T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Hinze efter 01. Juli 2007 kl: 22:05:04
-
Tja, så fik jeg her til aften købt en PF motor til at installere i bussen. Jeg planlægger at syne bussen indenfor et par måneder med wbx motoren og herefter skal der skrues. I mellemtiden kan der findes stumper til installationen.
Hvorfor så en PF i T3:
et håb om bedre benzin økonomi
mindre støj
mulighed for flere omdrejninger
billige reservedele/motorer
PF er fra Golf 2 serien; lå i GTI og er med digifant styring, altså både tænding og indsprøjtning. Den har 107 hk og MV har 95hk, så 20% effektreglen overholdes.
Grejet på traileren gav jeg 1500 for, så det er vel til at overkomme ;)
Følger op når der sker lidt mere.
Alle gode ideer er velkomne :idea:
Hinze
-
Hvorfor så en PF i T3:
et håb om bedre benzin økonomi - Det bliver nok ikke meget i forhold til en MV
mindre støj – En WBX larmer da ikke meget, den eneste forskel vil nok være ventiltikken !? Til gengæld har du flere vibrationer med en R4 motor. I min bil overstiger vindstøj og larm fra undervognen motorlyden, selvom jeg har en gennemstrømspotte på.
Situationen er en anden, hvis det var en diesel du havde
mulighed for flere omdrejninger - Hvorfor ??? er 5400 rpm. ikke nok og hvor tit kommer du der op ?
billige reservedele/motorer – Ok den er godtaget!
-
t3 boxer benzin yeeeeeeeeeeeiiiiiiiiirrrrrrrrr.
-
Så så, rolig nu folkes,
Man skal da engang i mellem tænke lidt alternativt 8)
Spændingen ved noget nyt har da osse lidt ret.
Nå lad os nu se hvor galt det går :lol:
Hinze
-
respekt for dit projekt. -og Husk nu alle i WBX folk. Jo flere der er lige som Hinze, jo flere motorer bliver der til jer.
Jeg glæder mig til at følge projektet.
-
Da jeg alligevel skulle have lavet lidt rustarbejde, kom jeg til at tænke på hvor meget plads den nye motor egentlig skulle have for at ligge dejligt i hullet.
Mjaa, kommer nok til at vente indtil jeg har fået klokken monteret før jeg måler rigtigt ud :D Damn det bliver sjovt
Den lå ellers lige i "vinklen" da jeg skulle knipse billederne, men så dratede den sgu ned af donkraften, shit:: Nå, op på hesten igen.
Hinze
-
Faldt sku lige over denher:
http://www.fallwild.de/ateam/t3.htm
-
Faldt sku lige over denher:
http://www.fallwild.de/ateam/t3.htm
Stortakker, jo mere info jo bedre.
:P
Hinze
-
hvad f... er det, der skal skæres over på krumtappen og højgears akslen??????
-
Ja, han arbejder som en sand vandal. Jeg var også ved at rulle ned af stolen, da jeg læste det. Han skærer krumtappen over for at kunne komme bagved pilotlejet og presse det ud, så han kan genbruge det i den anden krumtap. Og så kommenterer han oven i købet at det er besværligt fordi en krumtap er hård at skære i...Ofre en krumtap for at få fat i et brugt pilotleje, som koster en halvtresser fra ny - Christ! - Men hvad folk må jo handle, som de vil.
Det andet er enden af højgearakslen, han forkorter. Det er rigtigt at den er længere til en boxer end til rækkemotoren, og derfor korter han den lidt op ... med en vinkelsliber! Det skal nok give en rigtig rigtig fin overflade! Når man bygger om til diesel/benz.-rækkemotor, så skal man jo alligevel skifte koblingsklokken, og så varer det altså ikke mange splitsekunder at skifte den bagerste akselstump ud med en til en diesel, og så passer pengene plug'n'play, og man kan bygge tilbage engang, hvis man får lyst, fordi man jo så har en benz.-akselstump liggende.
-
Lille update,
Så blev der "brændt" lidt plade i og kostet lidt maling :wink:
Hinze
-
Lækkert.. der er sku ikke noget der kan motivere en til at lave en fed ombygning som et clean udgangspunkt.
-
Wow...det ser superflot ud Hinze :D
-
Wow...det ser superflot ud Hinze :D
Vi takker herfra, husk man er ikke forpligtet ud over sine evner, så det blev ikke bedre :lol:
Hinze
-
Så er der sku en kværn at plukke fra.. Eller ekstra motor.. Eller..
http://www.guloggratis.dk/biler/reservedele/motor/annonce/1411707