Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Emner - Jesper
16
« Dato: 07. Maj 2008 kl: 10:59:11 »
Hejsa,
Har et lille problem med min KY'er, der er ved at drive mig til vanvid, måske nogen har et bud:
Data
- Ventiler stillet til 0.25 / 0.45 - Pumpetiming 0.90 ifht knasten (ift OT på svinghjulet er den lidt anderledes) - Bruger ikke nævneværdig olie eller vand - Har nye dyser - Kører 12.4 / l - Springer igang med det samme, både i kulde og varme - Nyt luftfilter - Kompression målt for ca 20.000 km siden, ok. - Plejer at ligge på 100kmt på motorvej (GPS)
Problem
Ved lave omdrejninger, når jeg sætter i gang hopper/ryster bilen lidt. Både når jeg kører frem eller bakker. Jeg har også før kunne starte i 2. gear men det kan jeg ikke rigtigt længere. Hvis jeg gasser lidt op og forsigtigt kobler til går det bedre. Jeg er ret sikker på det IKKE er koblingen. Når motoren er helt varm går det bedre.
Ved høre omdrejninger er det som om jeg kan fornemme en svag rysten. Som om et hjul er ude af balance (men der er helt nye dæk på alurullerne og de er lige blevet afbalanceret)
Spørgsmål
1) Ventiler Jeg tænker om mine ventiler er brændt lidt? Udstødningsventilen på Cyl 4 kører med shim på 3.15 og de andre på ca 3.6 - 3.8 Noget kunne tyde på den bliver slidt mere end de andre?
2) Trækaksler Kan slidte trækaksler have noget at gøre med det? Min venstre trækaksel har lidt slør op og ned. Den højre intet slør.
3) Pumpetiming Jeg har justeret efter knasten til 0.90, men OT iflg knasten (med skinne) og OT på svinghjulet er ca. 0.15 forskelligt (omregnet til pumpetiming). Aner ikke hvorfor. Min tandrem ser ikke slidt ud - den er 2.5år gammel, har fin spænding og har kørt ca 45.000
4) Dieselfilter Tænker på om et stoppet filter kan få motoren til at hoppe lidt ved lave omdr?
Nå, håber på et bud, da jeg skal til Als i weekenden med 4 passagerer og bilen fyldt med surfudstyr. Gider ikke rigtig rende ind i problemer...
Mvh Jesper
17
« Dato: 03. Maj 2008 kl: 11:15:40 »
Har aldrig set den her før, søgte på "T3 VW" på youtube - der er masser af videoer derinde... http://www.youtube.com/watch?v=YGKlWqSadlQHvad sker der lige på den første test? Det ser ud som om sæderne bliver revet løs! På test nummer to går jeg udfra at 'passagererne' ikke har seler på - skræmmende! Mvh Jesper, der ret gerne ville være på vej mod Fyn lige nu
18
« Dato: 25. April 2008 kl: 00:42:32 »
Nå,
Så står man midt i en ventiljustering i aftensolen er så er der #&//"#&("#(/#"% puttet en forkert størrelse i posen!!!
Der er en eller anden person med tømmermænd der har pakket poser for nyligt grrr.
Nå men så må jo køre med en enkelt for stram (0.35) udstødningsventil indtil den nye shim kommer....
Alle andre ligger 0.25/0.45 ved 30 grader motor
Grrrr
PS. Jeg måler sgu efter næste gang inden jeg piller ventildækslet af he he
20
« Dato: 15. April 2008 kl: 21:46:22 »
Hejsa,
Jeg justerede ventiler i august 2006 og nu ca 25.000km efter går motoren igen ret ujævnt (ved lave omdrejninger)
Målingen viser at den udstødningsventil, der drillede sidst (den stod i 0) nu er kravlet yderligere 1/10mm op så spillerummet kun er 0,35mm
Een af de andre udstødningsventiler har også rykket sig 1/10mm
Spørgsmål:
Er det normalt med slid? Går udfra det er ventilsæderne der slides? Når jeg får de nye shims i hedder den tyndeste 3,15mm (Cyl 4) dvs der er ikke meget at gi' af fremover... (frygter lidt en hovedrenovering af mit topstykke)
De andre ligger på 0,45 (A) og 0,25 (E) ved håndvarm motor
21
« Dato: 07. Januar 2008 kl: 17:39:54 »
Hej hej og godt nytår alle sammen Ved næste service (hvor den lange lange liste af småting skal udbedres) skal jeg eftergå boltene på trækakslerne (dem ind mod gearkassen) Der var et par løse sidst, men allesammen helt smadrede inden i, så de blev defor spændt fast med en rørtang :oops: Nu skal de skiftes - der er lidt knurren ved skarpe sving, så jeg tror det hele skal gåes efter. Er der forskellige kvaliteter af boltene - gider ikke sætte de forkerte på. Og... er der en vej udenom VW hvis det skal være de rigtige? Jesper
22
« Dato: 20. November 2007 kl: 16:22:36 »
Hej hej, Har været ude og køre i dag for første gang siden 20. september Super fedt men nu melder de gamle projekter sig jo straks på banen. Udstødningen (potte + afgangsrør) skal skiftes og jeg regner med at smide en THansen fætter på. Problemet er bare at selve beslaget (venstre side) også er knækket. Gider ikke svejse på det gamle skrammel og er egentlig heller ikke med på at give VW 350 kroner for det stykke blik. Kan det fås andre steder? Hvad sætter i på i stedet? Mvh Jesper
23
« Dato: 16. Oktober 2007 kl: 12:57:33 »
Hejsa,
Er det hele dyseholderen der er løs? Er det de to halvdele der er løs? Er det omløberen der er løs?
Jeg ville nok ikke selv køre i den. Du kan da komme forbi Amager i aften/eftermiddag og låne en top eller køre ned til GDS i Sydhavnen og låne en...
Mvh Jesper
24
« Dato: 15. September 2007 kl: 15:42:37 »
Først med 27, dernæst kan de skilles ad.
Pas på alu godset - det er tyndt og kan nemt gå i stykker hvis de bare vrider til. Brug en T-nøgle.
Mvh Jesper
Ellers søg på 27 mm ;o)
25
« Dato: 09. September 2007 kl: 21:42:38 »
På weekendtur med bilen til surfstævne på Fyn. Da vi skulle pakke igen i morges skulle jeg køre ind mellem to andre biler og havde glemt at min skydedør stod åben. Der var fin plads til at komme igennem (hvis døren havde været lukket) Knald, riissghtfffhh, stilhed, PIS :evil: :evil: Døren blev smadret og røg af... Bliver spændende at høre hvad forsikringen siger, håber den kan lappes sammen igen. Det er gået ud over dør, hænglser, skærm, panel... Og den T4 jeg ramte skal også en tur på skadestuen. Vi måtte "rette" døren med en muggert og spænde det hele sammen med en rem + gaffa for at komme retur til Sjælland. Jesper
26
« Dato: 02. September 2007 kl: 12:42:04 »
Hejsa,
Som nogle måske husker har jeg skiftet mit rør/slange system ud med et langt kobberrør med en aflastningsspiral lige inden slavecylinderen.
Havde oprindeligt bestilt et med slange hos Bosch, men da jeg hentede det sagde de at spiralen var ligeså god.
Det er den ikke :evil: :evil: :evil:
I dag miste jeg igen koblingspedalen under foden, og heldigvis lige inden jeg kom hjem, så bussen holder og drypper i indkørslen.
Kraven var simpelthen revnet (træthedsbrud) så Jan og i andre der kører med spiral (!) må være forberedt på et brud før eller siden...
Nu skal jeg have lavet en løsning med slange og lige have fat i en bremserørstang mv.
Forslag til konstruktionen modtages meget gerne da jeg skal på weekendtur til Fyn om 5 dage...
Mvh Jesper
27
« Dato: 17. Juli 2007 kl: 10:33:51 »
Trods en lidt morgensur synsmand blev det røde lyn godkendt med flg bemærkninger:
Nærlys fejljusteret (står for lavt) Vidste godt det lå lidt ved siden, men jeg kunne ikke nå over på GDS og justere det. Havde det hele adskilt i forgårs da det ene kørelysrelæ var blevet irret... Det er jo nemt nok at fikse, men behøver man et fint testapparat?
Afdugningsanordning virker ikke Den var værre og synsmanden blev helt grøn i hovedet da jeg sagde til ham "skynd dig at slukke for kontakten til blæseren!" Blæsermotoren er nemlig brændt af og sluger strøm som bare &&/%=?))## og smelter sikringerne. Har en ny en liggende derhjemme, så nu er der ingen vej uden om den store tur... Det hjalp i øvrigt slet ikke at sige, at der kommer masser af luft ind når man kører :lol:
Hjulleje på højre forhjul opspændes Den er jeg ikke helt med på? Der er rigtig nok en lille bitte smule slør i lejet. Ikke noget jeg selv har lagt mærke til, så kan jeg gøre noget ved det uden at skifte det? Er ikke helt med på "opspænding"?
Resten gik fint:
- Den bremsede snorlige - Sværtning omkring 2,1 - Ingen rust (der var et sted den fik med hammeren)
Så alt i alt er jeg glad - nu skal jeg bare lige have styr på de tre anmærkninger, og gode råd vedr lejet modtages med kyshånd
Jesper
28
« Dato: 05. Maj 2007 kl: 17:56:07 »
Hejsa, Er gået så småt i gang med lidt rustarbejde og har fået slebet/blæst maling og rust af på de værste pletter i venstre side. Det ser underligt ud indenunder - som om der bare er spartlet og malet oven på de gamle bobler. Kan i rusteksperter udfra billederne fortælle mig hvor slemt det er? Der er ingen gennemtæringer at se. Jeg er specielt i tvivl om 3. og 4. billede. Kommer det indefra eller udefra?Ved bageste bærearm er der svejset og de yderste 5 mm måtte af... Jeg har tænkt mig at gi' det hele "rustværn" det røde stads man kan male oven på rust og så lave lidt efterhånden. Når det hele er klar vil jeg spartle og så få det lakeret. Samlingerne skal også fuges - kan man det oven på rustværn?Mvh Jesper
29
« Dato: 25. April 2007 kl: 20:57:13 »
Hejsa,
Netop hjemvendt med 'nye' Mercedes fælge der lige skal bores en krillimillimeter op før de kan monteres. Mine gamle hjulbolte passer jo til stålfælgene og de nye fælge er lidt tykkere i godset.
Hvor mange millimeter indgreb skal der til før det er helt forsvarligt? Kan ikke huske fra 'maskinlære' hvordan det er man regner det ud :oops:
30
« Dato: 24. April 2007 kl: 11:54:10 »
BBS, 15", 5 x 112, ET 25, Sommerdæk, Michelin, 195 /65 /R15
Nogen bud om de dur?
Mvh Jesper
|