Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - TONY

Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 115
1666
Diverse / Hvad fortæller \"summeren\"
« Dato: 18. Juli 2007 kl: 23:36:35 »
Tjaae, jeg havde jo håbet på det, men nu skal den vist tjekkes igennem,
og så nøjes jeg nok med at bruge topstykket.... :?
Jeg fandt også lige en tråd med Doka-jønne´s lignende problem, og den fortæller jo en del....... :roll:

Tak for responsen

Tony

1667
Diverse / Hvad fortæller \"summeren\"
« Dato: 18. Juli 2007 kl: 23:16:56 »
hej

Jeg har lige hentet en donorbil fra 11/90, Sika, diesel uden turbo.
På vej hjem gik der en summer igang (2 gange) og olielampen blinkede meget kortvarigt (2-3 sekunder) begge gange skete det ved en nedbremsning, og med udkoblet motor.
Nu har jeg ikke før kørt en T3ér der var så "ny" at der har været en summer i den, så er der nogen der kan bekræfte mig i at det nok er fordi den skal have en ny oliepumpe..... :?:  eller kan det være et andet problem med den motor. (der sidder et helt nyt topstykke på og vandet pisser ud ved vandpumpen, men jeg havde en 25 liters "ekspantionsbeholder" på ladet, så den blev ikke varm)  :roll:

På forhånd tak.

Tony

1668
Diverse / Sportsundervogn
« Dato: 10. Juli 2007 kl: 16:39:51 »
..jeg hentede lige denne her, der er alt den info du skal bruge  :)

http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/mods/lowering/lowering.htm

Tony

1669
Diverse / Sportsundervogn
« Dato: 10. Juli 2007 kl: 16:31:17 »
..pris- og kvalitetsmæssigt et helt OK sæt, men vær opmærksom på at sænkningen foran på ca. 70 mm. er lige omkring grænsen for at forhjulene kan justeres korrekt.
Ingen "proffer" anbefaler mere end 60 mm. sænkning  :!:  :?:  :?

Tony

1670
Diverse / T3 n0gler samme som T1?
« Dato: 01. Juli 2007 kl: 02:30:22 »
.. militæret har åbenbart også passet godt på min DoKa´s låse  :D
for der passer samme nøgle til ALT : tænding, døre, klapper under ladet og selv tankdækslet er til samme nøgle, simpelthen en fornøjelse  :D
...især når man som jeg, ikke kan finde rundt i vores andre store nøglebundter.. :?

Tony

1671
Diesel Fora / Højteknologisk transformation fra CS/JX-topstykke til KY
« Dato: 03. Juni 2007 kl: 23:43:50 »
Citat fra: "poot"
---- Er det det jeg skal gøre når jeg skal sætte den nye blok på. købe en KY toppakning i stedet for en JX. og bruge den som skabelon til at bore huller i blok og top. 8)  8) [size=18]Men hvad med bore spåner .[/size] Skal vi satse på at olie filtret tager dem.  :?  :?  :?


MÅ Hellere lade være


......POUL  :shock:  det er søndag aften - man er træt - man skal på arbejde tidligt i morgen - MEN hvis du vil fange borespåner fra vandkanalerne i dit OLIEFILTER ?????? så er din blok vist død i forvejen  :shock:  :wink: ( for du propper da oliekanalerne til, ik´)

Tony

1672
Diesel Fora / Justering af udskiftet LDA-dåse
« Dato: 24. Maj 2007 kl: 00:58:02 »
hej... Den ryger overhovedet ikke ( når den er blevet varm ) heller ikke ved bundgas, men det føles også som om der ikke sker ret meget ved at træde gaspedalen det sidste stykke ned.  :?
Stopskrue og mængdearm er der ikke rørt ved, men justérarmen fra LDA-dåsen er justeret længere ud, end på den jeg pillede af, og så er det at min amatørlogik siger mig at den måske presser hårdere på "et eller andet" inde i dåsen, så der skal et større turbotryk til, før den aktiverer mængdearmen på pumpen  :roll:  (jeg aner ikke hvad der er inde i dåsen)
og armen bevæger sig godt nok, når den får mange omdrejninger.
Måske helt ude i hampen, men fantasien får frit løb når skidtet ikke vil som jeg vil.  :oops:

