Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jheltzen

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20
211
WBX/LBX Fora / Erfaringer søges type4 fra 2,0 til 2,5 liter.
« Dato: 02. Juli 2014 kl: 09:23:37 »
Ja det er noget dyr grej. Havde oprindelig tænkt på at sætte en 2.2 L Subaru motor i den, men der er for mange hp til den kan synes da den er fra 1980 og går under den tidlige importantest med max 70 hp.

Og skift fra luft til vand kommer heller ikke af sig selv. :D

212
WBX/LBX Fora / Erfaringer søges type4 fra 2,0 til 2,5 liter.
« Dato: 02. Juli 2014 kl: 08:13:15 »
Det lyder godt nok som en ordentlig omgang.

Hvad fik du lavet og udførte du selv arbejdet?

213
WBX/LBX Fora / Erfaringer søges type4 fra 2,0 til 2,5 liter.
« Dato: 01. Juli 2014 kl: 18:42:48 »
Hej.

Søger en person der har erfaringer med at øge volumen på en type4 motor.

Jeg er ved at planlægge vinterens projekt, som er en renovering af en 2,0 CU motor, alt efter tilstand har jeg overvejet at sætte større krumtap og cylindre i. Jeg søger derfor nogle her inde som har erfaringer med sådan et projekt.

Motoren får yderligere elektronisk indsprøjtning med programmerbar motorstyring og muligvis også elektronisk tænding.

Målet er at have en pålidelig luftkølet motor med 140-170 Hp.

214
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 17. Juni 2014 kl: 14:40:46 »
Tak for tippet.
Skal nok løbende lave opdateringer.

Er ved at undersøge hvilken retning jeg skal gå med min CU motor, skal den forblive 2.0L eller skal der støre krumtap og stempler i. Det hele kommer nok lidt an på hvordan knastakslen ser ud, skal den skiftes skal alt jo alligevel skilles ad. Men det er lige med at få kompression og det hele til at passe sammen.

215
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 16. Juni 2014 kl: 21:53:39 »
Citat fra: "Hinze" post=112303
det ser fint ud.

Hvilken RAL farve er den fine blå?

Hvad gør STP?


Kan du genkende manifolden, du designede den vidst oprindeligt  ;) . Mangler dog den pakning der skal side mellem gasspjæld og plenum samt de 4 små o-ringe der sidder i bunden af dyserne.

Det er ikke en RAL farve, men en en metal lak med perlemoreffekt. Den heder WRX BLUE MICA PEARL og bliver brugt af SUBARU koden er 02C. Her er et billed før og efter vandslibning af lakken, kræver nerver af stål.

[attachment=17779]h863ed6b.jpg[/attachment]

[attachment=17780]hbe12e66.jpg[/attachment]

STP står for STANDARDPLAST og er et viberations og støjdæmpende materiale bestående af gummi med høj massefylde og en tynd aluminiumsfolie. Det får metalpladedelene til at lyde massive og man undgår viberationsstøj, det skulle som bonus give en rigtig god rustbeskyttelse. Se evt. her http://www.stp-distribution.com/en/

Udenpå pladerne kommer 2-4 cm isolering af selvklæbende skum der bliver brugt til at isolere ventilationskanaler og varme/kulde rør. Det er af lukkede celler, brænd og svamp hæmmende, samt modsandsdygtig over for fugt og kondens.

Når det hele er klæbet sammen, får det et godt lag tyndflydende rustbeskyttelse inden bilen samles.

216
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:47:44 »
Næste projekt er 45mm. sænkning.

[attachment=17772]h00a4eaa.jpg[/attachment]

217
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:43:06 »
Og der blev sat lidt STP plade op i hele vognen.
[attachment=17770]h3787d25.jpg[/attachment]

[attachment=17771]hee19df8.jpg[/attachment]

218
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:41:33 »
Så er der nyt i projektet.

Er blevet færdig med den ombygget indsprøjtningsmanifold til CU motoren.
[attachment=17769]h196db23.jpg[/attachment]

219
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 16. Juni 2014 kl: 08:38:58 »
Så er der nyt i projektet.

Er blevet færdig med den ombygget indsprøjtningsmanifold til CU motoren.

