Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Rollenlager

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27
376
Diesel Fora / hvilket værktøj til skift af gløderør og dysespørgsmål?
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 22:28:04 »
Jo Jarl...du har ret i at tingene hænger uhjælpeligt sammen....derfor også en fremrykning af indsprøjtningstidspunktet når trykket skal op ellers falder mængden ....  :roll:

Mvh.

377
Diesel Fora / hvilket værktøj til skift af gløderør og dysespørgsmål?
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 22:23:09 »
Ja de skal med hen til bordet og savle ned i en bakke hvis du vil tjekke dem på den rigtige måde..ha ha....  men du slipper nu nok ikke for at hive den dyse ud der sidder under pumpen Kristian.... men ok....hvis du hellere vil stå og bande i en times tid med en lille møtrik mellem to fingre så er det jo også en oplevelse i sig selv....

Mvh.  Leif

378
Diesel Fora / hvilket værktøj til skift af gløderør og dysespørgsmål?
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 22:00:22 »
Hej Ludvig,

Jo ....alt kan jo lade sig gøre..... men hvorfor egentlig gøre det mere besværligt end det er for at spare en skive til en tier du.... den er fandeme led når den lille fem millimeter skrue skal på røret der nede imellem pumpe og blokken hvis dysen ikke er taget ud.... noget i retning af at bygge en skonnert i en parfumeflaske...ellers er det rigtigt nok at man kan klare sig med at løsne et dieselrør her og der for at komme til.

Mvh....Leif

PS.  Har du meget små hænder ho ho...     :lol:

379
Diesel Fora / hvilket værktøj til skift af gløderør og dysespørgsmål?
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 20:30:05 »
Hej Kristian,

Ja den kobling jeg sendte er til alle 1.6 liters diesel´er ....
Jeg har lige lagt lidt mere til brugsanvisningen ang. gløderør
det er de sidste linier med de der fucking glødeskjolde....
ha et par stykker i lommen... hvis du skal have en dyse ud ikk´...

Mvh.

Leif

380
Diesel Fora / hvilket værktøj til skift af gløderør og dysespørgsmål?
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 20:05:05 »
Her er listen....

Et lille 1/4 tomme topnøglesæt ( 8 mm + 12 mm top  )  med mindst 200 mm forlænger (gerne to på 100 mm i forlængelse) en 12 mm ringgaffelnøgle til rørene  plus 17 mm ringgaffel nøgle til indsprøjtnings rørenes omløbere, gerne en kort type. Nogle magter at komme til uden at tage dysen ud under pumpen.... men altså..... en lang 27 top til at skrue indsprøjtningsdysser ud med plus en halv tomme skralde med kort forlænger er god at have ved hånden. Dertil omkring ti små 5 mm møtrikker til at fastspænde strømskinnen med på gløderørene .... alt efter hvor mange tommelfingre du har.. for de rasler som regel ned under dieselpumpen hvor de ligger og griner af en... noget godt tykt fedt til at fiksere de små møtrikker i 8 mm toppen med.... så skulle du faktisk kunne klare den...  :roll:
Dyserne giver den mængde som din ESP er indstillet til at give...der sidder en mængde skrue på låget af den.... du skal have et dysetestapparat til at teste dyserne med.... ikke lige det mest almindelige i de flestes værktøjskasse.... trykket stilles ved at lægge skiver af varierende tykkelse over fjederen i dyseholderen.

Husk at købe et par af de der små varmeskjolde der ligger mellem indsprøjtningsdyserne og topstykket (nede i hullet) de skal skiftes hvis du skal have en dyse eller to ud, ellers kan den godt blive lidt utæt.....  :P
Mvh.  Leif

