Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - poot

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 92
106
Diesel Fora / Sv: Motoren drypper.
« Dato: 28. Januar 2016 kl: 21:14:24 »
Tror det er mest sansynligt at det er fra dyserørene mellem brændstof pumpe og dysser der er slidt igennem, det er noget som sker over tid,{ 15 -20 ) år :-)
Olie drypperiet kan være svært at gøre så meget ved, hvis det er fra krumtap pakningen, lidt større adskellelse, hvis det er fra pakningen på topstykket, er det bare at sætte en ny af gummi på.

Mvh
Poul

107
Elektrisk / Sv: Konnektor / stik fra Biltema
« Dato: 25. Januar 2016 kl: 17:16:27 »
Sønnen der er traktormekanikker kendte dem godt, han kaldte dem iso stik :-)   eller hvis det skulle være rigtigt godt, var der nogle der kaldes deutsch stik :-)
http://m.dhgate.com/price/deutsch-plugs-price.html

Dem fra biltema er stemplet med "car show" måske det nye bare er at de er til at få fat i for alm mennesker :-)

108
Elektrisk / Sv: Konnektor / stik fra Biltema
« Dato: 23. Januar 2016 kl: 19:48:05 »
Ahaa , selfølgelig  :)[/img].   Fandt en film på you tube , https://youtu.be/ey8Tx-Ww3DY

Hvis du gør det rigtigt så er de 100% vandtætte de stik der. De små grønne gummimænd skal trækkes udover ledninger og klemmes klemmes sammen med kabelskoen således at den lille gummiprop trækkes med ind i stikket når kabelskoen trykkes ind på plads..

109
Elektrisk / Konnektor / stik fra Biltema
« Dato: 23. Januar 2016 kl: 17:03:00 »
Hej kære venner.
Jeg har som så mange andre, flere dårlige stik og forbindelser på t3 eren, så nu har jeg været i Biltema, og tømt hylderne, dvs jeg måtte afsted 2 gange, første gang købte jeg hun stik, næste gang købte jeg så han stikkene  ::) ??? Tja alle kan vel fejle. ;)

Jeg har lavet et par prøve samlinger, forbindelsen ser fin ud, men helt vandtæt er det vist ikke, ihvertfald ikke bagfra, ved enkelt samlingen, kan bruges krympefix så ville det være vandtæt, det vil straks være sværere ved 4er stikket !

Kan se der er forberedt en form for befæstigelse på bagsiden af stikket, --- kan bare ikke se jeg har misset noget, sikkert heller ikke nødvendigt, VW samlingerne plejer alligevel at hænge og falavre i det fri.
Tænkte på om det er den slags stik svenskerne bruget til deres Saab fly, har ikke set systemet før. 

Nå men nu skal der så samles ledninger i nær fremtid

Mvh Poul[attachment id=1 msg=124370]

110
Mekanisk / Sv: Spørgsmål om turbo
« Dato: 20. Januar 2016 kl: 20:30:06 »
Har snakket med den lokale traktormekanikker, sønnen, her er hvad han skriver :

Det kan godt køre med en.. Mcm på youtube har lavet to boxere med en turbo.. Man siger at en turbo fra en diesel skal være dobbelt så stor når den skal på en benziner.. Men det med karburatorer og turbo mener jeg at have læst om i en svensk gør det selv bil bog.. Kan sgu ikke huske hvad den hed.. Det er lidt besværligt at lave mener jeg.. Det er langt nemmere når man har elektronisk indsprøjtning

Der er ihvertfal en ide om dimension af turbo

Mvh Poul

111
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 14. Januar 2016 kl: 20:35:16 »
Er i den lykkelige sitaution, at jeg nu har kørt 40 uden nogen form for oliealarm  ;) ;) ;) :D

     Jeg prøvede først at afmontere ledningen fra højtryks føleren, der er jo en samling nær den sorte box i motorrummet. Ledningen er forøvrigt gul.
Ved kold motor, kom der straks alarm, når motoren fik lidt omdrejninger.

Da højtryksføleren jo skaber kontakt til stel ved tilstrækkeligt olietryk, monterede jeg en ledning til stel, og kørte 40 km, nydende støjen fra dæk og blæser, men absolut ingen alarm, skønt.:-D

Løsningen er absolut midlertidig, og indtil det bliver mere lunt, og jeg har tid til at lege med rustne udstødnings bolte.   Trøster mig med at der stadig er lavtryksalarmen, som skulle give lys, ved ingen olietryk. Og så vil jeg nok trække oliepinden lidt oftere.

Tror det bliver en god ferie i næste uge :-) :-) :-) :-)

Mvh Poul

112
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 13. Januar 2016 kl: 22:57:01 »
Så kom der endelig en video på you tube :-)
https://youtu.be/IvERc7yKIIk

Undskyld jeg ryster lidt,   måtte både holde kamera, trykke på knappen og give gas

113
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 13. Januar 2016 kl: 21:25:53 »
Super dejligt.. tillykke med det...

og så er det jo at man siger... "Hvad s.... ...."???? ::) 8)


tør jeg forsigtigt foreslå at du prøver at sætte ledningen til olietryksmåleren mellem stødstangsrørene til stel og ser hvordan den så opfører sig...

god jagt...

