Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jens Flensborg

Sider: 1 ... 129 130 [131]
1951
Diverse / Hvorfor gør den det?
« Dato: 27. Marts 2005 kl: 19:36:12 »
Det må være forglødsikringen (hedder den sådan?) på 50Ampere bagerst i den sorte boks i motorrummet der er røget! Typisk passende til denne fejl! Kæb 3 - læg 2 i reserve til de andre sikringer!

Skift den smadrede sikring 50 Ampere (man kan også bruge 70 Ampere fra en Golf eller andre VAG biler (skrooten)) ... ), de koster kun 50 Cent ...

---

Ellers anbefaler jeg tjek af ESP indsprøjtningspumpen. Skulle sikringen være O.K. (det regner jeg ikke med) så skal ESP indstilles, mest statisk. Den løsnes lidt for at blive justeret med 2-4 grader mere i retning af tidligere indsprøjtning. I løbet af 10 til 15 år "vandrer" dette indsprøjtningspunkt altid lidt i retning af senere indsprøjtning på alle mig kendte JXèr .

VAG ville nok indstille hele ESP, men her i mine T3 JX kredse er man mere vild med at takle problemet på nævnte måde.

Til sidst anbefaler jeg tjek af chokeledningen. Den sidder gerne fast efter 15år, især er choke vigtigt i de nederste omdrejninger. Over 1200-1500 UPM er den ikke mere vigtigt, da det så reguleres af LDA Dåsen - den sidder over ESP pumpen.

---

Jeg håber det hjælper lidt.

Jens Bluestar JX 1989 med 296.000 KM


1952
Diverse / dieselpumpe
« Dato: 12. Marts 2005 kl: 15:13:26 »
tjek this out:

Det er en tysk vejledning omkring den saakaldte ESP.  I skal ekstrakte den med Winzip eller andet.

Link:
http://www.home.foni.net/~meyer-jess/t3/jxpumpe

Jeg kender til to former for indstilling:
1. statisk:

Især når den starter dårligt i iskold tilstand. ellers også når den er kært varm, fordi den ikke starter med det samme.

flytte ESP om 2-4 grader i retning af tidligere indsprøjtning. Løsne ESP en lille bitte smule og så med en hammer i retning af tidligere indsprøjtning. denne form er normal, isår forsi en ESP i løbet af årtier altid vandrer lidt i retning af senere indsprøjtning. dette forebygges igen med denne metode. men husk nu, at JX motoren skal indstilles på OT med lineal (stål) og korn (ind i hullet hos ESP) inden man starter det. Der må heller ikke laves mere end 2-4 grader i denne test.

---

2. dynamisk:
laves iflg. håndbog med lineal, korn, digimeter og indstillingskontrol - nok noget til eksperter ...
Har jeg aldrig lavet ...

held med det!

Jens

Bluestar T3 1989 JX TD



Sider: 1 ... 129 130 [131]