381
Diesel Fora / gløderør, hvad er det nu for nogle der duer??
« Dato: 09. Januar 2007 kl: 16:42:31 »
Gløderør  ?

http://www.dieselsend.de/glow.shtml

Bosch rør er gode, Beru er lidt billigere og holder knap så godt, .... (har prøvet at montere to af hver) hvis du absolut vil have det bedste er de ny Bosch Duratherm Chromium nok vejen at gå.... de findes i en lidt længere udgave der i kraft af større overflade giver bedre tændning, dog er der vist en tendens til at diesel strålen fra visse indsprøjtningsdysser  rammer de lange rør så de bliver kolde i spidsen og varme i bunden og dermed krakelerer før beregnet, det skulle være bedst hvis man har et par veritable spredere af et sæt dyser i med disse ny rør. Eventuelt de nye forstråledysser.. Så hvad der holder bedst, er hele tiden et kompromis ... alt sammen noget Jarl har læst en masse om..... ikke Jarl...?   :wink:


Mvh.  Leif

382
Diesel Fora / Koblingsspørgsmål
« Dato: 01. Januar 2007 kl: 22:33:50 »
Kkrogsgaard

Jeg har en helt ny kobling incl. ny trykplade taget hjem fra das fatherland. liggende i original indpakning...  Den passer til en JX ... 600 Kr.plus porto.... den kan være fremme  Torsdag....hvis posten ellers vil...

Mvh. Leif

383
Diesel Fora / Gearkasse skift
« Dato: 27. December 2006 kl: 18:11:08 »
Hej Morten,

Rart at høre det forløb uden de store krumspring, og hvis din kobling ellers er lyde og vibrationsfri går det sku nok..... når det der pilotleje er slidt begynder der at komme sådan en vibrerende fornemmelse når man kobler ud og en speciel lyd som er svær at beskrive ha ha, selve pakdåsen på højgearsakslen ville have været rar at få skiftet, jeg har faktisk set nogle der ikke rørte akslen på grund af slitage og så er der ikke langt til en gang gearkasse olie i klokken.

Godt Nytår

384
Diesel Fora / Gearkasse skift
« Dato: 26. December 2006 kl: 03:30:47 »
Du skal jo have løsnet beslaget der holder den fast i den forreste ende og donkraften under midten af gearkassen ...... når alle skruer er ude hele vejen rundt om svinet mellem den og motoren skulle du begynde at kunne se dem skille ad og så holder du det niveau så gearkassen ikke hænger på akslen men hviler på donkraften i den rigtige vinkel i forhold til motoren... og her begynder du så med lidt god musik i radioen at rokke dem fra hinanden lige så stille og roligt...... ikke noget med rå vold før alt andet er prøvet .....

M.v.h.  Leif

Starteren er ude på dette tidspunkt ikk´.....?

385
Diverse / Afmontering af slavecylindren til koblingen
« Dato: 26. December 2006 kl: 03:18:17 »
Hej Morten,

Ja det skal komme ud på den måde, der sidder en fjeder bag det, den er først gal når det sidder fast der inde... de koster ca. 600 Kr.på  www.ebay.de men den du beskriver virker som om den er i fin stand. den lille "pind"  der går op i cylinderen og klikker på kuglen på armen findes i et par forskellige typer, pas på med dem der er delvist  lavet i plast.... de knækker ret nemt i selve kugleskålen, den gamle model der er helt i metal holder evigt .  

Leif

386
Diverse / Afmontering af slavecylindren til koblingen
« Dato: 25. December 2006 kl: 21:30:04 »
Hej Morten,

Du kan godt nå ind med en tretten fastnøgle og holde igen på den bolt men jeg ved godt det er noget L... at komme til....  med hensyn til luft i systemet så er det konstrueret så genialt at der ikke kommer luft ind i dit bremsesystem der jo tapper fra samme beholder under instrumentbordet..... så den med at løsne slangen er helt OK ... du skal ikke til at lufte bremserne ud bag efter, jeg har også skiftet slange der nede en gang og det var ret uproblematisk så længe udluftningsskruen kan løsnes, men gå langsomt frem med den...lidt varme, og lidt klask med en lille hammer for enden af den plejer at forhindre at den knækker.

M.v.h.  Leif

387
Diesel Fora / Gearkasse skift
« Dato: 24. December 2006 kl: 01:35:57 »
Hej Morten,

Det der lille pilotleje har en Oring i den ene ende, husk at vende den ud af når du presser lejet ind i svinghjulet, den slutter tæt om akslen så du undgår at få møj i lejet  med tiden....  

