T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Thor efter 15. Juli 2007 kl: 22:44:28
-
Jeg har gang i et syncro projekt der i øjeblikket nægter at tænde. Jeg har afmonteret katalysator og lydpotte. labdasonden er sat til og ligeledes oxygensensoren. Tomgangsregulatoren knurrer efter tændningen er slået til, også efter at bensinpumpen er holdt.
Jeg har checket modstanden i tændspolen og tomgangsregulatoren der begge er i orden. Rotor og dæksel i orden. Alle samlinger gennmgået og jordledninger checket.
Nu overvejer jeg om det er ved at være tid til at skifte motorstyringen.
Hvor for jeg eventuelt fat i sådan en. Er det evt. nogen her inde der har en liggende.
Hilsen Thor
-
Hej,
Megasquirt er vist vejen at gå :-)
http://www.google.com/search?q=megasquirt&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
Rasmus har meget glæde af det (og erfaring med det).
Velkommen til
Jens Jakob
-
Hej,
Megasquirt er vist vejen at gå :-)
http://www.google.com/search?q=megasquirt&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
Rasmus har meget glæde af det (og erfaring med det).
Velkommen til
Jens Jakob
Som udgangspunkt ville jeg ikke bygge MS på en motor jeg ikke kan starte :wink: Jeg tror Thor leder efter en digifant styringsboks???
Tørner motoren på starten? har du gnist på tændrørene? Kommer der benzin ud af injektorene?
Svar på ovenstående er nødvendige for at vi kan hjælpe dig videre!
/Mads
-
Hej Mads
Jo meget rigtigt er jeg på jagt efter gode råd og evt. en digifantstyring. Motoren giver pt. ingen gnist. Som tidligere beskrevet har jeg ikke en påmonteret lambda sensor da katalysatoren ikke er monteret. Jeg kan bare ikke tro at motoren ikke giver gnist fordi at lambda sensoren er afmonteret. Den skulle vel meget gerne give en eller anden form for default signal. Ledningsnettet er gennemgået, alle samlinger checket osv osv.
-
Inden jeg ville begynde at skifte boks ud ville jeg tjekke alle ind og ud data til boksen, vær sikker på der er stel og spænding og omdr. signal. en lille dårlig forbindelse, et eller andet sted, kan være årsagen til hele problemet.
få fat i et ledningsdiagram hvor alle stik nr. og farver passer, og gå systematisk frem, ellers er det som at køre ind i et land man ikke kender uden kort, og man kan ikke være sikker på de målinger der laves.
en anden grund til ikke at skifte boksen inden der er lavet en komplet perferi udmåling er at hvis der er en fejl med stor belastning et sted, tager du livet af den nye boks i det øjeblik du sætter tænding på, go jagt. mvh lille drage
-
Inden jeg ville begynde at skifte boks ud ville jeg tjekke alle ind og ud data til boksen, vær sikker på der er stel og spænding og omdr. signal. en lille dårlig forbindelse, et eller andet sted, kan være årsagen til hele problemet.
få fat i et ledningsdiagram hvor alle stik nr. og farver passer, og gå systematisk frem, ellers er det som at køre ind i et land man ikke kender uden kort, og man kan ikke være sikker på de målinger der laves.
en anden grund til ikke at skifte boksen inden der er lavet en komplet perferi udmåling er at hvis der er en fejl med stor belastning et sted, tager du livet af den nye boks i det øjeblik du sætter tænding på, go jagt. mvh lille drage
-
Inden jeg ville begynde at skifte boks ud ville jeg tjekke alle ind og ud data til boksen, vær sikker på der er stel og spænding og omdr. signal. en lille dårlig forbindelse, et eller andet sted, kan være årsagen til hele problemet.
få fat i et ledningsdiagram hvor alle stik nr. og farver passer, og gå systematisk frem, ellers er det som at køre ind i et land man ikke kender uden kort, og man kan ikke være sikker på de målinger der laves.
en anden grund til ikke at skifte boksen inden der er lavet en komplet perferi udmåling er at hvis der er en fejl med stor belastning et sted, tager du livet af den nye boks i det øjeblik du sætter tænding på, go jagt. mvh lille drage
kunne ik have sagt det meget bedre selv, det lyder sku som en automekaniker der snakker der 8)
ja en dårlig/manglende stelforb kan være nok :shock:
så det er bare frem med multimeteret :wink:
-
Som tidligere beskrevet har jeg ikke en påmonteret lambda sensor da katalysatoren ikke er monteret.
Som jeg læser det, så har du tidligere skrevet at lambda sensoren var sat til:
labdasonden er sat til og ligeledes oxygensensoren.
Det er klart at motoren burde starte uden lambda sensor, men den burde altså sidde der :roll:
Styringen går i nødprogram når den mangler det indput, det betyder at den bliver meget tørstig!
Det forklarer naturligvis ikke hvorfor du ikke kan starte vognen, men prøv som de andre skriver at gå gennem ledningsnettet engang til!
Det bedste er at starte med at følge signalet ud til tændrørene baglæns. Har du et "signal" ud af tændspolen?
/Mads