T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Hinze efter 03. Juli 2007 kl: 17:22:23

Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Hinze efter 03. Juli 2007 kl: 17:22:23
Til montering af foringerne igen har jeg lånt en "normal" stempelringe presser, men hvordan hulen skal den bruges på en wbx. Skal der en speciel en til der kan åbnes? :shock:

Hinze
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mads-kaa efter 03. Juli 2007 kl: 18:58:58
Tjaa, du skal i hvert fald kunne åbne den nok til at den kan komme ud over foringen :roll:
Alternativt kan man måske afmontere stemplet og så sætte foringen ned over og montere hele "pakken" på en gang. Så vidt jeg husker henviser de i bentley til en speciel VW tang, men kan ikke lige huske hvordan den ser ud!

/Mads
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mads-kaa efter 03. Juli 2007 kl: 19:19:04
Har lige læst lidt i bentley, de foreslår at man installere det hele som en "pakke"! Dvs. du skal have stemplerne ud :cry:

/Mads
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mølle efter 03. Juli 2007 kl: 20:01:33
Det er rigtigt at man monterer stemplerne som på en gammel puch, dvs. nede fra med en speciel klemmer, som kan åbnes. VW folket bruger alt muligt, bl.a. brede spændebånd, med risiko for at ridse stemplerne.

I simleste form kan man valse noget karrosseriplade og bukke to ører på dem, til at klemme på dem med fx en svejsetang.

Jeg tænkte på om man kan montere oppe fra og lade så meget af stemplet stikke ud for neden, at krydspinden kan moteres. Men jeg kan godt se, at der ikke er meget plads for vandkammeret.
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mads-kaa efter 03. Juli 2007 kl: 21:24:51
Citat fra: "Mølle"
Jeg tænkte på om man kan montere oppe fra og lade så meget af stemplet stikke ud for neden, at krydspinden kan moteres. Men jeg kan godt se, at der ikke er meget plads for vandkammeret.


Det er præcis det bentley foreslår, tricket er at krydspinde demonteres/monteres gennem vandkanelerne, og der skal man i følge bentley så bruge endnu et vw-tool. Jeg har demonteret krydspinden med en gevindstang, om det kan lade sig gøre at montere med samme er jeg mere i tvivl om :roll:  Det vil vise sig når jeg når så vidt!!!

/Mads
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Hinze efter 03. Juli 2007 kl: 22:49:26
Yeps, er lige kommet ind fra det hemmelige sted ;)

Lurede også lidt i haynes og er nu endt med at pille kræet ud. Der er ikke plads til at montere låseringen til krydspinden gennem vandhullerne med motoren i hullet, så valget var "nemt".

Takker for input.

Hinze
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mølle efter 03. Juli 2007 kl: 22:58:33
Aargh. Pis. Den kommer aaaaldrig ud og køre igen.

Nu hvor du alligevel har renset dit motorrum, skulle vi så ikke lige kigge på amagerhylden om der  :lol: skulle ligge en lille kæk JX-er og vinke.
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Hinze efter 03. Juli 2007 kl: 23:02:54
Tanken har strejfet mig :)

Har også nogle andre tanker, dem tager vi i morgen. Soory jeg ikke har ringet, er det ok imorgen formiddag? :oops:

Hinze
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: Mølle efter 03. Juli 2007 kl: 23:28:50
ja ja. bare ring. jeg vender lige tyskland i løbet af dagen.
Titel: Montering af foringer og stempelringe
Indlæg af: WBX Manden efter 04. Juli 2007 kl: 09:47:09
Citat fra: "Mølle"

I simleste form kan man valse noget karrosseriplade og bukke to ører på dem, til at klemme på dem med fx en svejsetang.
.


Den har jeg brugt flere gange... virker fint !

- Husk at der skal være hysterisk rent og smør stempel godt !

Nå, det er for sent nu... du har allerede pillet motoren ud  :roll: