Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3sen

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19
256
R4i Fora / Voltmeter til lambda-sonden?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 17:02:09 »
Med det biltema instrument skulle jeg vel kunne kontrollerer
at motoren er indstillet nogenlunde rigtig.

Hvis den ikke viser for fed blanding, så skulle bilen
vel kunne bestå den emmisionstest ved bilsyn?

257
R4i Fora / Voltmeter til lambda-sonden?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 16:22:30 »
Citat fra: "buddha_uffe" post=106510
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bil-el/Bil-instrumentbrat/Lambdamaler-32257/


Tak, meget interessant.  ;)

Med sådan et opdager man vel straks om der er noget galt med sonden eller styringen?

258
R4i Fora / Voltmeter til lambda-sonden?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 16:21:02 »
Jeg havde nok forestillet mig en hurtig analog højimpedans voltmeter konstant på sonden.
En række dioder kan jo også være hurtige, lidt ala det her:


Så er der vel en slags kvalitativ indikation af blandingsforhold, og man ville opdage
det meget hurtig hvis der bliver noget i vejen med styringen.

Der er vel kun ændringer af spændingen når speederen klemmes ned eller slippes?

(Den aktuelle motor er en RP fra golf2, så ikke noget moderne vist.)

259
Elektrisk / Hvad er relæet til..... ?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 15:13:13 »
Der står noget her:

http://www.brick-yard.co.uk/forum/speed-sender_topic47574.html

http://www.busfreunde.de/read.php?1,462629

det har vel reservedelsnummer :  253035327A

Så en frekvensfordobler, og derfor står der  "f / 2f"

I forbindelse med noget volumenkontrol

GALA

G eschwindigkeits
A bhängige
L autstärke
A npassung

http://www.golfv.de/38567-was-bedeutet-gala-signal.html

260
R4i Fora / Voltmeter til lambda-sonden?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 15:02:00 »
Er der noget sjov ved at have et voltmeter i instrumentbordet permanent tilsluttet lambda-sonden?

261
Elektrisk / Hvad er relæet til..... ?
« Dato: 03. Januar 2014 kl: 07:59:19 »
Hvilket reservedelsnummer står der på "relæet" ?

262
Motordele / KØBES: CS motor eller JX
« Dato: 02. Januar 2014 kl: 15:54:57 »
KHSalvesen har haft et par dieselmotorer til salg herinde.

Prøv at søge på det brugernavn.

263
Diverse / Bilen starter ikke
« Dato: 01. Januar 2014 kl: 20:04:59 »
Citat fra: "Santa" post=106422
den er HELT tavs - som graven :(


Hvis ingen relæ klikker, tyder det ikke i retning af bundstykke?

Bundstykke ved nøglen har jeg aldrig selv oplevet fejle.

264
Diverse / Bilen starter ikke
« Dato: 30. December 2013 kl: 17:11:03 »
Citat fra: "Santa" post=106316

Men nu kan jeg pludselig ikke få liv i den. Der er liv i batteri og lys, radio osv, men starte vil den ikke den siger ikke et hak når jeg drejer tændingen.


Er du HELT sikker på at den INTET siger når du drejer nøglen?
(jeg mener nemlig det er meget vigtig for at stille den rigtige diagnos)

Når du drejer nøglen bør der være et relæ der klikker,
det kobler alle større forbrugere fra mens der startes.
Det kræver jo meget strøm.

Jeg ved desværre ikke hvor det relæ sidder, men enten under
instrumentbordet eller i den sorte kasse i motorbrønden.

Så er der starteren, og er den HELT tavs når nøglen drejes
må det skyldes at det store relæ på siden ikke aktiveres.
Det kan være en løs forbindelse. Det er en ledning med
spadestik der aktiverer det relæ på min T3.



