Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - chewie

Sider: 1 2 3 [4] 5 6
46
Diverse / Tüv godkendelse af bremser
« Dato: 01. April 2013 kl: 20:14:33 »
Hej!

Jeg har meget lyst til at opgradere bremserne på min syncro og har trawlet nettet efter forskellige muligheder. Ser at der er flere firmaer i Tyskland, som tilbyder adaptersæt til f.eks. Audi A6 bremser for og bag. Der er ikke en direkte Tüv godkendelse med disse sæt, men mange skriver "TÜV Eintragung mit mitgeliefertem Material Zertifikat möglich". Er det et bevis på materialet brugt til adapteren til brug ved Tüv godkendelse af bilen (tilsvarende syn)?

Kan man køre sin (norske) bil til Tüv godkendelse i Tyskland uden videre, og derved få en Tüv godkendelse på det enkelte køretøj?


Mattias

47
Transport / Transport tilbydes: Ringsted-Jylland
« Dato: 27. December 2012 kl: 22:47:30 »
Hej!

Jeg kører fra Ringsted i morgen omkring kl. 17 over Kalundborg og med færgen til Århus. Skal forhåbentlig med på Juleturen d. 29.
Hvis nogen skal have transporteret noget har jeg plads.

Tlf: +47 47144935


Mattias

48
Transport / Transport søges: Ringsted - Jylland
« Dato: 16. December 2012 kl: 18:11:20 »
Jeg har købt et sæt hjul i Dalmose, som jeg meget gerne vil have transporteret til Jylland. Kan evt. ordne transport til Ringsted... Er der nogen, der skal den vej. Betaler selvfølgelig lidt til benzin/dieselkassen.


Mattias

49
Alt andet / Dæk, fælge og diverse sælges
« Dato: 25. November 2012 kl: 16:54:45 »
Hej...

Jeg har en del dele til overs, som skal sælges. Alt befinder sig i Norge, men kan tages med til DK højst sandsynlig omkring jul.

Det ligger her på vwbus.no

Der bliver løbende opdateret efterhånden som jeg kommer længere ind i garagen...


Mattias

50
Undervogn / Ønskes: 1 stk. Mercedes stålfælg 7x15 ET25
« Dato: 24. November 2012 kl: 11:51:05 »
Jeg mangler én fælg. Nogen, der har?


Mattias

51
Generelt / Sandblæsning og lakering af fælge
« Dato: 23. November 2012 kl: 17:12:40 »
Hej!

Er der nogen her, som kan ordne sandblæsning og lakering af et sæt stålfælge?

Er det i øvrigt en fordel at pulverlakere? Syntes at jeg har hørt en fugl synge om, at det er mere holdbart... Stemmer det?


Mattias

52
Diesel Fora / Lækage ved ventildæksel??
« Dato: 08. November 2012 kl: 17:10:58 »
Hej igen  :oops:

I går fik jeg sat motor sammen efter en større oprydning efter tidligere ejer. Alt så tilsyneladende fint ud, og det startede og gik rigtig godt (ihvertfald i forhold til tidligere). Efter en lille prøvetur lagde jeg mærke til et ret heftigt oliespor efter bilen. Det viser sig at der pisser olie ud, som løber ned ved indsug, manifold og videre nedover turbo. Det ser umiddelbart ud som om det kommer fra ventildækslet, men det mærkelige er at pakningen er helt ny... Er der andre, der har oplevet dette før?

Da jeg monterede ventildækslet virkede det måske, set i retrospekt, som om at det burde være strammet mere, men kan man det? Det hele blev strammet med moment, opgivet i VW's rep.-litteratur - 10 NM.

Motoren er en AAZ, hvor ventildækslet sidder med 3 møtrikker og gummi under disse.

53
Mekanisk / Justering af gearskifte
« Dato: 06. November 2012 kl: 20:51:19 »
Hej!

Jeg har følgende problem med gearskiftet på min syncro: Den er lidt svær at få i første og specielt andet gear. Det virker som om begge gear ligger til venstre for bakgearspærren, og går ud fra at det er en justeringssag.

Er der nogen, der på godt dansk - og meget gerne skåret ud i pap, kan fortælle mig, hvordan jeg justerer gearskiftet på en syncrokasse?

På forhånd tak.


Mattias

54
Diesel Fora / JX Dieselpumpe demontering/timing
« Dato: 30. Oktober 2012 kl: 23:06:45 »
Hej.

Jeg skal skifte en pakning v. koldstartsfunktione på en JX pumpe monteret på en AAZ motor. Samtidig skal jeg skifte tandremmen og strammehjul. Da pladsen "bag" på dieselpumpen er så begrænset er jeg nødt til at tage den ud for at komme til.

