Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - casper

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 89
46
Generelt / Lupo\'en kom hjem! (på trailer)
« Dato: 23. Januar 2013 kl: 22:45:52 »
Hej Carsten,

Jeg er på den samme, MV-aut. og så en lupo :-)

Min er for øvrigt født med klimaanlæg, men jeg går nu heller ikke mere en  5l/100 20 km/l i øjeblikket. Turene er på 4-5 km, emn alligevel?

Jeg tænker dyser/timing, men på en PD er det jo ikke så nemt. Er der nogen der ved hvordan man kan se indsprøjtningstimingen via vag-com?

Måske vores står lidt skævt, og de to andres står godt? Jeg har en kollega der kører med 3,2 L/100 som vejret er nu.
Jeg havde ham ude at køre i min idag og han kunne ikke presse den under 4,3 L/100 det er stadig bedre end mine 5L men en del mere end de 3,2 han kører i sin der er sammenlignlig mht. årgang og km-tal.

47
Biler.. / Panelvan Købes
« Dato: 17. Januar 2013 kl: 22:11:28 »
Måske du skulle se på en air-ride løsning.

Så kunne du have en køre indstilling og en park/docking indstilling ;-)

48
Biler.. / Panelvan Købes
« Dato: 17. Januar 2013 kl: 21:05:39 »
Jeg har været ude i frosten og måle min Coach, den står 192cm til tagtop, dertil kommer så antenner.

Så 195cm er presset men ikke umuligt...

49
Generelt / Traktions Batteri ekspert!
« Dato: 17. Januar 2013 kl: 17:25:00 »
Så er den vel ikke længere, hvis de har deres navn på, så må de også kunne levere et datablad. Ellers må de vel tage dem retur.

50
Generelt / Traktions Batteri ekspert!
« Dato: 16. Januar 2013 kl: 12:29:42 »
Det vil jeg give dig ret i, jeg forstod spørgsmålet mere som om de kunne bruges som startbatteri, ikke som de var startbatterier.

Det er de ikke, forskellen er i pladerne, på et startbatteri er den en porøs blyoverflade på tyndeplader der giver en stor overflade og dermed høj startstrøm. De kan bare ikke holde til mange/dybe afladninger da hver af dem tærer på blyet. når det er en tynd struktur tærer blyet relativt hurtigt igennem.

Traktionsbatterierne er med tykke plader der tåler mange afladninger før tæringen er dernede hvor det bliver et problem for batteriet. Men få tykke plader betyder mindre overflade = mindre startstrøm.

Semitraktionsbatterier er et sted imellem, men man kommer ikke ud over en opskalering i kapacitet for at opnå samme overflade og dermed samme startstrøm.

Så hvis du skal _bruge_ 230 Ah "startbatteri-startstrøm" som kommer det aldrig til at gå med 230Ah "traktionsbatteri-startstrøm" da de netop er bygget forskelligt.

Hvad fabrikat/model har du fået leveret ?

51
Generelt / Traktions Batteri ekspert!
« Dato: 15. Januar 2013 kl: 21:20:36 »
Kender du type af batteri du har fået leveret?

Jeg tænker på om det er gel eller vlies batterier?

Min erfaring er primært fra elkøretøjer, men hvis det er gelbatterier så vil jeg mener at de ikke er velegnede til startbrug. Er det der imod vlies batterier hvor syren er suget og i en glasfibermåtte typisk med en mætningsgrad på 95% så syren ikke løber af hvis de ligges ned. Så kan de godt bringes til at fungere.

Jeg mener at have læst at starteffekten groft kan sammenlignes hvis du regner med at et vlies batteri kan levere 60% af et startbatteri. forstået på den måde at et 100Ah vlies batteri kan levere ca. hvad et 60Ah startbatteri kan.

Vi kører med 80 og 100 Ah vliesbatterier i elkøretøjerne og trækker uden problemer 340 A i kørestrøm. Dertil skal det bemærkes at pakken er bygget op som 2p-2p-p-2p-osv. så de 340A er 170A per batteri men det er effekter der trækkes kontinuert over måske 10-15-20min hvad de kan levere kortvarigt ved jeg ikke men måske tallene kan bruges til sammenligning.

