Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - casper

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
61
Diesel Fora / røg og hosten hos td
« Dato: 01. Maj 2007 kl: 22:06:11 »
hvad farve var røgen ?

62
Diverse / Torsen LSD til manuelle gearkasser
« Dato: 01. Maj 2007 kl: 21:18:58 »
Rendet lige ind i det her diff.

Torque bias limited slip differential for the 091 vw transaxle



(og ja, for at komme de smarte bemærkninger i forkøbet, så _ved_ jeg godt at torsen _ikke_ er et generisk navn, men et produkt fra quiffe på deres torque bias diff)

Jeg er jo på ved mod automat gearvognen, men det der er da for lækkert

63
Diverse / automatgearkassen , køling/opvarmning ?
« Dato: 10. April 2007 kl: 16:59:23 »
Nu ved jeg ikke om der overhovedet er nogen der kører automatgear herinde, men det kunne jo være der var nogen der vidste følgende.

Det drejer sig om varmeveksleren der sidder indkoblet i hydraulikoliekredsen i gearkassen,  og i kølevandet.

Hvad laver den ?
Varmer den hydraulikolien til drifttemperatur vha. kølevandet ?
Køler den hydraulikolien når dens temperatur er over kølevandet ?
Hvor varm bliver hydraulikolien under drift ?
Hvor er den monteret i kølevandskredsløbet ? parallelt med det bagerste varme apparart ?
Kan den evt. erstattes med en luft-olie baseret køler, som fx. samme koncept der benyttes til køling af motorlie.  Ved eftermontering af oliekøler (se kilometer lang tråd)

64
Diverse / Hvad er det????
« Dato: 26. Marts 2007 kl: 21:30:14 »
er det ikke udluftning til koblingsklokken, hvor der bare mangler en snorkel ?

65
Diesel Fora / I nærhed af Greve
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 19:01:54 »
det var nok en godt ide at give lidt mere information i sådan en request, fx.
hvilken motor, lbx, wxb, diesel. ?
Hvor meget haster det ?
hvorfor skifter du den ikke selv ?

og den slags, held og lykke med det

66
Diverse / skift af speedometer kabel
« Dato: 06. Marts 2007 kl: 20:21:34 »
Mit speedometerkabel er knækket ca 25 cm nede fra instrument enden. så det skal jo skiftes.....

Jeg har kigget lidt i bentley´en men jeg synes ikke lige det giver den store mening. Kablet er løst i instrumentenden, jeg har skruet holderen nede ved hjulet af, og så skulle det "bare" være at fjerne låseklipsen og så trække gummig bøsningen på bagsiden af.

Klipsen er jo nem nok, men jeg kan ikke rigtig få fat i bøsningen, det hjælper nok heller ikke at den er skør, gammel og træt.
Burde man ikke kunne skubbe kablet baglæns når man har taget klipsen af ? eventuelt med lidt kontrolleret muggert-straf

67
Diverse / spejl indsatser til elspejle
« Dato: 25. Februar 2007 kl: 20:14:18 »
Mine "nye" endnu ikke monterede elspejle har desværre en slem gang glaspest langs randen. Jeg har så moret mig lidt i ETOS og fundet ud af af VW laver to slags spejlindsatser, et flat og et konvekst.

Er der nogen der har kørt med begge dele og har lidt tanker omkring fordele/ulemper ?

Og til sidst, hvor for man nye indsatser fra ? findes der leverandører ud over VW ?

68
Diesel Fora / Valg af dyser
« Dato: 17. Februar 2007 kl: 20:37:05 »
der er masser af info her på siden, brug søg funktionen  :wink:

men lige en kort opsumering:

brug samme dyser som en jx motor
man køber ikke dyser, men dysepidser, så de skal instilles
levetid er ca. 100 k km
tryk afhænger af om du vil køre diesel eller vegetabilsk olie
spidser købes hos dieselsend.de

69
Diesel Fora / Indretning i min bus?
« Dato: 10. Februar 2007 kl: 20:08:38 »
Det med de midterste sæder er ligetil, de er jo kun monteret i skinnerne i gulvet. Så bor nogle nye huller og skinner over på dem, så er den sæderække flyttet på 30 min.
Sikkerhedmæssigt er der ikke noget til forskel for den originale placering, mht. til sæderne i hvertfald, problemet bliver nok mere sele problematikken, men den kan vel klares med hofteseler ?

Til den bagerste række ville jeg bare købe en multivan bænk, den er til sove klapning fra fabrikkens side, på sådan en multivan ligger der bare en madras over motorrummet og fungerer som forhøjning

70
Diverse / demontering af skydevindue
« Dato: 06. Februar 2007 kl: 19:02:45 »
jeg er rendt ind i et problem med demontering af skydevinduerne, der sidder en lille sort plast klips med modhagere på(markeret på billedet).

Er der nogen der har demonteret deres vinduer ?
Er plast klipsen bare en man brækker af og bestiller nye af hos vw til en kvart formue ?