Mit spørgsmål er om det er muligt at få dieselpumpen ud uden at ændre timingen? Altså om hele brakketten m. pumpe kan tages ud?


Hvis ikke skal det hele times "efter bogen"... Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved JX pumpe på AAZ motor? Og hvad skal timingen sættes til? Har læst 0,90 til 1,00 - er det rigtigt?


Er HELT grøn på dieselmotorer, så al hjælp er kærkommen.


Mattias

55
Alt andet / Beslag til Multivansæde
« Dato: 02. Oktober 2012 kl: 23:04:29 »
Hej!

Jeg søger de to beslag, der skal låse ryggen på Multivansædet fast. Markeret på billedet med rød ring.

Gerne et tip, hvis noget dukker op andre steder.


Mattias
[attachment=12673]phoca_thumb_l_100_32610.JPG[/attachment]
(Billede lånt af Tony)

56
Diesel Fora / Utæt dieselpumpe
« Dato: 20. September 2012 kl: 23:24:11 »
Jeg har den tvivlsomme ære af at have en dieselpumpe der drypper. Det kommer fra undersiden af pumpen ca. midt på. Er der nogen der kan hjælpe med en diagnose?

Her er også et link til en video, som måske kan hjælpe: https://vimeo.com/49703482

Mattias

57
Motordele / Købes: JX turbo
« Dato: 20. September 2012 kl: 21:13:37 »
Jeg er på udkig efter en turbo i god stand.

Har overvejet lidt at købe en ny - er blevet foreslået VW Bus Börse, men kan ikke rigtig finde hoved og hale i dem. Er de renoverede, og er der forskellige turboer? F.eks. står der at denne kun er til Syncro: http://www.ebay.de/itm/SYNCRO-KKK-Turbolader-VW-T3-BUS-85-92-JX1-6-TD-Olfilter-/320547064438?pt=DE_Autoteile&hash=item4aa2180a76#ht_1266wt_907
Troede at det var de samme??

Kom gerne med forslag.


Mvh

Mattias

58
Diesel Fora / JX Turbo spørgsmål
« Dato: 19. September 2012 kl: 22:51:51 »
Jeg har købt mig en Syncro diesel efter længere tids søgning.
Dog har jeg ikke forstand på dieselmotorer og kunne bruge lidt hjælp til at bestemme tilstanden på turboen.
Bilen er ombygget til en 1,9 TDK m. intercooler, men synes ikke den er så kvik som jeg havde troet. Der er ikke meget træk ved lave omdrejninger og jeg kan høre en tydelig udstødningslækage, specielt ved højere omdrejninger.
Ud over dette ser rør til intercooleren ud til at svede lidt olie i samlingerne.

I bilen er der også monteret turbotryk-måler, som viser at det maksimale turbotryk er ca. 0,5 bar. Det kommer dog først ved forholdsvis høje omdrejninger.

Mit spørgsmål er, om turboen kan være skyld i dette..? Kan den blive utæt og derved "miste pusten"?

Jeg tager gerne imod gode tips og evt. fejlsøgningsmetoder, hvis nogen har noget på lur.

Har prøvet at tage et billede af turboen - ved ikke hvor meget man kan udlede af det.

På forhånd tak.

Mattias

59
Elektrisk / Himmel/loftsbeklædning
« Dato: 02. August 2012 kl: 13:05:25 »
Overvejer at købe en Transporter, som skal "laves til" Caravelle. Mht. himmel har jeg forstået at man skal have vinduerne ud for at tage himlen ud, men hvordan fungerer det når jeg "bare" skal montere en himmel. Skal vinduerne ud?

Yderligere har jeg læst at lyddæmpningen, som sidder i taget på Caravelle er limet godt fast. Er det muligt at få det ud i tilstrækkelig hel stand til at det kan monteres igen eller findes der andre (måske endda bedre) alternativer til isolering/lyddæmpning af taget?

På forhånd tak.

Mattias

60
Interiør / Multivankabine i Double door?
« Dato: 18. Juni 2012 kl: 00:12:33 »
Jeg vurderer at købe en T3 med skydedør i begge sider. Er der en snedig metode til at kunne få multivan kabine i en sådan? Eller evt. en anden campingindretning?

Mattias

Sider: 1 2 3 [4] 5 6