Citat fra: "Santa" post=106316

Havde samme problem forleden og da bankede jeg ærgerligt i passagersædet, rev i gearstangen og så startede den - det virker bare ikke i dag  :unsure:
Ka' man få et godt råd til hvad der kan være galt? Tænker det må være en løs forbindelse, eller kan det være starteren der skal på pension?


Det her kunne tyde på at relæet ikke har "kræfter" til at skubbe det lille tandhjul ind i startkransen.
Når du så rokker lidt med bilen mens du drejer starteren smutter hjulet ind og bilen kan startes.

Prøv evt. at starte mens bilen ruller lidt, og se om det hjælper.

265
Generelt / hvad er det???
« Dato: 25. December 2013 kl: 18:48:07 »
Tak for svarene.

Det lyder rigtig med opvarminig af sprinklervæske.

Nummeret 191 164 ser ret VW-agtigt ud, der mangler bare de sidste 3 cifre.
Mon det er noget der hører til en bestemt bil.



Jeg vil mene at beholderen er for lille som expansionsbeholder til brænstoffet.

266
Generelt / hvad er det???
« Dato: 25. December 2013 kl: 17:27:09 »
Hvad er det her så?
Hvilken bil?
Hvilken funktion?






267
Generelt / hvad er det???
« Dato: 25. December 2013 kl: 15:20:42 »

268
R4i Fora / Start af benzin og dieselmotor
« Dato: 23. December 2013 kl: 10:09:49 »
Mange tak for forslagene Tony og Aakerman

Ja, der bliver saltet der har været fugt i mange år,
men der kører jo også mange biler rundt fra autohjælpen.

Min benzinvogn har ingen problemer at starteren ikke trækker
motoren hurtig nok rundt, og før det blev rigtig fugtig startede vognen
da også let.



1. Så du foreslår kaburatorsprit, hvor meget skal der i en tank på 50 liter?

2. Snavsede højspændingsledninger kan jeg gøre noget ved, men nytter det at smøre dem ind i silikonefedt efter en grundig rengørring og varmlufttørring? Noget ala det her?


3. Tændrør har jeg ikke kontroleret endnu.

4. Batteriet var ved sidste startforsøg (som endelig lykkedes) fuldt opladet, jeg havde haft oplader på.

5. På den her vogn er der ikke kontakt med motorudluftningen, så der er ikke olie på filteret, men planen er af skifte det.

269
R4i Fora / Start af benzin og dieselmotor
« Dato: 22. December 2013 kl: 19:48:53 »
Det lyder godt, og jeg vil da gerne at det er sådan...

Jeg har bare et par ikke så gode erfaringer med
benzinmotorer på det seneste.

Jeg skulle skifte batteri på en Polo 6N for en
datteren til en på et forum, men selv om der
var masser af strøm på batteriet, så ville den
ikke starte. Det var bittert for mig at måtte opgive,
men hvad benzinmotorer angår er jeg slået
tilbage til start. :(
Bilen kom dog til at køre samme aften ,
og jeg fik følgende forklaring:
"ham fra autohjælpen rensede nogle kabler og gav dem silikone ,
så har nok været en kombination af at den har stået flere dage , og fugt"

På min nyindkøbte benzinvogn oplever jeg så stort set det samme.

Så tænker jeg jo om konceptet overhovedet dur i det danske klima.

Salttåge ud over højspændingskabler
det lyder ikke som en god kombination.

270
R4i Fora / Start af benzin og dieselmotor
« Dato: 22. December 2013 kl: 18:49:18 »
Jeg har kørt 1.6 diesel i en del år, og uanset hvor fugtig vejret har været,
så starter motoren inden for de første par rotationer.

Nu har jeg så anskaffet mig en benzinvogn, og oplever jeg at
have store startvanskeligheder nu hvor alle overflader i motorrummet
er våde af kondensvand. Særlig ved flere dages stilstand.

Det må vel være et generelt problem med benzinmotore?
Hvad kan man gøre mod det problem?
For det må vel være mulig, ellers er pålideligheden vel utålelig lav.

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19