Hilsen Tony

1673
Diesel Fora / Justering af udskiftet LDA-dåse
« Dato: 23. Maj 2007 kl: 23:07:14 »
Efter en udskiftning af LDA-dåsen på pumpen, ser det ud til at der skal justeres lidt på mængderne, men..... hvordan fa...n kan man måle sig frem til det..  :o  :shock:
Er det noget man overlader til de professionelle, eller er der en måde at "nulstille" justérarm og mængdearm på  :roll:  :?:

( har prøvet at søge i forum uden held )

Hilsen Tony

1674
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 16. Maj 2007 kl: 00:50:09 »
... Jeg tænkte godt nok på at jeg skulle høre herinde, om der var nogen som kendte en ex. fyns amt Syncro  :)
Jeg stod også og studerede den godt, og blev lidt misundelig da konen absolut skulle gøre mig opmærksom på "at den er da meget højere end vores"  :o  :!:

Hilsen Tony

1675
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 19:33:32 »
Tak for det Jarl, det var lige den besked jeg sad og ventede på, mens jeg fik tygget af munden, så kan arbejdet begynde ....

Jeg talte ikke med dem selv, men jeg håber fa..... at man kan stole på dem  :twisted:

Hilsen Tony

1676
Diverse / Guleplader ?
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 18:45:52 »
... KHS....Du skal da bare sætte den på hvide plader.. :wink:  :lol:  :lol:

Hilsen Tony

1677
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 18:42:00 »
Øhhhh.... er der forskel på selve "dysehylstret" på 130 kontra 155 bar´s dyser  ???

Dem jeg har fået fra Ketner, står der 130 bar på de 3, og 155 bar på den fjerde   :shock:  :?:  :?:  :?:

Hilsen Tony, (jeg skal til at skifte dem nu)

1678
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 15. Maj 2007 kl: 00:08:56 »
Hej.... ombyttersættet koster lige knap 1600.-  :shock:  :shock:  og så skal de oven i købet have de gamle dyser, så jeg ikke har nogle at eksperimentere med bagefter  :cry:

Så jeg håber virkelig at det kan løse problemet inden motoren står af  :roll:

Hilsen Tony

1679
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 14. Maj 2007 kl: 16:24:54 »
Citat fra: "jankjerbye"
Jeg foreslår at Rasmus sakser Jarls indlæg og foreviger dem i ABCen når han får tid under "Dieselmotorens funktionsmåde" eller en anden sigende titel.


Jeg vil give Jan ret her, men brug nu ikke saksen for flittigt, for skulle man finde den samme viden i alm. bogform, ville man squ nok falde i søvn inden man var færdig, og det gør man ihvertfald ikke med Jarl´s indlæg  :lol:

Nå ja, og så lige bilen... den startede faktisk fint i morges, MEN med maaaange udsættere, og det var jo også ganske lunt i vejret  :wink:  Den sætter også ud ved høje omdrejninger nu, så nye dyser (ombyttersæt m. flammeskiver og returslanger) ankommer i morgen fra Ketner, det er nemmere når jeg skal bruge bilen hele tiden, men for sa... da osse de er dyre på den måde, det er godt de kan bruges i en anden motor hvis der går så galt :shock:

Hilsen Tony

1680
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 13. Maj 2007 kl: 23:05:20 »
......altså Jarl...... Hvor får du det fra  :D
ganske som ventet, lærerigt og underholdende  :lol:  :lol: det bliver squ aldrig kedeligt at læse dine indlæg.  :!:

og nej, koldstarteren var ikke trukket, men der bliver nok ekstra brug for den i morgen tidlig  :roll:  og efter arbejde ryger timingen nok tilbage på 0.98

Derefter følger fejlsøgning i 2 trin :
Trin 1 : nye dyser
Trin 2 : ny motor

Tak for underholdende svar  :D

Hilsen Tony

Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 115