T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Tjessen efter 05. September 2016 kl: 20:38:26
-
Hej i forum.
Den gamle dame er næsten blevet stueren, men hun drypper lidt endnu. Der kommer lidt olie ud helt forneden under tandremmen. Det er ikke bundkarspakningen da olien kommer højere oppe fra.
Er der nogen herinde der kender et sted på nettet hvor jeg kan se en princip tegning af tandrems hjulene med til hørende pakninger. Det er lidt nemmere at skille noget ad når man har en tegning. Jeg har haynes manualen men tegningen over tandrems og motor forfra er der ikke.
Håber nogen kan hjælpe.
-
Taler vi om JX diesel?
Når der skiftes simmering på krumtappen nederst skal man gerne skifte til 12,9 strækbolt samtidig. Bliv først lidt klogere på det emne ... man skal skifte den bløde strækbolt ud, de gamle motorer fik ofte smadret remhjulet på tappen pga. for bløde strækbolte. 12,9 materialet kom først som "update" i slutningen af 1987 ... og husk fræser til overfladen under strækbolten, der svirrer måske en fræser rundt i T3 klubben ... og folk med erfaring der kan kontaktes ...
Så skal der skiftes den grønne O-Ring inde under tandhjulet til den såkaldte "Mittelwelle", det er den der sørger for vakuum på pumpen oppe på motoren ...
Og så en simmering der skal monteres på topstykket hhv, "Nockenwelle".
Materialet koster måske 200 kroner, men uden det specielle værktøj er det ikke muligt at fikse med 90NM + 90 grade nede på strækbolten ... jeg har svejset mig et remhjul på en jernstang for at fikse kræfter til strækboltens fiksering.
Du finder ud af det.
Jens
-
Shit det lyder mere avanceret end jeg troede det ville blive.
Det er en jx'er.
Den drypper ikke meget, så tror jeg lader den dryppe lidt endnu og prøver at lokalisere problemet yderligere inden jeg begynder at male fanden på væggen.
Men kan høre jeg ikke kommer langt med en svensker og noget flydende pakning.