;-)  den føler skulle være blå, men er dog brun, men de er begge lavtryksfølere, og har stel uden tryk, men bryder forbindelsen ved tryk, så det tvivler jeg på vil have efekt, men højtryks føleren (grå eller sort) virker modsat, så den kunne man korslutte, så ville det indikere at trykket er ok. Jeg prøver nok i morgen når udstyret er pillet af.   Ellers er der tilbage at prøve et andet instrumentbrædt,  Jan W mente han havde et liggende jeg kunne prøve :-)

114
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 13. Januar 2016 kl: 20:12:12 »
 ;D ;D nu er jeg tryk  :D
Fik endelig ledig plads i mit værksted, og fik afprøvet mit nye udstyr.

Ved kold motor og mellemgas, var trykket omk 4 bar,  efter ca 18 km, og den sidste km med blinkende olielampe, ca 1,2 bar i tomgang og omkring 2 -2,5 ved mellemgas.

Så det er under ingen omstændigheder olie trykket den er gal med.      8)

Jeg havde manometret monteret under de 18 km, og det bliver ved den højeste måling indtil knappen i siden trykkes ind, der viste den 8 bar som højeste måling,   

Der kommer et link til you tube når jeg får oploadet , imen må i nøjes med et par billeder

Mvh Poul[attachment id=1 msg=124216][attachment id=2 msg=124216]

115
Mekanisk / Sv: Spørgsmål om turbo
« Dato: 12. Januar 2016 kl: 21:26:08 »
Nu er jeg ude i noget  som jeg slet ikke ved noget om, men denne lille film er da inspirerende, turbo på hver side af en wbx :)
det kunne vel være to mindre turboer :)
ved ikke hvordan motorstyringen ville reagere på sådan et opsæt.

https://www.youtube.com/watch?v=-mX4OwAR9ec

glæder mig til at høre mere om dine overvejelser

Poul


116
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 10. Januar 2016 kl: 16:04:02 »
oj, det var da en seriøs pakke den der. Mon ikke du kan blive tryg nu.


  8) jo ellers er der nok kun trygforsikring tilbage :-D

117
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 10. Januar 2016 kl: 15:26:35 »
Nå så blev biltema's hylder tømt. :-/
Den kære frue var nemlig også med ;-)

Men med dette nyanskaffet grej, skulle det være muligt at få sandheden om olie trykket at vide.

PS der befinder sig nu et mekanisk olietryks manometer på Lolland.
Mvh Poul[attachment id=1 msg=124184]

118
Din bil... / Sv: Karaten
« Dato: 10. Januar 2016 kl: 10:11:24 »
det er såmænd blot en 1.9 diesel tdi fra passat med passat gearkasse vendt på hovedet (for at få 5 fremadgående gear). skåret 15mm af koblingsklokken og erstattet med en adaptorplade for at få montage hullerne til at passe på motoren. Vandkølet intercooler (derfor front køleren i reservehjulsbrønden). Kabel gearskift (derfor den underlige skiftdims). Oliedæmpede motorophæng. motor og gearkasse er sænket ca 4 cm fordi drivakslerne sidder lidt højt, nu gearkassen er vendt om.

Vendt på hovede :-\  så tegner der sig et billede i mit hovede af olie der pisser ud af bunden af gearkassen, ved udluftningshullerne. Er det kronhjulet i diffencialen, som er vendt om i gearkassen, så det kører baglængs ????

Mvh Poul

119
Generelt / Sv: Så kom vinteren...
« Dato: 09. Januar 2016 kl: 13:13:01 »
Jeg har ombygget en gearkasse til lamel spær, desv tror jeg billederne her på siden er mistet, men fandt et billede i mølles galleri, det er differensialet i gearkassen der skiftes. Med spær,er der en række bremse skiver som er spændt sammen med fjederbelastning, dvs hjulene altid er delvist låst sammen, med dertilhørende ekstra slid på knokkeld på trækakslen osv. Gear olien skal også være af en LS (limitit slip) kvalitet, for at det virker ordentligt.
Tror faktisk billedet er af en diferenciale med spær.
http://t3nettet.dk/index.php?action=gallery;sa=view;id=121

Selve kørsel med spær, på græsplæne har jeg følt det virkede, i sne, står begge hjul bare og fedter rundt. Ved kørsel i sand, skiftes hjulene til at trække, men man kommer da frem,  det hele vugger og rusker når den begynder på det  :). Søren fra vorbasse knækkede sit motor ophæng på grund af denne rusken.

Stod jeg foran 2 gearkasser, enmed spær,og en uden, ville jeg self vælge med spær, men det er ikke noget jeg gad løbe langt efter

Mvh Poul

120
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 09. Januar 2016 kl: 09:46:46 »
Så er der sgu kommet læsestof :-)

Tak for de mange indlæg.

Mine overvejelser. Jo der er jo kun en vej. Jeg er nød til at kende olietrykket :-)  så i morgen går turen til Biltema i næstved :-D   egentlig må jeg erkende det er en af de dyre løsninger, tror sgu aldrig jeg er sluppet derfra for mindre end 1800 kr, er spændt på om dagen i morgen bliver anderledes.


PS TROR JEG TAGER GOLFEN :-/ :)

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 92