Dog er vi nede på 60% rækkevidde ved de frostgrader vi har nu, så temperaturen betyder _meget_

Hvor mange ampere forventer du at trække i startøjeblikket? sidder der to 230Ah batterier i serie til en 230Ah/24V blok?

52
Mekanisk / Hvilken motor skal jeg vælge?
« Dato: 02. Januar 2013 kl: 23:12:15 »
Jeg vil da også gerne slå lidt for wbx.

Jeg kører 2.1 WBX med automatgear, godt til og sjældent andet end bykørsel, hvís jeg er på motorvej  er det med 110-115 km/t der synes jeg der er en god balance mellem vindstøj og alt. Jeg ligger ikke og fedter i lastvognssporet ( no offence Tony ;-))

Jeg kører 8,5 km/l

Så var der mine dage med AAZ diesel, det er nok mere interessant at sammenligne da det er samme fører. Der kørte jeg maks 100 km/t motorvej, men mest bag en lastvogn på motorvejen det var normalen det var men manuelt gear så der var meget arbejde i bytrafik op og ned gennem 5 gear, nu skifter autoboksen de 3 gear for mig, men en manuelt suger selvfølgelig ikke brændstof på samme måde.

Da kørte jeg maks 10 km/l nok nærmere 9,5 km/l.

Så hvis der korigeres for gearkassen er aaz nok nogenlunde det samme som MV boxermotoren. vægtafgiften tæt på det halve her etfer 1/1-2013 :-) men ok brændstoffet er 1 kr dyrere per liter, all-in-all er det lang billigere for mig at at køre auto-boxer end diesel T3. Og køreglæden, og lyden :-) den er 1000 gange bedre :-)

En lomme-teori kunne være at benzineren har den overarm der skal til så den er oftest i sit økonomisk område. Hvor de små dieselmaskiner altid er pryglet ud i det røde hvor de ikke kører økonomisk.

Når jeg ser på tallene kan jeg ikke se en business case for at skifte til en R4, bestemt ikke økonomisk. En subaru kunne jeg gost blive fristet til, men igen det er så for spas. Jeg føler ikke jeg mangler power i boxeren, det gjorde jeg meget ofte i jx.

53
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 26. November 2012 kl: 20:29:09 »
Jeg synes selv den går langt, når jeg har målt den er den gået 8,5 km/l min aaz og jx diesel før med manuelt gear har gået ca. 10 km/l og køreglæden er en helt anden med en 2,1 boxer end en presset dieselmaskine.

Jeg bor i Gentofte, bor du på Amager?

Nu du nævner camper tag så fik jeg selv en gal ide engang, det store hul hvor soltaget skydes tilbage er der hvor der saves hul hvis der monteres et højt eller halvhøjt tag. man kunne have en camper tag monteret midlertidigt på vognen på en eller anden måde når det skulle bruges så kunne man bare skyde soltaget tilbage når man skulle derop, og når man var hjemme og ikke skulle campere så kunne man stille taget af og bare køre med det store soltag ud til det fri som normalt.
Gal ide men det kunne være fedt ;-)

54
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 26. November 2012 kl: 14:27:53 »
Jeg går umiddelbart efter ren handel. Men ingen regler uden undtagelse, så jeg kan måske blive fristet til en delvis byttehandel med noget "spændende" (hvad det så er?) Men jeg springer over på en v40.

55
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 26. November 2012 kl: 13:07:29 »
[attachment=13028]Bus.JPG[/attachment]

