T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Thambo efter 07. August 2015 kl: 11:46:25

Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Thambo efter 07. August 2015 kl: 11:46:25
Hey derude i sommerlandet:)

Jeg har nu skiftet brændstof filter og luftfilter, men har stadig nykkeri når man holder en blød fod på speederen imellem 1600-1900 omdrejninger. Diesel pumpen er skiftet til en renoveret/plomberet pumpe fra KAM diesel, så det kan ikke være der fejlen ligger. Motoren går i øvrigt snorlige i tomgang, og når den får lidt at leve af. Nykkeriet opstår når man langsomt tilføre gas. Kan simpelthen ikke greje hvor den er gal. Er det dyser, vakuum el. lign? Håber i kan hjælpe:)
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Fynboen efter 07. August 2015 kl: 12:34:18
Hvis det ikke var fordi at pumpen lige er renoveret, så vil jeg sige at det godt kunne være en af de ventiler der sidder i udgangen af pumpen til dysserne, der er defekt/utæt.
 Da jeg fik den Røde, mangelede der en del i sådan en ventil, og det gav lidt udsætter en gang i mellem ved delgas.


Hilsen Fynboen.
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: torbenmadsen efter 18. August 2015 kl: 13:12:03
Citat fra: "Thambo" post=122048
Hey derude i sommerlandet:)

Jeg har nu skiftet brændstof filter og luftfilter, men har stadig nykkeri når man holder en blød fod på speederen imellem 1600-1900 omdrejninger. Diesel pumpen er skiftet til en renoveret/plomberet pumpe fra KAM diesel, så det kan ikke være der fejlen ligger. Motoren går i øvrigt snorlige i tomgang, og når den får lidt at leve af. Nykkeriet opstår når man langsomt tilføre gas. Kan simpelthen ikke greje hvor den er gal. Er det dyser, vakuum el. lign? Håber i kan hjælpe:)


Jeg har en T3 1,6 td fra 1989 og den har samme problem. En mekaniker fortalte mig at der er en fejl i styring af turboen. Er der nogen der ved, hvordan den fungerer og hvordan den evt. kan justeres/ udbedres?
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Thambo efter 16. November 2015 kl: 18:25:36
Hey Torben og alle andre der har har oplevet dette problem.

I mit tilfælde viste det sig at være beskidte og ikke kalibrerede dyser. Det er utrolig vigtigt at alle fire dyser levere samme tryk. Det kan jo i dit tilfælde godt være et Turbo problem, men jeg vil skyde på at det er et sted i brændstof tilførslen at den er gal, som det var hos mig. Der er ikke rigtig andet for end at gå hele systemet igennem desværre. Vil så sige at det er arbejdet værd. Det er en kæmpe fornøjelse at den lille symaskine omme bag i går snor lige!

Kh Anders
Titel: Nykkeri ved 1600-1900 omdrejninger, JX 1,6 TD
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 16. November 2015 kl: 19:42:49
Hej Thambo. Superfedt at du slutter dit indlæg af med at fortælle hvad problemet var. Alt for tit får vi andre aldrig
at vide hvad der var galt. Super.

Mvh Jønne Ukendt