Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gungho

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12
151
Alt andet / Spejle med varme købes
« Dato: 06. December 2012 kl: 15:26:54 »
Jeg søger spejle til højre og venstre - med varme. Af hensyn til bussens øvrige stand, så vil brugte spejle passe bedst - men jeg hører også gerne hvilke type jeg skal gå efter, hvis nye spejle bliver løsningen.

152
T3'ens ABC. / Blæser virker ikke
« Dato: 05. December 2012 kl: 22:06:19 »
Hmmm - så må jeg omformulere.

Hvor I Kbh området findes en erfaren og god T3 mekaniker?

153
Alt andet / S: 5 kW fyr, benz (Den store eBerspächer)
« Dato: 12. November 2012 kl: 23:05:26 »
Jeg har et D5W med ekstern vandpumpe - kigger lige nærmere i biblioteket.

154
Alt andet / S: 5 kW fyr, benz (Den store eBerspächer)
« Dato: 11. November 2012 kl: 22:18:51 »
Et spørgsmål af generel karakter - hvor installeres sådan en sag, mit dieselfyr virker, men jeg ved ikke, hvor det bedst giver mening at placere det ....

Så jeg er ikke køber til dit fyr, men håber du kan give info / billeder af, hvor det bedst placeres.

155
T3'ens ABC. / Blæser virker ikke
« Dato: 21. Oktober 2012 kl: 20:00:14 »
Min blæser har aldrig virket siden bussen skiftede ejermand - og nu skal det være slut ... det kommer godt nok varm luft op på forruden, men blæseren er tavs ...

Sikringen er ok, men når jeg aktiverer kontakten uanset niveau sker der ikke noget.  Fra kontakten går en sort/rød ledning bag om instrumentbordet ned mod sikringerne - øvrige gule ledninger fra kontakten forsvinder på mystisk vis ind bag op mod forruden, hvor blæseren vel er.

Erfaring med fejlsøgning mht. blæser?
Hvordan kommer jeg ind til blæseren?

Bussen er en diesel camper med ekstra batteri - men jeg ved ikke, om bussen er født original som en camper og der har været ytret mistanke om, at det er en ombygget benziner.

Min manual (for diesel)viser skematisk et relæ (defog cut out relay eller load red relay) som sidder foran sikringen, men da jeg ikke kender bussen nøjagtige model/år, så er jeg i tvivl.

156
Diverse / Montering af dieselfyr
« Dato: 20. Oktober 2012 kl: 13:37:34 »
Hvor monteres nemmest et eberspacher dieselfyr? Billeder modtages gerne. Især fastgørelse af monteringsbeslag samt "indgreb" i eksisterende køleslanger er interessant.

157
Alt andet / Købes: Bagrude med varmetråde
« Dato: 13. Oktober 2012 kl: 16:42:44 »
Der er ingen varmetråde i (men det virker som om, at der er en kontakt i instrumentbræt)

158
Alt andet / Købes: Bagrude med varmetråde
« Dato: 12. Oktober 2012 kl: 22:22:41 »
Jeg søger bagrude med varmetråde - alternativt, ideer til hvordan varmetråde monteres (hvis det kan).

159
Diverse / Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Dato: 10. Oktober 2012 kl: 20:12:08 »
Jeg fandt den på nettet med en google søgning (volkswagon vangon repair manual):

http://www.amazon.com/Volkswagen-Vanagon-Official-Factory-Repair/dp/0837616654

Til nu har jeg brugt den som opslag samt ifb. småreperationer - jeg er tilfreds med bogen.

160
Mekanisk / Generator fejl - lader ikke
« Dato: 03. August 2012 kl: 19:19:18 »
Jeg tror jeg ved lejlighed vil prøve at trække en ledning ud vdr. omdrejningsimpulser - for hvis det blot er det knækkede ben, så bør den del også komme til at virke.

161
Mekanisk / Generator fejl - lader ikke
« Dato: 26. Juli 2012 kl: 23:34:14 »
Tak for input Aran og JensJakob (jeg skiftede 45A lader, men det hjalp ikke).

Efter ekstra kontrol i forhold til Aran's input, så blev løsningen:

1) Et helt ny styk lakridslækker stelforbindelse direkte fra minuspol til motorstel
2) En helt ny (også smålækker) stelforbindelse direkte fra generatorstel til motorstel
3) En brugt hugger generator.

Det har nu været i drift i bussen i præcis en uge - og det virker sgu stadig (hurra).

Erfaringen må simpelten være, at utilstrækkelig stelforbindelse til generator kan få denne til at "brænde af" - at den gamle motor præcis så havde en stel-sølvslange flere steder hen over motor og til minus pol, og den ikke kom med over er bare brandærgeligt samt helt unødvendig erfaring - og ikke mindst dyrt. At dette kan have sådanne en konsekvens på to generatorer er tankevækkende.

Omkostning er på 550 kroner og et par timers arbejde - men ikke mindst ærgelser.