Knæk og bræk.....

388
Diesel Fora / Gearkasse skift
« Dato: 21. December 2006 kl: 21:18:12 »
Hej Blackchart,  


Skrev en lang smøre..... men opdager at du kører i Syncro..... så der er nok ikke møj der passer ha ha.... Sorry.....



En rar lille omgang skrueri……  Jeg har taget min ud nogle gange på samme måde og det går fint hvis du ellers kan få den så højt op at du kan hæve karossen 40 cm.  Husk at tage skiftearmen der sidder på kuglehovet af og smid den til side før du sænker noget ned, lad den endelig sidde oppe foran, den ligger fint på gulvet uden at være for meget i vejen ellers hæng den i en strip ude til siden. Jeg hang også motoren op i starten med en talje, men hvis der er lydpotte på vipper de ikke mere ned en hvad der er passende for hele operationen, men kig lige efter hvilke ledninger og slanger der evt. kan komme i klemme eller blive for korte ( dieselslanger, køleslangen for enden af topstykket m.m. samt gaskablet der går igennem den lodrette plade ) Måske skulle du lige købe en ny pakdåse til krumtapakslen bag svinghjulet når du nu er der nede for det tager kun et kvarter at skifte den med og ofte er den utæt og smider olie her. Der er to typer af pakdåser her… den ny er med hele svineriet bygget sammen incl. aluminiumbeslag, lidt pebberet så hvis du ellers er lidt fingernem og har en af de der kroge til at trække pakdåser ud med er det udmærket kun at skifte selve ringen med gummipakning i og trække den ud uden at skifte hele mollevitten som man gør med den ny type pakdåse. Husk lidt Locktite når du spænder svinghjulet på igen og også gerne lidt på de der bolte der holder selve trykpladen. Til sidst skal du lige huske at hente et pilotleje (det lille nåleleje i midten af svinghjulet plus en pakdåse til den indgående aksel (højgearsakslen) i gearkassen, det koster en hund hos VW og du finder det ikke i samme kvalitet ret mange steder. Så skulle du kunne køre i evigheder uden problemer.  
Hvis du kommer til at rive kanterne ud af Inbus boltene der holder akslerne på gearkassen skal du ikke gå i panik.... du kan komme til med en af de små Bacho rørtænger på omkring   tyve cm. længde... jeg anbefaler dig stækt at have en ved hånden. Til sidst .... pas på med ikke at hive og vride for meget i det hydrauliske koblingsrør der går gennem tværvangen foran baghjulene, hvis det knækker er det 450 kroner ud af skabet... tag koblings slavecylinderen af gearkassen uden at skille systemet ad, at det så har godt af at blive luftet og få frisk bremsevæske er en anden sag... men vent til den sidder fast på den ny kasse du.

God arbejdslyst….og gode Hjul…..

389
Diesel Fora / Dyser indsats
« Dato: 24. November 2006 kl: 17:11:14 »
Hej,

Jeg drejede en håndfuld små konuser af messing med 60  graders vinkel der var flade i toppen og satte dem på røret og så ellers et fast tag med fastnøglen..... de sad der i ca. otte mdr.  uden problemer... men da jeg så skulle til Italien sidste sommer fik jeg en kammerat til at lave rigtige kraver på et sæt , men som sagt så var der ingen problemer med de der små fiduser der klemte sig fast, de kunne da klare mosten så det ud til.  De trykkede deres eget lille spor ind i røret selv om de der Calamo rør er ret så hårde.

Mvh.  Leif

390
Diesel Fora / Dyser indsats
« Dato: 24. November 2006 kl: 14:04:25 »
Hej Jarl,

Jeg fik ret ofte revner i mine rør da jeg satte trykket op til 200 bar.  måske også fordi de der støttebånd med gummi-inlæg manglede, men efter jeg skiftede rørene til et sæt af Sandvik Calamo ( rustfri 6 mm rør ) har jeg ikke haft problemet inde på livet..... Har du haft de samme problemer med trætte rør..?

Mvh.  Leif

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27