Specifikationer:
1989 VW T3 Coach
Marineblå
115.000km
2,1 WBX benzinmotor type MV
Ny Rustfri stålkat, bilen godkendt til det højeste miljømærke, og må med den grønne plakette køre i samtlige tyske byer.
Automatgear, der skifter blødere end smørblødt
15" letmetalfælge.
Højtryksdyser til rengøring af forlygter med sprinklervæske.
Bagrudevisker.
Synsfrit 2000kg træk monteret
30mm lavere affjedring fra fabrikken, for lavere aerodynamik og bedre køreegenskaber.
Hydraulisk servostyring.
"Kommandørtag", meget stort soltag hvor halvdelen af bussens tag kan skydes til side.
Original støjdæmpning i gulv og instrumentbræt.
Indretning "coach", luxusbus med 7 sæder brede armlæn til alle sæder og trepunktseler til de 5 sæder. Bagerste ryglæn kan lægges ned ved transport af størrer genstande. Sæder er i slidstækt lysegråt stofmateriale.
Belyst make-up spejl højre foreste sæde.
Sædevarme i førersiden.
Dobbelte batterier, et til startbatteri og en andet til forbrug.
6 KW Benzinfyr med både manuel aktivering og 24timers ur.


Renovering/servicering:

Kølesystem:
Gennemskyllet, affedtet, afsyret og monteret op med nye håndbukkede kølerør i rustfritstål overalt på motoren.

Smøresystem:
Motor afrenset indvendigt for aflejringer af nedbrudt smøreolie, påfyldt 10W60, filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.
Gearkassen gennemskyllet med syntetisk automatgearolie og filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.

Tændingssystem:
tændspole udmålt, rotor/dæksel kontrolleret, nye kabler og nye tændrør

Brændstofsystem:
Tank skiftet, samt slanger før og på motor. Insprøjtningsdyser kontrolleret og monteret med nye pakringe og beslag. Gasspjæld renset og luftmassemåler udmålt.

Udstødningssystem:
Komplet skiftet til OE kvalitet fra topstykker til slutrør

Affjedring/dæmpning:
Dæmpere demonteret og afprøvet for funktion og genmonteret / Fjedre visuelt inspiceret brud.

Bremsesystem:
Nye kalibre, skiver, tromler, bakker og hjulcylindre samt bremserør. Hjullejer for og bag kontrolleret ved udskiftning af bremsedelene.

Hjul:
Borbet-A 15" fælge monteret op med nye Goodyear Excellence 205/55R15 dæk

Diverse:
Godkendt til det grønne tyske miljø mærke.
Undervognsbehandlet med transparant "Fluid Film"
Servostyring er opgraderet med hydraulikslanger istedet for de originale rør, der er udsat for tæring.
startbatteri skiftet til nyt.
Bussen har kørt få tusind kilometer siden renoveringen / serviceringen.

Jeg er åben for bud men forestiller mig selv en pris i omegnen af 50.000kr.

Kontakt mig på mail, pm eller telefon 4580-5591.

For en video med bussen se her:

http://www.youtube.com/watch?v=rpzfhHtob1Q

56
Generelt / Flow i SB pumpe?
« Dato: 01. November 2012 kl: 10:11:50 »
Første ciffer er typen, her en VE4 pumpe, næste er stempeldiameter og 3. ciffer er cylindertal.


fx. 484 er en 4 cylinder 8mm pumpe og 495 er en 9mm pumpe til 5 cylindre.

57
Diesel Fora / JX Dieselpumpe demontering/timing
« Dato: 01. November 2012 kl: 10:04:36 »
Der vil være lidt tryk i dem, men når motoren ikke kører så ryger det med det samme du løsner en omløber. Så bare klø på og husk at lukke rør, dyser og på pumpen forsvarligt så der ikke kommer skidt ind mens det er adskilt.

58
Diesel Fora / JX Dieselpumpe demontering/timing
« Dato: 31. Oktober 2012 kl: 20:18:42 »
Du kan ikke få pumpe ud sammen med pumpebeslaget/konsollen.

Du skal have pumpen ud alene, skifte pakningerne, genmontere den, og time den igen.

Hvis det er en standard jx pumpe, ville jeg time den som en jx motor som udgangspunkt.

59
Syncro Fora / Vægtafgift
« Dato: 30. Oktober 2012 kl: 19:49:34 »
Kan du ikke sende mig en pm med navn, adresse og telefonnummer

60
Syncro Fora / Vægtafgift
« Dato: 30. Oktober 2012 kl: 09:31:17 »
Hvad er symptomerne?

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 89