Ladelampen virker nu - knækket kabel ved muffe var årsagen. Omdrejningstæller virker ikke - men det skal nu tilskrives, at huggergeneratoren har knækket forbindelse til omdrejninstællerudtag - et skridt frem og et tilbage. Men et ok bytte uanset hvad.

162
Mekanisk / Generator fejl - lader ikke
« Dato: 18. Juli 2012 kl: 20:26:47 »
Mit batteri løber tomt for strøm - og jeg måler ikke positiv spændingsændring over batteri eller generator når omdrejninger øges.

Og - jeg forstår ganske enkelt ikke, hvad der er galt - og det er sgu lidt speget i mine øjne.

Nu kommer mysteriet - der kan være ting i mysteriet, som er uafhængig af problemet, og som måske kan virke forstyrrende - måske er det ganske enkelt en utilstrækkelig stelforbindelse ... måske noget andet.

Forhistorien - som jeg tror er vigtig - er som følger:

1) Min ladelampe i instrumentbrættet har altid lyst rødt - og gør det stadig.

2) Min gamle disel 1.6 med generator virkede, motoren kunne ikke yde det, som vores behov var, hvorfor tanken om opgradering blev født. Den gamle motor havde foruden stel fra batteri til motor, også en ekstra stelforbindelse - denne forbindelse mindede om en lang orm, som gik fra fastspænding af generator, til motor og slutteligt til batteri hen over batterikassen. Ingen tvivl om, at stelforbindelse må have været vigtig for den tidligere ejer med hele 4 punkter, som den var sat fast til. Min omdrejningstæller virkede.

3) Jeg fik byttet motor til en 1.6 turbidisel - turen gik fint fra Jylland hjem til Sjælland i juni, selvom omdrejningstælleren nu ikke mere virkede. Ifb jeg hentede bussen var der "ryddet" op i motorrummet - den gamle stelforbindelse på tværs af motor var fjernet, og som jeg husker det, var der også fjernet et par ledninger, som strittede ud i motorrummet. Men efter et par dage kunne jeg ikke starte, og efter måling og kontrolmåling viste det sig, at der ikke blev ladet på batteri. Min antagelse dengang var, at generatoren ikke virkede - også fordi omdrejningstælleren heller ikke virkede mere.

4) Jeg fik min gamle generator tilbage - den satte jeg på, og så kunne jeg konstatere, at der var ladespænding ved højere omdrejninger, men omdrejningstælleren virkede stadig ikke. Pyt tænkte jeg, den lader og vi kører så må omdrejningstælleren få liv tilbage ved lejlighed. Skal nævne, at ladelampen stadig lyste.

5) Efter et par uger uden kørsel med bussen - der kom lige en lidt for tidlig fødsel ind i programmet - så kørte jeg start denne uge i bussen igen. Efter et par parkeringer hen over to dage - så kunne jeg pludselig ikke starte. "Vær beredt" - så i bussen var både forlængerledning og lader, og jeg holdt ved en cafe, så bussen og jeg blev underholdning for cafegæsterne en lille times tid. Vel hjemme kunne jeg konstatere, at det ikke var batteri som var faldet sammen, som jeg først antog - men at generator ikke afgav spænding ved højere omdrejninger. Jeg skiftede laderelæ (kullene var noget  slidte/korte), men intet har det hjulpet. Generator er ..... ikke virkende.

Man kan med rette sige, at jeg er en smule træt af, der ikke lades - men værst er nok, at jeg om et par dage skal have den lille med hjem fra sygehus, og nu er bussen i mine øjne ikke stabil mere.

Årsag og sympton - jeg ved ikke, hvad der er galt.

Jeg kan læse på andre indlæg, at stelforbindelsen er vigtigt - som der vist står i en anden tråd "den skal være dobbelt så god, som du tror".

Kan en "måske utilstrækkelig" stelforbindelse sende to generatorer i døden (jeg kan antage, at den første generator med turbodiselmoteren faktisk virkede en periode - men ved det ikke).

En ny generator (som den der sidder i nu) BOSCH - Ref.: 0 986 034 560 koster omkr 1500 kroner, en hugger noget billigere - men hvis årsagen ikke findes, så vil symptombehandling blot være endnu en udskiftning af generator.

Input modtages.

163
Diverse / Hurra - og lidt hjælp (Haynes manual)
« Dato: 20. Juni 2012 kl: 17:41:09 »
@ Mary: Så er bogen kommet .... en sag på 3.168 gram, den har en størrelse så jeg får minder fra studietiden. Tak for input.

164
Generelt / Najse!
« Dato: 12. Juni 2012 kl: 23:32:40 »
Det var dog helt fantastisk - mageløst, innovativt, forfriskende og så ikke mindst - med VW stil. Det sæt må jeg have .... tror også vognkommandøren vil godkende det, og børnene vil smile.

165
Alt andet / Sælges: 2 vejs køleskab m/ frys.
« Dato: 09. Juni 2012 kl: 14:24:13 »
Har lige maalt, desvaerre passe det ikke til mit skab uden for store aendringer, saa jeg hopper fra.

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12