok den er vel ikke mere teknisk end jeg med lidt omhu kan lave en selv,
Mange tak for svar
Du kan sikkert godt lave den pakning selv, men det skal så ikke være for at spare penge, for den er billig.
På en JX synes jeg ikke det er en spændende en opgave, at skifte den pakning.
Oliefilter skal af.
Køleslanger til olietemperator skal af.
En tynd 24 mm møtrik skal af så kan olietemperator tages af.
Først nu er der plads til at skrue filterflangen af blokken, med 3 bolte (unbraco)
Så skal der salmes igen, og som nævnt skal der bruges en rund gummipakning med et par ører
mellem flange og olietemperator (i en nødssituation kan man bruge en gummipakning fra et gammelt oliefilter her).
Men måske er det slet ikke sådan på din motor.
Er du HELT sikker på at det er mellem blok og filterflange der er utæthed?
-
Mener nu det er en stålpakning der skal side der, som sagt er den billig(30-40 kr).
Pas på med en papirpakning lige der. Har gjort det en gang,lavet en selv, og efter kort tid var den utæt. Ellers skal du huske at efterspænde den efter nogen tid.
Hilsen Fynboen.
-
ok den er vel ikke mere teknisk end jeg med lidt omhu kan lave en selv,
Mange tak for svar
Du kan sikkert godt lave den pakning selv, men det skal så ikke være for at spare penge, for den er billig.
På en JX synes jeg ikke det er en spændende en opgave, at skifte den pakning.
Oliefilter skal af.
Køleslanger til olietemperator skal af.
En tynd 24 mm møtrik skal af så kan olietemperator tages af.
Først nu er der plads til at skrue filterflangen af blokken, med 3 bolte (unbraco)
Så skal der salmes igen, og som nævnt skal der bruges en rund gummipakning med et par ører
mellem flange og olietemperator (i en nødssituation kan man bruge en gummipakning fra et gammelt oliefilter her).
Men måske er det slet ikke sådan på din motor.
Er du HELT sikker på at det er mellem blok og filterflange der er utæthed?
jeg havde ikke køleslangerne af på oliekøleren, der var elastik nok til at skifte pakningen.
-
Mange tak for råd og vejledning, fik det hele skilt ad og måtte konstatere at man tidligere har forsøgt at tætne med kun flydende pakning. Men har nu med pakning fået det tæt igen, så må vi se om det holder.
Mvh
Johnny
-
Jeps, det er en stålpakning på 1,9 d. Typisk er anlægsfladen på det snotbløde alu forvredet. Planslib fladen på et stykke glas med fint vandslibepapir. Flydende pakning i en af smøresystemets hovedårer er for de modige.