T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Brutus efter 15. Juli 2007 kl: 20:26:34
-
Efter en længere tur i Le Orange, opdagede jeg til min skræk at der drypper olie fra gearkassen (tror nok Kurt nævnte det, til hollændertræffet). Jeg kan se det lækagen er lige der hvor klokken og motoren mødes, men må ha kigget nærmere på årsagen i morgen.
Erfaringer og bud på problemet modtages gerne
-
kan du ikk li tag nogen motor pics nu du alligevel er deromme :D
-
Jeg har taget nogle billeder, de skulle gerne være i galleriet. Men snupper da gerne et par stykker mere i morgen, nogle specielle ønsker 8)
-
gerne lidt af manifold og udstødning
-
Mellem klokken og motoren? Ja, umiddelbart tyder det jo på defekt shimmerring i enten krumtapenden eller ved højgearakslen. Men vær også opmærksom på, at udsivninger højere oppe fra har tilbøjelighed til at finde bag om koblingsafdækningspladen og "se ud som om" det kommer fra netop den omtalte samling.
-
hmmm, jeg har nu været ned på fliserne og nærsturdere olielækagen. Det ser ud til at olien kommer fra kardanledet i førersiden, der kommer kun olie efter lange ture med høj fart (110 - 140kmt :lol: ) Der kommer også en svag hyle lyd, ved kørsel.
Måske kunne problemet løses med et nyt kardanledssæt
-
hmmm, jeg har nu været ned på fliserne og nærsturdere olielækagen. Det ser ud til at olien kommer fra kardanledet i førersiden, der kommer kun olie efter lange ture med høj fart (110 - 140kmt :lol: ) Der kommer også en svag hyle lyd, ved kørsel.
Måske kunne problemet løses med et nyt kardanledssæt
nu skal du huske at tjekke olie nu når den er utæt
det kan jo være derfor den hyler
du synes jo også det gør ondt når der ikke er smørelse nok (smiler)
Mvh Djurs :lol: