Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Jes

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
61
Syncro Fora / Syncro gearkasse rep.
« Dato: 19. Oktober 2012 kl: 18:49:42 »
Er der nogen her i DK der laver gearkasser. Som også ved hvad de gør, ikke kun tror jeg ved ca hvordan B)
Sad og så de film her på Campervancultur.

http://campervanculture.com/2012/10/vw-t3t25vanagon-syncro-gearbox-detective-work/

http://campervanculture.com/2012/10/vw-t3t25vanagon-syncro-gearbox-detective-work-part-2/#comment-1989


Mvh Jes

62
Din bil... / Der blau´en rumpenpuffer 2
« Dato: 16. Oktober 2012 kl: 22:44:40 »
Vil prøve at lave en tråd, om mit nu ikke så nye indkøb :
Købt mig i sommers en Syncro Multivan 1,6 TD årg. 1989. Den var med rimelig slidt motor ( 1 liter olie pr. 100 km ). Men med en pris på 10500 kr er der dog lidt penge til at lave motor. Selve bilen er i rigtig pæn og orginal stand indv. Og har nogle rigtig tykke samlinger udv.  :(   Undervognen er heldigvis pæn.
Har været noget i trivl om, hvad motor der skulle i. Var dog sikker på, det skulle være en diesel. Enten 1,6 TD eller 1,9 TD. Det endte med en 1,9TD AAZ. Det var dog først efter nogen væven frem og tilbage. Der var jo så heldigvis en Nordjyde med en 1,9TD tilsalg. Så til Nordjylland og hente den. Den var klar til at lægge i T3. Eftersom den kom frisk ud af bagenden på en skrottet T3. Men så tænket jeg, at jeg hellere måtte skifte tandrem og lidt pakninger + gøre den lidt ren. Den var sovset godt ind i olie og skidt. Da jeg tog bundkaret af for at tjekke oliepumpe, kunne jeg se det var en god ide. Pumpe var ok fin, men filteret i sugesnablen var ca 3/4 lukket af slam. Så en ordentlig rensning. Så var den klar igen. Fandt også ud af hvor mange små ting / og pakninger der skal skiftet. Selv om det kun er en lettere gennemgang af motor.Jeg har ikke haft top og blok fra hinnanden. Men pakninger og små ting for 3000kr er der hurtig røget. Skiftede pakdåsen fra hvor krumtappen kommer ud og bliver spændt på koblingen. Ringede til VW og jov den har vi ,pris 1040 kr :( . Den sidder monteret i en aluramme. Og kan kun fåes som en enhed. Ringer til Hovwdiaudi og jo den har de, pris ca 200 kr incl. pakning mellem alu og blok. Henter 1.stk begge steder, for at være sikker på at den fra Hovwdiaudi dur. De er fuldstændig ens at se og føle på. Alle numre står nøjagtig de samme steder. Eneste forskel er navne. Så nu prøver jeg den billige. Så nu er der skiftet vandstudser, pakniger alle muliget og umulige steder, dyser tjekket tja nu mangler kun ilægning. Og det er jeg så endelig gået igang med idag. Kan så nyde at bilen kun har kørt ved den samme familie siden 1995. Alle de ting som plejer at være væk, er på 1,6TD´eren endnu. Bla. ekstra blæser og rør til turbo køling. Det betyder så åbentbart også, at nogle at boltene rundt omkring ikke har været løsnet så tit ;)

Før jeg fik Multivan´en havde jeg ikke prøvet en med servostyring. Det vil jeg så helst ikke undvære mere. Det er virkelig rart.

Har lige købt en markise til bil. Så den kan levere skygget til sommerturene.
Byttede mig også til en Porto potti.
Med tiden vil jeg gerne have et hævetag, men det kommer ikke ligeforløbelig. Skal have samlingere klaret først :evil:

Har tilladt at stjæle ideen med stativet til at krane motor ud med fra Hinze. Syntes det virkede som en smart måde.

Mvh Jes

63
Undervogn / Sælges: 4 stk 15\" General Grabber AT2 på alufælge
« Dato: 16. Oktober 2012 kl: 14:44:22 »
Har 4 stk 15" General Grabber AT2  225 / 75 / 15 på alufælge.Fælgene er stjerne formet af udsende.
Der er ca 6-7 mm mønster. Billeder kommer til at vente( Er ved at skifte motor )

Pris 2000 kr.

Mvh Jes  tlf 40332205

64
Undervogn / Sælges : 15\" fælge uden dæk.
« Dato: 16. Oktober 2012 kl: 14:32:08 »
Har 5 stk. 15" fælge helt nye.Stadig pakket i plastik. De er sorte. Det er Mercedes fælge der passer på T3.

Pris 1600 kr.

Mvh Jes  tlf 40332205

65
Diesel Fora / Olie i oliepumpe AAZ (eller mangel på samme)
« Dato: 11. Oktober 2012 kl: 19:27:41 »
Har haft oliepumpen afmonteret og renset. Men hvad så når jeg starter motoren op. Kan den suge
selv, eller skal den spædes ?
Hvis den skal spædes, kan jeg så gøre det gennem hullet til olietrykskontakten?