Vinduerne er desværre fyldt op i skinnerne med svensker snask, så jeg er desværre nødt til at skille dem af.

71
Diverse / gearkassekode på en automat gearkasse
« Dato: 03. Februar 2007 kl: 16:56:39 »
Som ofte er tiden knap........

jeg har været ude for at se på to automat gearkasser, og skal tilbage imorgen hvis jeg skal have dem.

Hvor står gearkassekoden på sådan en automat gearkasse ? Den står nemlig ikke på en id plade ved venstre trækaksel......

72
Diesel Fora / Topstykke med/uden hydrauliske løftere
« Dato: 10. Januar 2007 kl: 15:04:13 »
Jeg har som bekendt en golf motor i min 2wd´er, men jeg er kommet lidt i tvivl om hvilket topstykke der sidder på. Årsagen er:

1) I vognen er der monteret en JP blok med T3 pumpe og turbo, jeg blev oplyst af sælger at den var med hydrauliske løftere.

2) Jeg købte en ekstra motor sammen med bilen, sælger sagde at det var en golf motor af de tidligere årgange med mekaniske løftere, derfor samme topstykke som til en CS motor(reserve motoren er uden turbo)

Igår tømte jeg så bilen, og stille motoren på lageret, inden den kom ind pudsede jeg dog ID pladen af for at se motoren kode. Og til min overraskelse stod der JP ?????

1) og 2) kan jo så tydeligevis ikke begge være sande, med minde samme motor "JP", alt efter årgang kan have både hydrauliske eller mekaniske løftere.


Nå, lang intro, men er der en der kan fortælle, gerne med et billed hvordan man kan se på et topstykke hvad det har af løftere ?

73
Diesel Fora / Min nye T3´er
« Dato: 04. Januar 2007 kl: 18:45:46 »
Som nogen måske har læst er jeg kommet til at købe en tohjulstrukket transporter.
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1996

Den har har så et par issues...... eller udfordringer om man vil, hvilke ikke er blevet mindre af at jeg ved salget fik oplyst at den holdte syn til 03/2007(på reg.attest stod der sidste synet 06/2007), det passede så ikke :-( sælgeren ringede her til aften og sagde er der lige var kommet en syns inkaldelse......
Har virkede ellers reel, og jeg har ingen grund til at tro at han vidste det på forhånd, så det er vel bare bad-luck.

Der kommer sikkert flere, men her er de umiddelbare problemer:

1)
Nå, men den pladrer olie og kølervand ud over blokken, tæt på oliefilterflangen. Præcist hvorfra vides ikke, så jeg har vasket området og kører en tur i den imorgen tidlig for at se om jeg kan se hvorfra det kommer.

2)
Ekspantions beholderen har jeg haft låget af og den er coated på indersiden med et 2 cm. tykt lag olie.(no buy, tænkte jeg først men sælger oplyste at der var skiftet motor, grundet et revnet topstykke)
Så umiddelbart cirkulerer vandpumpen vel en blanding af olie og vand?, hvordan rengører man kølekredsløbet ? kunne man blande noget i vandet der kunne binde noget olie og så dræne systemet, og fylde rent kølevæske på?

3)
Den ryger kraftigt gråt ved fuld gas, jeg regner med at det er brændstofpumpen der er fejljusteret?

4)
Motoren har en mislyd i et bestemt omdrejningsinterval, desværre har jeg ikke tæller i den, men det er ca. 2/3 oppe i intervallet. Lyden lyder som "en gang sten der bliver rystet i en metal dåse", jeg har læst den beskrivelse før men kan desværre ikke huske årsagen?

5)
olienpindens rør kan jeg trykke ned i motoren, der sidder en grøn o-ring på det. Er der et stop i blokken, eller hvor langt skal den ca. trykkes ned i blokken ?

6)
Motoren er en golf motor med hydraliske løftere, efter 10 min med benzin og en stålbørste kan jeg se at motoren hedder " JP ", så vidt jeg kan finde på nettet er det en suge diesel med 54 HK, men der sidder nu en t3 turbo, esp og bundkar på(sikkert også andre dele)
Er der nogen der har mere info om den motor? boring, slaglængde, hvilken tandrem den kører med ?
Er det problematisk at det er en suge diesel med eftermonteret turbo ?

74
Diesel Fora / Spørgsmål vedr. vægtafgift på min bus?
« Dato: 30. December 2006 kl: 15:41:28 »
der er noget galt med den opkrævning, men ikke i den retning du vil ha........

vægtklassen 1300-1500 koster 7.520
vægtklassen 1500-2000 koster 10.240

men de bliver begge afregnet per kvartal, så hvad der sker med din opkrævning ved jeg ikke. Kan du få bussen nedvejet til under 1500 så er der sparet noget, ellers er det 10k om året  :shock:

75
Dine Projekter... / Styling
« Dato: 19. December 2006 kl: 00:15:30 »
de kommer fra carat modellen, søg på "vw t3 carat gfk" på ebay.de, så finder du masser af både kofangere og sidepaneler

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7