T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: seppo efter 08. Januar 2016 kl: 21:42:46
-
Som nogen af jer nok har set, prøver jeg at sælge bytte min Benzin Syncro til en Diesel Syncro (ja eller en landrover 110 selvom jeg ved det er helligbrøde)
Men det går ikke så godt, der er ikke så mange diesel syncroer derude til salg og heller ikke Landrover, og min Syncro er ret sund i karossen så jeg er begyndt at overvejer om jeg skal bygge den om istedet for.
Min gamle syncro havde en 1.9 AAZ motor (Sørens gamle Vestkystmosler) Den var jeg meget begejstret for! både ydeevne og økonomien var fin.
Men hvor kompliceret er det? Hvordan forholder jeg mig i forhold til afgifter? skal der søges om dette? den skal vel have en anden vægtafgift?
Derudover skal tanken skiftes så vidt jeg ved pga udformningen, er der også noget med gearkassen?
Nå ja, og er det helt hul i hovedet at "ødelægge" en DJ model?
-
Jeg kan ikke huske tallene præcis, men jeg tror det vil koste i omegnene af 10.000,- mere om året i grøn afgift med diesel frem for benzin, på en ældre bil over 1500 kg
-
http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm (http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm)
-
jeg synes at du skal lade være med at gå i panik, og vente til der kommer en fin diesel syncro til salg... den skal nok komme.
Du skal have en diesel syncro som donor hvis projektet med motorbytte skal blive godt... tanken skal som du skriver. byttes.. koblingsklokke og højgearsaksel skal skiftes.. ikke nogen stor opgave, -men syncro klokken er speciel... du skal have motorbøjler og oliepåfyldning fra syncro ligesom underkøringsværnet er forskelligt..
skal det være en komplet ombygning skal du også have et andet speedometer med forvarmer/glødelampe.. -og selvfølgelig ledningsnettet skal ombygges i motorrummet og alle de andre konverteringsting...
og vægtafgiften, som nogle nævner... alene den er nok til at afholde mig fra at gå i gang hvis din bil er på hvide plader....
men god fornøjelse, uanset hvad du vælger... husk billeder....
-
Min bil er på guleplader, så det burde vel ikke være så slemt.
Men det lyder til at være mere kompliceret og dyre en hvad godt er, når man ikke lige har en diesel syncro stående til ophug.
Jeg takker for svarene!
Hvis jeg alligevel gør det, skal jeg nok dokumentere med billeder og historier! det kunne være skægt :)