Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - ThomasG

Sider: 1 ... 16 17 [18]
256
Diesel Fora / Renovering og skift af trækaksel
« Dato: 29. December 2007 kl: 00:03:24 »
Jeg er ikke ekspert udi fedt-produkter men tror umiddelbart, at hjullejefedt ikke er 'groft' nok. Jeg brugte noget mørk-beget stads ala sådan noget man bruger som smøremiddel til landbrugsmaskiner. Det hang ihvertfald godt ved, tåler varme og omdrejninger og bliver ikke så let vasket ud. Jeg pressede studsen ind mellem manchet og aksel (temmelig uproff. men alligevel) og skød til jeg mente det var nok. Skal nok lukke enden af manchetten med en strip bagefter.

Ved ikke om det kan virke her. Men det løste da mit problem umiddelbart.

257
Diesel Fora / Renovering og skift af trækaksel
« Dato: 28. December 2007 kl: 23:39:56 »
På min første Transporter T3 fra 1980 oplevede jeg, at venstre trækaksel periodisk gav en temmelig højt 'dok-dok' lyd fra sig. indimellem ved sving. Jeg kunne afhjælpe det ved at rykke akslen frem og tilbage. Så røg den 'på plads' igen.Det var rigtigt muntert, da det skete første gang på en tre-ugers ferie i Øst-Europa. Til sidst hev jeg mundstykket af min fedtsprøjte og 'skød' en ordentlig gang Molybdæn-fedt ind bag manchetten (mod hjulsiden). Jeg skiftede aldrig leddet og kørte videre med det, som det var.

258
Dine Projekter... / Hilsen fra Harald
« Dato: 20. December 2007 kl: 22:18:10 »
Citat fra: "xploader"
normalt plejer der og sidde et filter på føde slangen fra tanken, ca, lige under skydedøren


Ja ok, har et stort filter monteret, men det sidder mellem benzinpumpe og motor

259
Dine Projekter... / Hilsen fra Harald
« Dato: 20. December 2007 kl: 21:22:23 »
Hej igen.
Har taget billede af motoren men kan ikke lige få lagt det på. Kræver vist link gennem en hjemmeside eller??

Nå men motornr er DJ011721
Benzinfilter har jeg skiftet for et par uger siden. Undrer mig over, at der ikke sidder et filter FØR benzinpumpen. Der må da ryge en del 'snask' igennem.
Jeg kan ikke finde nogen katalysator på den men udstødningen er heftig med mange rør etc. og en ordentlig bagpotte, dog original,tror jeg.
HAr iøvrigt hældt den første lille snaps ABCON fuel/injektion cleaner i. Det skader nok ikke.

260
Dine Projekter... / Hilsen fra Harald
« Dato: 18. December 2007 kl: 22:19:45 »
Hej og tak for jeres bud.
Vidste ikke, at der var forskel på motorstyringen på 2.1
Jeg ved fra sælgeren, at den faldt til synet første gang
pga. for høj CO2.

Jeg har selv en teori om, at det er en fejl ved indsprøjtningen.
Der er nogen (megen) grå/hvid røg ved koldstart og alm.start.

Har sat nye NGK-rør i. De gamle var Bosch Super 4-rør (gys!),
ikke rent 'forbrændte'. Men der er ikke mærkbar forskel før og efter.
Da den gik meget højt i tomgangen, har jeg stillet den lidt ned på en stor
skrue på flangen lige under kablet til speedertrækket, men der
er ingen forskel på motor-problemet alligevel.

Er der mon noget, som 'nulstiller',- relæ, kontakt el.lign. når man stopper
motoren og starter igen?
Jeg finder lige et motornr. og vender tilbage

261
Dine Projekter... / Hilsen fra Harald
« Dato: 18. December 2007 kl: 16:00:13 »
Goddag allesammen.

Så kom jeg endelig selv på banen efter snart at have læst længe på alle de sjove, spændende og lærerige indlæg, som I hver især lægger på.
Deler jeres glæde over at køre T3, for det er, efter min mening, en af VWs mest stabile(stærke) konstruktioner nogensinde. Og så er den forholdsvis nem at gå til, når man er 'hjemmemekker'.
Vi er de lykkelige ejere af 'Harald', opkaldt efter den nordmand, som solgte den til os i Maj i år.
De opmærksomme 'Bilbase'-surfere (som jeg selv) vil have bemærket Haralds kortvarige optræden der, inden vi slog til.
Harald er født i 1986, Har levet sine første mange år i fødelandet, inden han kom til Danmark i 1999. Rygter svirrer om hans fortid som oliebrænder, men nu er han ihvertfald udstyret med en 2.1 benziner, og han tager rigtigt godt for sig af de dyre dråber (for meget, men det kommer vi tilbage til).
Han har plads til 7 personer og har bevist, hvad han kan med alle syv sæder optaget og et hav af bagage på Sverigestur den forgange sommer.

Egentlig var jeg mest til luftkølerne(CU'erne). Har haft en sådan for mange år siden, som jeg var meget meget glad for. Og ja, det var mig med den luftkølede, grå CF-bus til salg for nogle måneder siden. En drøm om opbygning/indretning på ny, som brast pga. vores allesammens problem, tid og penge, (og så havde den lige det der tændingsproblem). Den fandt nye græsgange på Vestsjælland og er vist handlet igen, ak ja.Håber den lever videre i kyndiges hænder. Og som nogen skrev herinde. Der er længere og længere mellem motorstumperne til de gamle.
Så fandt vi Harald. Han er nysynet d.1/5 i år. Men der er jo altid noget at skrue på.
Og nu kommer spørgsmålene til de kyndige hjerner herinde.

1. Jeg synes han 'æder' benzin i sig i alt for store mængder. Han går ikke rent, og nu har han fået nye tændrør, benzinfilter, Duckhams 15/40+ filter (selvom det måske ikke betyder noget). Han kører fint, men når han er blevet godt varm, mister han trækkraft og begynder at gå dårligt.
Når jeg stopper bilen kortvarigt (20 sek. eller lignende) og starter igen, går han rent igen. Hvad kan det være? Han har jo indsprøjtning. Måske der??

2. Hvorfor summer han fra benzinpumpen nedenunder. Er det skidt, slid eller??? Han summede ikke en eneste gang på ferieturen?

Iøvrigt tak til Bo i Køge for flyer og
opmærksomheden om T3nettet.
Og ja, jeg ved I holder af billeder og jeg
skal nok få taget nogle, Men Harald er pænest i solskin.

Sider: 1 ... 16 17 [18]