Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Gammelpot

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15
46
Diesel Fora / Køleskab virker ikke
« Dato: 14. Juni 2011 kl: 08:11:48 »
Hej Jeppe.

Tag typenummeret og søg på Google, så finder du diverse diagrammer, som kan hjælpe i søgning after fejl.
Men først skal du have skabet ud, enten det skal repareres eller kasseres.
Til det findes også en tegning, som kan være en stor hjælp.
Alle mine tegninger og diagrammer blev afleveret til ham der købte min gamle Westfalia. Jeg kender ikke hans brugernavn, men hvis han ser indlægget kan det være at han melder sig.
Held og lykke med projektet.

Bjarne

47
Diverse / oversættelse af typeplade
« Dato: 21. Marts 2011 kl: 16:17:08 »
Her er et link med de koder du skal bruge


http://www.t3-infos.de/t3-infos_j.html#mcodes

Hilsen Bjarne

49
Diverse / T3 Syncro VAN JX - højde max headroom???
« Dato: 06. Februar 2011 kl: 19:50:01 »
Hej Jens

Er ikke så smart til det med at linke alle sider, men kig her:
http://www.vwpix.org/deu/
og så i denne rækkefølge

archive
T3
preislisten
deutschland
multivan
1987_08_volksvagen_multivan

på side 2 fremgår det at din nye bil er 2110 i højden, så hvis målene passer
er der plads til ovenlyset, som jeg ikke tror de regner med

Hilsen Bjarne

50
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 11. Januar 2011 kl: 17:22:41 »
Den i Ringkøbing kiggede jeg på for 2 år siden, den ser godt ud fra vejen, men er noget syg når du kommer tæt på. Jeg mener den har stået det samme sted i min. 5 år.
Jeg har ofte forsøgt at kalde nummeret uden held på tlf. 9732 1162, har også været på adressen men der er aldrig nogen, selv om de står i tlf. bogen som autoforhandler.
Vil gerne kigge igen hvis nogen har specifikke spørgsmål.

Bjarne

51
Generelt / T3-Syncro-besøg på Sydfyn:-)
« Dato: 09. December 2010 kl: 09:41:30 »
Er da lidt nysgerrig. Hvordan er masten fastgjort i bunden og hvor meget sejl skal der på? Ingen stag til forsejl?
Godt initiativ med de regnmængder vi skal regne med i fremtiden.

Bjarne

ps. husk toplanterne

52
Syncro Fora / En smule OT...og så alligevel (måske) ikke
« Dato: 26. November 2010 kl: 15:24:18 »
Hej.
Prøv lige her hos daekonline.dk

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=123&cart_id=76277760.123.12730&m_s=3&tyre_for=OFF&s_p=4x4-daek

De skriver godt nok at de ikke lige har den størelse du ønsker, men gerne vil give en pris. Så prøv det.
Jeg og familien handler udelukkende der og har indtil nu ikke fundet bedre priser på mærkevaredæk

Held og lykke med søgningen

Bjarne

53
Generelt / Blot til orintering :-)
« Dato: 11. November 2010 kl: 11:47:09 »
Mit indlæg var nok ikke med tanke på en ældre velkørende T3, men ud fra egen erfaring engang først i 90erne hvor jeg blev påkørt frontalt i en 4 år gammel Passat, der efterfølgende blev repareret for omkring 100.000. Jeg skulle ikke have den bil, når man betænker at der næsten altid er en kamp mellem forsikring og reparatør om hvor meget ( lidt) det må koste at få bilen på hjulene igen.

Bjarne

54
Generelt / Blot til orintering :-)
« Dato: 11. November 2010 kl: 10:47:07 »
Jeg er godt nok hverken mekaniker eller fagforeningsmand, men jeg ville betakke mig for at få en bil der var repareret for 65- eller 75 pct af bilens værdi.
Og hvis det er korrekt at flere hundrede mekanikkere er beskæftiget med at reparere biler for mellem 65- og 75 pct. af bilen værdi, så er der vist ikke noget at sige til at danskere uden forstand på biler en gang imellem påstår at de ikke tør købe brugt.

