T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 27. Juni 2007 kl: 19:18:27
-
Når man sådan til dagligt sidder og kører fra A til B, så tænker man jo lidt.
Jeg er blevet ganske glad for min retarder i min "nye" lastbil, kan det lade sig gøre at smide på en T3, evt. nogle retarder systemer som allerede findes og som passer direkte eller med let modifikation på en T3??
Idag havde jeg ligeledes brug for mit spær ganske mange gange, dels for at komme ud fra den græsmark hvor vi fik læsset jord på, men også for at komme fra jordtippen inde på havnen i Århus.
Spærret på sådan en lastbil er jo med trykluft, og det aktiverer stort set med det samme når man trykker på knappen.
Kan man ikke bygge hhv. gearkasse og fortøj om p åen syncro til at bruge trykluft istedet for vacuum?? (Jeg skal jo have trykluft på bilen alligevel ifbm. mit Recaro sæde) Evt. nogle der kender nogle steder, helst i DK, hvor man kan køre trykluft stempler der relativt let kan bygges på gearkasse/fortøj??
-
hahaha du er jo til fare for folk i trafikken sådan som du dagdrømmer hehe :D
-
Hmmm...Sådan gør alle lastbilchauffører da :roll: :D
-
Jo, jeg stoppede dengang jeg kigge i bakspejlet og undrede mig over at lyskurven var rød, fordi "Den plejede altså altid at være grøn når jeg kom fra den side".................
-
Om man aktiverer spærret vha. vacuum, trykluft, kabler, stænger, sammentapede sugerør eller en lille langfingret dreng, der løber med en passende hastighed inde ved siden gearkassen er forsåvidt ligegyldigt. Det, det handler om, er nemlig, at spærret først slår til, når klokoblingen inde i differentialet - pga. forskel i omdrejningshastighed mellem de to hjul - får mulighed for at gå i indgreb. Derfor - hvis du synes det varer for længe, så drej en anelse på rattet, mens du ruller - så kommer spærret hurtigere.
-
så ville plc-styret pneumatik være den rigtige løsning 8)