T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: brian efter 18. Juli 2017 kl: 13:15:21
-
Min Golf2 med 1V motor og 4S gearkasse er begyndt at glide i koblingen.
Jeg har så skilt det ad, så jeg har taget koblingsskiven ud.
Jeg har INGEN erfaringer med vurdering af slid på den slags.
Med skydelære har jeg målt følgende tykkelser:
Den skive der glider er 7.00 mm tyk
Så har jeg 2 andre skiver som er taget ud af biler hvor koblingen ikke gled.
Her er tykkelserne 8.0 mm og 8.3 mm.
Spørgsmålet er så, kan det virkelig være den ene millimeter der giver anledning til at koblingen glider?
-
Når metal begynder at glide mod metal, så er koblingen kaput. 1 mm er rigeligt til at koblingen virker ihvertfald 50 km mere. Men når du alligevel er derinde, vil jeg anbefale at få fat i en ny koblingsskive.
-
Otto har ret!
1 mm på en kobling er mange %!
Ny skive!
MVH PETER
-
jo, ok, tak for svar.
Det er slet ikke sådan at belægningen på den der glider er ved at være nede ved nitterne.
Men den er jo åbenbart blevet så tynd at den kan glide.
Jeg havde nok forestillet mig at det var mere tydeligt at se, at den var slidt.
-
Jeg havde nok forestillet mig at det var mere tydeligt at se, at den var slidt.
Det er det også, den glider i koblingen....
-
måske en utæt pakdåse
-
måske en utæt pakdåse
Der var lidt olie i bunden af koblingshuset, men ikke noget på koblingsskiven med belægning på.
Muligvis kan det være slid af metal-delen, men jeg får det ikke målt:
(http://i66.tinypic.com/121foyx.png)
Jeg samler bare med den tykkeste koblingskive og så må jeg se om det løser problemet.