T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Thambo efter 28. Juli 2015 kl: 13:36:14

Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Thambo efter 28. Juli 2015 kl: 13:36:14
Hey T3 nettet

Har lidt irriterende nykkeri på vej op i omdrejningerne på den gamle T3, 1,6 TD. Helt klassisk kænguru kørsel. Det kommer når man  meget forsigtigt tilfører gas på pedalen og gerne omkring 1600 til 1800 omdrejninger. Tomgang er helt snorlige og dieselpumpen er skiftet til en renoveret fra KAM diesel, så der skulle ikke være noget der. Er der nogle af jer der kender symptomet og har et bud på hvor fejlen kunne ligge. Det opstår i øvrigt kun når motoren har arbejdstemp.

Kh Thambo
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: finnthor efter 28. Juli 2015 kl: 13:55:31
Hvornår er der sidst skiftet brændstoffilter? Har oplevet at der sad skidt i den lille si der sidder i banjobolten før filteret.


Vh Finn
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Thambo efter 28. Juli 2015 kl: 14:07:29
Hey Finn

Ved ikke hvornår der er skiftet brændstof filter så tænker også det kunne være der fejlen lå. Men den går bare så mega sundt i tomgang. Men det kan den måske godt med skidt i filtret?
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: finnthor efter 28. Juli 2015 kl: 16:41:33
Dieselforbruget stiger jo med arbejdsindsatsen så jeg ville prøve at skifte filteret.


Vh Finn
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Thambo efter 28. Juli 2015 kl: 16:51:13
Det prøver jeg i første omgang. Tak Finn:)
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Aran efter 28. Juli 2015 kl: 18:33:39
Skift tændkabler    :lol:


Er helt enig i, at filteret kan lave numre. Tjek også lige alle tilspændinger på slanger etc.
Så burde du kunne elliminere fejlen.
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Jarl efter 29. Juli 2015 kl: 20:51:08
Går den fint ved højere omdrejninger og hård belastning? Hvis ja, så kan mistanken rette sig mod centrifugalregulatoren i pumpen. Har den kørt ordentligt med den renoverede pumpe?