Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jarl

Sider: 1 ... 268 269 [270] 271 272 273
4036
Diverse / Min 1.7D \"prutter\"
« Dato: 15. Juli 2005 kl: 10:41:48 »
Du har ret. Der er forskel på udstøninggssystemerne fra hhv. 1,6 (cs) og 1,7 (ky). Ikke destomindre har min bror lige monteret et cs system på en ky - med fint resultat. KY-systemet er ikke til at opdrive til rinelige priser her til lands. Jeg ved ikke om det giver problemer med chikanepladen - den kører vi som bekendt ikke med :)

4037
Diverse / Står baghjulene normalt lidt skråt ?
« Dato: 14. Juli 2005 kl: 22:49:08 »
En smule slup er helt normalt - det forsvinder når de bliver varme (udvidelse pga. varme bla., bla....) Så længe de er lydløse er alt fint. Du kan teste dem ved at slingre fra side til side, så vægten forskydes. Rundkørsler egner sig desværre kun til at teste højre hjullejer :)

4038
Diverse / Oliespild fra motor
« Dato: 14. Juli 2005 kl: 22:45:17 »
En T3 taber ikke olie - den afmærker sit revir  :lol:  - Nå. min bedre halvdel bryder sig heller ikke om olie på den fine indkørsel. Du kan fint prøve at spænde de små bolte ved bundkaret til - ofte med et ok resultat. Den bedste løsning er dog en gang for alle at få den gummipakning i, som Hovwdiaudi sælger. Så er problemet definitivt løst.

Hold dig langt væk fra diverse kemiske mirakelkure. De tilstopper motorens smørekanaler og gavner kun i producentens tegnebog.

4039
Diverse / Står baghjulene normalt lidt skråt ?
« Dato: 13. Juli 2005 kl: 23:03:49 »
Jo, de skal skræve lidt - jeg kan ikke huske i hovedet, hvor meget, men det kan jeg da slå op, hvis det er påkrævet. Normalvis er det ingen grund til bekymring i forb. med T3'erens baghjulsophæng - det er højest er leje, der går i ny og næ.

4040
Diverse / Udstødningspakning blæst ud...
« Dato: 13. Juli 2005 kl: 22:59:01 »
Mindre brutalt kan du også eksperimentere med nogle forstellige toppe, du kan banke på vha. en forlænger. Prøv med 12 mm 6-/eller 12-kant, torx etc. Møtrikkerne er typisk ikke spændt så hårdt, og er de rustet sammen med støtteboltene, så løsner disse sig alligevel relativt let i topstykket. Hvis de ser ud, som jeg forestiller mig, så skal støtteboltene alligevel skiftes, og hvis du vil undgå lignende problemer fremover, så brug messing eller kobbermøtrikker. Check så lige manifoldens anlægsflade for planhed, når du er igang.

4041
Diverse / Død omdrejningstæller
« Dato: 13. Juli 2005 kl: 22:52:27 »
Hej

Selve instrumentet plejer at være særdeles stabilt. Hvad med signalet fra generatoren? Den grønne ledning, der sidder på klemme "W" (på generatoren) har tendens til at ryste i stykker og knække indvendigt.

4042
Diverse / Gearkasser og andet
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 22:16:34 »
Hej

Gearkassen fra en 112 hk benz. giver desværre ikke noget væsentligt. Benz.-motoren evner at gå op i meget højere omdr.-tal og kan derfor levere tophastigheden med en relativt lav gearing. Både TD og TDI er jo kendetegnet ved at have en masse overarm i den lavere del af registeret, men specielt 1,9'eren er uvillig til at gå op i en masse omdr. Den har som bekendt længere slaglængde end både 1,6'eren (TD) og benz.-motorerne. Dermed bliver stemplernes middelhastighed også større og af slidmæssige årsager er det derfor også ønskværdigt at få en høj gearing. Jeg er enig i, at priserne for gearingstandhjul er astronomisk, så det ender nok med store hjul. Lovgivningen foreskriver desværre max. 5% øget rulleomkreds - det må man jo så forholde sig til :twisted:

4043
Diverse / Gearkasser og andet
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 11:56:27 »
Citér
de store rummer


Jeg mente selvfølgelig ruller :oops:

4044
Diverse / Gearkasser og andet
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 09:26:51 »
Den har Winkler. http://www.vw-winkler.de/

Fortæl lidt om dine erfaringer med de store rummer, når du kommer ud at køre med dem.

