261
« Dato: 18. December 2007 kl: 16:00:13 »
Goddag allesammen.
Så kom jeg endelig selv på banen efter snart at have læst længe på alle de sjove, spændende og lærerige indlæg, som I hver især lægger på.
Deler jeres glæde over at køre T3, for det er, efter min mening, en af VWs mest stabile(stærke) konstruktioner nogensinde. Og så er den forholdsvis nem at gå til, når man er 'hjemmemekker'.
Vi er de lykkelige ejere af 'Harald', opkaldt efter den nordmand, som solgte den til os i Maj i år.
De opmærksomme 'Bilbase'-surfere (som jeg selv) vil have bemærket Haralds kortvarige optræden der, inden vi slog til.
Harald er født i 1986, Har levet sine første mange år i fødelandet, inden han kom til Danmark i 1999. Rygter svirrer om hans fortid som oliebrænder, men nu er han ihvertfald udstyret med en 2.1 benziner, og han tager rigtigt godt for sig af de dyre dråber (for meget, men det kommer vi tilbage til).
Han har plads til 7 personer og har bevist, hvad han kan med alle syv sæder optaget og et hav af bagage på Sverigestur den forgange sommer.
Egentlig var jeg mest til luftkølerne(CU'erne). Har haft en sådan for mange år siden, som jeg var meget meget glad for. Og ja, det var mig med den luftkølede, grå CF-bus til salg for nogle måneder siden. En drøm om opbygning/indretning på ny, som brast pga. vores allesammens problem, tid og penge, (og så havde den lige det der tændingsproblem). Den fandt nye græsgange på Vestsjælland og er vist handlet igen, ak ja.Håber den lever videre i kyndiges hænder. Og som nogen skrev herinde. Der er længere og længere mellem motorstumperne til de gamle.
Så fandt vi Harald. Han er nysynet d.1/5 i år. Men der er jo altid noget at skrue på.
Og nu kommer spørgsmålene til de kyndige hjerner herinde.
1. Jeg synes han 'æder' benzin i sig i alt for store mængder. Han går ikke rent, og nu har han fået nye tændrør, benzinfilter, Duckhams 15/40+ filter (selvom det måske ikke betyder noget). Han kører fint, men når han er blevet godt varm, mister han trækkraft og begynder at gå dårligt.
Når jeg stopper bilen kortvarigt (20 sek. eller lignende) og starter igen, går han rent igen. Hvad kan det være? Han har jo indsprøjtning. Måske der??
2. Hvorfor summer han fra benzinpumpen nedenunder. Er det skidt, slid eller??? Han summede ikke en eneste gang på ferieturen?
Iøvrigt tak til Bo i Køge for flyer og
opmærksomheden om T3nettet.
Og ja, jeg ved I holder af billeder og jeg
skal nok få taget nogle, Men Harald er pænest i solskin.