Og har fået sat dæmpningsplade i hele vogne.

Står dog og mangler 4 gode pakninger/or-inge til indsprøjtningsdyserne, samt den store koniske pakning mellem gas spjæld og plenum. Hvis nogle ved hvor det kan skaffes vil jeg gerne høre fra jer.

Næste projekt er 45mm sænkning af vognen.

Har desuden et udvendig strømstik i hvid som jeg gerne bytter med et i sort.






[attachment=17768]ha1ff483.jpg[/attachment]

220
Alt andet / K: TPS eller gasspjælds positions sensor + pakning
« Dato: 11. Juni 2014 kl: 15:33:24 »
Søger et potentiometer samt pakning til gasspjæld, eller et sted hvor man kan købe det.

Er ret sikker på gasspjældet er fra en DJ eller DF motor. Skal selv bruge det til en CU motor der skal konverteres til indsprøjtnig.
Akslen er Ø8 og halvmåneformet, som på billedet. Pakningen sidder for enden mellem plenum og gassplældet.


[attachment=17733]hf0c5821.jpg[/attachment]

221
Elektrisk / Opgradering fra runde til firkantet forlygter?
« Dato: 29. Maj 2014 kl: 11:40:54 »
Hej

Jeg skal have opgraderet fra de 2 runde til 4 firkantet forlygter på min T3.

Det er åbenlys der skal bruges en anden grill og nogle de andre lygter.

Men har følgende spørgsmål:
1) Hvad skal jeg bruge af ledningsnet/stik for at opgradere, går ud fra det samme ikke passer over, kan der købes et set eller skal jeg selv strikke noget sammen?
2) Skal jeg bruge nogle andre beslag ti at holde lygterne?

222
Dine Projekter... / LBX & Megasquirt
« Dato: 27. Maj 2014 kl: 17:44:00 »
Citat fra: "Hinze" post=111642
Hej Jesper,

Spændende. Er det fra Atle?

1. Tomgangs lufttilskudsventil
2. det er jo længe siden, men mener det var 029y4. Prøv at se mere her.
3. de er nok lidt begrænsede, kørte ikke så længe med det. Der er rigtig meget at læse (og forstå). Det havde jeg nok ikke helt tålmodighed til.


Ja det var fra ham jeg købte sættet.
Jeg har heldigvis allieret mig med en der har gjort alt læsestoffet, og bruger MS på hans driftingbil.

223
Dine Projekter... / LBX & Megasquirt
« Dato: 27. Maj 2014 kl: 14:09:43 »
Citat fra: "Hinze" post=27627
Så fik jeg lige et par minutter til at gå. Manifold monteret. Lidt alutape på lbx rørene, da wbx rørene er en anelse større. Dyser og dyserør monteret. Luftmængdemåler prøvemonteret, jeg var nød til at "save" lidt i luftfilterkassen for at få den til at gå fri af manifold. Benzinregulator og tomgangsluftregulator monteret. Begge tænding vacuum slanger forbundet. Benzin returslanger prøvemonteret. Krumtapudluftning monteret.
Det bliver godt med MS'en, så jeg kan få "smidt" den store luftmængdemålerkasse ud igen.



Hej Hinze

Jeg er blevet ejer af overstående system ink. MS-boks, du har sikkert solgt det for mange år siden :lol:  Men alutape og det hele sidder der stadig.

3 hurtige spørgsmål.
- Hvad er den ventil ting der sidder ovenpå plenum til? Den er ret præcis lige midt i dit billede.
- Kan du huske hvad der ligger af styring på MS-boksen?
- Hvad er dine erfaringer med MS og EFI på 2.0 LBX?

Mvh
Jesper.

224
Alt andet / K: fælge 16-17 tommer + sænkningsfjedre.
« Dato: 25. Maj 2014 kl: 15:54:58 »
Citat fra: "verner" post=111577
jeg har nogle 17" mercedes fælge, de står ikke som nye, men prisen bliver også tilpasset derefter  B)


Har du et billede eller et modelnavn på dem?

225
Alt andet / K: fælge 16-17 tommer + sænkningsfjedre.
« Dato: 25. Maj 2014 kl: 10:48:15 »
op

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 20