Mvh Jes

66
Diesel Fora / pakning mellem turbo og manifold ?
« Dato: 02. Oktober 2012 kl: 17:12:08 »
Skal der pakning imellem turbo og manifolden på en JX. Eller skal der gun gum eller sådan noget.

Mvh Jes

67
Gode rejsesteder/Rejsetips / Rusland på motorcykler
« Dato: 29. September 2012 kl: 22:05:18 »
Kæmpe fortælling om turen. Og der er sjovt nok en del billeder af piger i bikini B)  

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=533442

Mvh Jes

68
Generelt / Billeder fra USA i gamle dage.
« Dato: 26. September 2012 kl: 20:14:18 »
En hel vild masse billeder. Og der bliver stadig lagt flere ind.

http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=428585

Mvh Jes

69
Syncro Fora / Kobling i Syncro med AAZ
« Dato: 25. September 2012 kl: 19:54:46 »
Kan ikke finde oplysninger om kobling størrelse, når jeg går fra JX til AAZ. Er det den samme størrelse kobling på en syncro, som på en alm T3 JX diesel.
Det er en AAZ, der har lagt i en alm. T3, og nu skal i min syncro. Koblingen der sidder på AAZ´eren nu, er 215mm. Er svinghjulet det samme som på en syncro. Hvad moment skal de 6 bolte der holder svinghjulet, spændes med? Jeg kan ikke finde svaret i Bentley´en. Så satser på de kloge hoveder her inde.

Mvh Jes

70
Skrotten.. / Sælges: 2 stk 4 hjulet vogne
« Dato: 24. September 2012 kl: 18:45:52 »
Har 2 vogne der skal videre. Det er vogne der har været brugt til at køre
gibsplader på. Men egner sig også til havetraktor.
http://www.dba.dk/vogn-2-stk-4-hjulet-vogn/id-86217032/

Pris til T3 folket er 1500 kr ( for begge ) eller bud.
Eller noget T3 ting i bytte :
Evt porti potti. Helst i grå til Multivan i bytte.
Bøjle spejle.
Vindafvisere til sidde rudder
Eller noget andet jeg ikke vidste jeg manglede B)

Mvh Jes tlf 40332205

71
Generelt / Lækkert nyt design på T3nettet
« Dato: 22. September 2012 kl: 11:19:24 »
Vil bare sige, det ser godt ud Morten. :)

Mvh Jes

72
Generelt / Fin camper
« Dato: 11. September 2012 kl: 21:25:05 »

73
Diesel Fora / Turbo JX K14 ??
« Dato: 03. September 2012 kl: 20:47:03 »
Er ved at prøve at renovere en turbo. Men jeg kan ikke finde et repsæt på nettet ( muligvis en fejl 40 8) . Men væk er sådan et sæt, når jeg skal bruge det. Jeg går ud fra turbo´en er en K14 fra en JX ( se typeskilt på billede )
Er der en herinde, der kan finde sådan et repsæt, eller rettere et sted /link til hvor det kan købes.

Akslen er meget slidt ( se billede). Så planen er at prøve at slibe den 0,3mm under mål og så sprøjte hårdmetal på. Og så slibe den ned på mål igen.
Nu skal jeg først se hvor meget akslen slår. Før den bliver udsat for slibning
og hårdmetal. Og så opmåle den igen efter slibe/hårdmetal. Ser det ok ud efter slib/hårdmetal skal det prøves at montere i turbo´en.

Mvh Jes

74
Diesel Fora / Ventilstyr sort / ventilstyr ren
« Dato: 02. September 2012 kl: 15:12:28 »
Har et ventilstyr der er sort som beg. De andre er rimelig rene. Har forsøgt at tage nogle fotos ( de blev ikke skarpe ). Kan jeg nøjes med at skifte paraplyerne eller hva. Kan de vise motor folk fortælle om det evt. er en slidt cylinder. Vil selv mene det er en paraply.
Det er begge foto fra udstødningskanaler.

Kan jeg ikke skifte paraply ved at sætte tryk luft i cylinderen. Og så ellers skifte paraply ? Sådan at ventilen ikke falder ned i hullet, når den bliver løsnet.

Mvh Jes

75
Diesel Fora / Motor olie snask AAZ
« Dato: 30. August 2012 kl: 21:35:34 »
Havde låget løftet til olie påfyldningen og der sidder 3mm snask. Ikke hvid men bare sort snask. Er der en måde at rense motoren indv på. Jeg har den til at sidde i motorstanden. Og hvad renser jeg evt. med. Har hørt om noget med petrolium/motorolie ? . Havde en tanke om at montere en elmotor på krumtappen, og så skrue helt ned for omdr på elmotor. Og så ellers lade den stå og tøffe med rense middel. Dyserne skal selvfølgelig ud. Vil den rende varm ved den behandling? For der sker jo ikke nogen forbrændning af diesel. Olie pumpe vil jo kører når krumtappen rotere. Så olien burde komme rundt i maskinen.

Eller vil det være bedre at sætte et kar under bundproppen, laden olien
løbe langsomt ud, mens motoren bliver trukket rundt af elmotoren. Igennem et klæde/filter og ned i karet. I karet er en pumpe som pumper olien op i oliepåfyldningenshullet igen. Så kan det stå og cirkulere. Og selvfølgelig skal motoren ikke løbe tør for olie.

Mvh Jes

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10