4045
Diverse / Spørgmål til styretøj i 1.6D
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 09:23:02 »
Lavt lufttryk = tung styring
Slidte dæk = tung styring
Dårlige styrekugler og/eller bærekugler = tung styring
Tør (dvs. uden fedt) tandstang grundet revnede mancheter = tung styring

Konstruktivt er der ikke noget, der skulle forårsage en tungere styring på din nye bil. Til lykke med den!

4046
Diverse / Spørgmål til styretøj i 1.6D
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 09:22:44 »
Lavt lufttryk = tung styring
Slidte dæk = tung styring
Dårlige styrekugler og/eller bærekugler = tung styring
Tør (dvs. uden fedt) tandstang grundet revnede mancheter = tung styring

Konstruktivt er der ikke noget, der skulle forårsage en tungere styring på din nye bil. Til lykke med den!

4047
Diverse / Spørgmål til styretøj i 1.6D
« Dato: 05. Juli 2005 kl: 09:21:56 »
Lavt lufttryk = tung styring
Slidte dæk = tung styring
Dårlige styrekugler og/eller bærekugler = tung styring
Tør (dvs. uden fedt) tandstang grundet revnede mancheter = tung styring

Konstruktivt er der ikke noget, der skulle forårsage en tungere styring på din nye bil. Til lykke med den!

4048
Diverse / Gearkasser og andet
« Dato: 04. Juli 2005 kl: 21:54:09 »
Ja, det skal vi have gjort noget ved. Jeg er også meget interesseret i en højere gearing. Jeg har 3H-kassen i, men et sæt til højere differentialeudveksling koster jo en jetjager. Det kan godt være, at jeg må starte med den primitive løsning med større hjuldiameter :cry:

4049
Diverse / Problemer med \"klukken\" i kølevandsslangerne
« Dato: 04. Juli 2005 kl: 21:49:49 »
Hej med dig og velkommen til!

For at spore os ind på løsningen må vi nok have lidt flere data om bilen. Jeg forudsætter, at det er en diesel (det er jo dem, der bakser mest med toppene). Har du udluftet bilen grundigt vha. den lille bolt i toppen af køleren? Er der bobler i den forreste ekspansionsbeh.? Er der oliefilm på vandoverfladen? Går den jævnt på alle 4 ben?

Disk og med noget mere historie, - så skal vi gøre et forsøg

4050
Diverse / Min 1.7D \"prutter\"
« Dato: 28. Juni 2005 kl: 19:09:21 »
Klart! Det havde jeg sgu også gjort. Det eneste jeg mener er, at alle lærlingenes Corsa 1,0 med Storebælttunnel-diameter på udstødningen ikke nødvendigvis har 500 hk selvom de lyder sådan :lol:

Det var ellers ikke så lidt du har fået ud af sådan en wbx. Hvad siger gearkassen til det? Har du gjort noget særligt for at skåne synkronhovedet til 4/5 gear? Tyskerne monterer tit en olieomløbsplade, der forbedrer oliestrømmen og dermed kølingen af tandhjulene. Det søger jeg erfaringer med.

Jeg har ikke haft min på rullefelt, så jeg kender ikke den præcise ydelse, men i hvert fald står en højere gearing højt på ønskesedlen. Som dieselfreak er det jo ikke omdrejninger, men mere moment, der giver fremdriften. Måske kunne 15 eller 16" hjul fra en syncro gøre noget, men den slags fælge er jo ikke just stardardvarer her til lands.

Sider: 1 ... 268 269 [270] 271 272 273