Bjarne

55
Din bil... / DK- HR - DK
« Dato: 08. August 2010 kl: 18:01:46 »
Så vil jeg da lige følge trop.
Odense- Andenes -Odense, ialt 5535 km. med et forbrug svarende til 12,7 km/l incl. det der blev brugt på oliefyret som nok kørte hver dag i en uge. Olieforbrug under 1,0 ltr.
På opturen røg en køleslange som blev repareret med en oversavet Mag-Lite, batteridelen passer perfekt i slangerne. På Lofoten lækkede pumpen så meget diesel at vi afleverede et STORT visitkort alle steder vi parkerede for ikke at tale om det der nærmest drev ned af bagruden. Det er i øvrigt sjovt at iagtage folk når der stoppes med varm motor og røgen vælter ud af indsugningsgællerne, indtil olien er brændt af på varme overflader. Problemet blev løst hos en fantastisk VW forhandler i Sortland på Vesterålen. Pakninger bestilt mandag kl.15.00 og klar til afhentning tirsdag kl. 08.00, fløjet ind fra nærmeste reservedelslager, pris 540,00 incl lån af aftrækker og værkstedsbord til udskiftning. Gad vide om den service var leveret af en dansk forhandler.
Så måtte der udskiftes et bundstykke i tændingslåsen som dog var en del af de medbragte stumper, og til slut brækkede afgangsrøret af lydpotten.
Har i den fiorbindelse fundet et billigt hos Høyer Autodel hvor afgangsrøret er påsvejst, er der nogen der har erfaring med denne type?
Fantastisk ferie trods kølige dage, turen kan klart anbefales hvis man er til storslået natur.
Lige nu tælles der på knapper, vi kar nok ikke råd til at have bilen længere så der kommer nok snart en salgsannonce på en original og rustfri Westfalia Joker.

Bjarne

56
Diesel Fora / NEJ-NEJ-NEJ
« Dato: 25. Juni 2010 kl: 18:52:46 »
Så skal man bare have en el-scoter, så man kan komme til banko i forsamlingshuset.

Siger Bjarne med efterspændt topstykke

57
Diesel Fora / NEJ-NEJ-NEJ
« Dato: 24. Juni 2010 kl: 18:33:32 »
Jep det er en af dine maskiner, så den får 90grader i morgen aften efter en tur til Tyskland.
Kia niks, og da det er jo en ekvipage der kun kører om sommeren, regner vi med mange års bekendtsab endnu, jeg er nok bare for bekymret.
Til daglig er vi priviligerede med en SAAB 9-3 Combi, så glem alt om Koreaner- slæder.
Tak for den gode forklaring som selv jeg kan forstå.

God ferie til alle.

Ps. hvis jeg mangler mekkerhjæp i Kiruna ringer jeg.

Bjarne

58
Diesel Fora / NEJ-NEJ-NEJ
« Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:36:42 »
Jeg er noget i vildrede, fordi der er så mange meninger om sagen.
Men det burde jeg nok gøre.
Vil gerne lige have bekræftet hvad jeg har forstået ved at læse i Sowird´s gemacht:
Med mine dårlige tyskkundskaber ser jeg 2 muligheder:

Ved kold eller varm motor løsnes bolt 1 ca. 30grader hvorefter den tilspændes med 90 Nm og så fremdeles til alle bolte er efterspændt.

Eller spænd alle skruer i rigtig rækkefølge 90grader.

Rækkefølgen fremgår af bogen.

Bjarne

59
Diesel Fora / NEJ-NEJ-NEJ
« Dato: 24. Juni 2010 kl: 10:15:02 »
Så kom vi til mekanikker. Han påstår at den ikke fejler noget, da den ikke kunne lave bobler i kølevandet da han prøvede, samtidig siger han på linje med Jarl, at olie ikke er en sikker indikation og da olien ikke er farvet ønsker han god ferie.
Men fakta er at der kom vandperler i den olie der løb ved siden af, da filtret blev fjernet, jeg opsamlede det i en plastikbøtte der er tilpasset til formålet, ( var der lidt vand i bøtten ! )
Boblerne tilskriver mekanikkeren at jeg har overluset den originale oliekøler og at der kom luft i kølekredsløbet da noget af vædsken løb ud.
Jeg har nok ikke tilstrækkelig viden og psyke til at køre T3.
Under alle omstændigheder starter ferien lørdag og skulle gerne bringe os til lapland og senere Lofoten for at opfylde en gammel drøm om at komme på hvalsafari.
Alle på T3 nettet ønskes en god ferie, med masser af sol, lækker transport og at minimum af tekniske problemer.

Bjarne

60
Diesel Fora / NEJ-NEJ-NEJ
« Dato: 22. Juni 2010 kl: 19:41:05 »
Prøver lige lidt nærmere beskrivelse:
Da jeg tog oliefiltret af kunne jeg se vandperler der forsvandt i olien, så jeg tog og hældte det hele i et flaske og der ses vand i bunden.
Så lavede jeg en lus over den originale oliekøler, den kunne jo være tæret efter 28 år.
Dækslet af foreste beholder som var fyldt til randen med kølervæske. Der er vand til max. mærket i den bageste.
Starter og kigger i beholderen, ser OK. ud, men når der gives gas begynder der at komme bobler og ved mere gas begynder væsken at skumme op ad hullet !
Hvis det nødvendigt med video efter dette prøver jeg gerne.
Talte med Hr. Thing som ikke var sikker på at kunne nå det, men vi snakkede lidt om tilfældet og han dømte defekt pakning grundet manglende efterspænding. Dette er ikke gjort, da jeg fornemmede at det mere var religion en eksakt videnskab, hvorvidt den skulle efterspændes. Så det ligner nok et selvmål

Bjarne

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 15