Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mdonau

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13
46
Diesel Fora / Ny mand med dieselspørgsmål
« Dato: 29. Marts 2012 kl: 18:26:35 »
jep.. det er en 1,9 TD motorkode "AAZ" (ligger originalt i en Golf3 eller Passat 35i, forskellen kan ses på ventildækslet)
med dieselpumpen fra den originale 1,6 TD med koden "JX"

det er en X-ring, som en god Bosch-service kan bestille hjem til ca 15kr. (bosch nr. 1 460 280 301 )

mvh, michael

47
Mekanisk / Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Dato: 28. Marts 2012 kl: 20:20:50 »
dvs. der er monteret en 112HK 1,8l motor med en 3H gearkassse? og den kører ikke over 110km/t?

Tænk nu lige på, at den hat max effekt ved 5500 omdr/min, hvor den skulle ramme ca. 160km/h-
Iflg et excel-ark, som jeg har fundet på "t3-infos.de", rammer den der allerede ved ca. 5000 omdr/min.

min konklusion er: 3H er for "langgearet" til motoren.

har du prøvet at køre den op i 4. Gear? der skulle den ramme ca. 145km/t ved Pmax (5500 omdr/min)
brug helst en GPS, speedometeret viser en del forkert.

mvh, michael

48
Mekanisk / Dækstørrelse der opvejer for høje omdrejninger
« Dato: 26. Marts 2012 kl: 09:49:09 »
..en anden gearkasse?

hvilken er nu monteret?

ellers er det 205R14 (AKA 205/82R14) som er et godt valg

49
Diesel Fora / TDI vs. mTDI
« Dato: 15. Marts 2012 kl: 20:28:25 »
fordel TDI:
-alt virker
-garanteret motorkarakteristik

ulempe: lidt mere arbejde med elsystemet

fordel mTDI:
-masser af ting mal kan(skal) pille ved (især pumpen)

ulemper:
-manglende effekt
-manglende villighed for at tage omdrejninger
-udokumeterede ting på motoren
-motorskader
-osv.

min har nu kørt ca 80tkm i en Audi 80 de sidste 70tkm uden problemer.. men vejen der hen var så lang,
at jeg i den tid nok kunne have lavet 3-4 rigtige TDI ombygninger

har pillet ved det i flere år og er hver gang forbavset hvor god en gammel original TDI i Goflf 3 med 480tkm kan køre.
min næste motor bliver en renoveret rigtig TDI

mvh, michael

PS: økonomi er næsten den samme, hvis pumpen er afstemt til motoren (18-20km/l i min Audi)

50
Diesel Fora / Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Dato: 15. Marts 2012 kl: 13:07:19 »
i princippet ja, bare den anden vej ;)

det hjælper gevaldigt med lige at tegne en retningspil på pumpehjuletts rotationsretning, ellers er vejledingen fra AAB passende.
0,9-0,95mm ville jeg stille den på.

51
Sjov und Spass !!! / mon de passer på en syncro
« Dato: 09. Marts 2012 kl: 23:15:50 »
min nabo fra "hobby-"værkstedet har 31x10,5R15 BFG MT på sin Syncro DoKa.. der skulle en del modifikation til...

52
Diesel Fora / Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Dato: 09. Marts 2012 kl: 23:10:26 »
måske.. men normalt virker det ikke rigtigt..motoren er med den slags pumpe som regel død over 3000 omdr/min

PS: i morgen er der "T3 Stammtisch" i Tarp kl 18 i "Haus an der Treene"

53
Diesel Fora / Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Dato: 09. Marts 2012 kl: 09:16:30 »
du kunne tage Pumpen fra en 2,0TD fra Audi 100 ..de er sjældne men de passer fint.
Og Alubundkar fra 2,3 20V(T)..det hjælper på olietemperatur og den har plader i, så olien bliver på plads. jeg har den i 4cyl udgaven i min Audi.

54
Diesel Fora / Hva slags dyser ?
« Dato: 25. Februar 2012 kl: 18:34:47 »
AAZ eller 1Y

55
Diesel Fora / Hva slags dyser ?
« Dato: 25. Februar 2012 kl: 12:07:01 »
dn0sd297

56
Mekanisk / Sika Sænkningssæt søges !!
« Dato: 18. Februar 2012 kl: 11:37:18 »
Citat fra: "simonsen"
Kan ikke finde noget på ebay :(


bare kopiere det nummer jeg har skrevet længre oppe i søgefeltet...

et sænkningssæt ud over 70/50mm findes efter mit kendskab ikke..

57
Mekanisk / Sika Sænkningssæt søges !!
« Dato: 16. Februar 2012 kl: 21:10:50 »
..sænkningssæt uden godkendelse kan faktisk ikke sælges i Tyskland,
man skal køre til en sagkyndig (TUEV, Dekra osv.) og få monteringen godkendt, der efter skal man få opdateret
bilens dokumenter. Godkenddelsen koster ca. 500kr., nye dokumenter ca. 100kr.

Det er noget mere indviklet end i DK..
Det er problemet med brugte dele..uden godkendelsen er de intet værd og garanti for bøvl når man møder politiet (i  hvert fald i Tyskland ;) )

58
Mekanisk / Sika Sænkningssæt søges !!
« Dato: 16. Februar 2012 kl: 20:12:44 »
prøv at finde KAW 70/50mm
ellers koster en billig undervogn fra 230€ plus transport på ebay (fx TA-Technix 45mm nummer 180745474905)

har vi haft fra en ophugsbil, kører stadigvæk fint i en makkers bil.
han kører 215/65R16 dæk, som ofte går mod karosseriet foran...
 
som regel går alle lidt længere ned end der er oplyst...

59
Diesel Fora / Hvilket Diesel fyr skal man vælge?
« Dato: 10. Februar 2012 kl: 22:05:21 »
mojn,

jeg har et Webasto Thermo Top C i min dagli Audi 80. Det har uden
problemer kørt i snart 3 år ved næsten daglig brug.

Bemærk, at det kun er det lille kredsløb, der varmes op, dvs motor og
kabinevarmer, alt det vand i det store kredsløb bliver ikke cirkuleret.
jeg har monteret fyret i returen fra kabinens varmeveksler, så det først
er motoren og så er kabinen, der varmes op. Normalt er det omvendt.

Ved siden af fartpiloten er det noget en bil bare skal have, når man har
nydt det bare èn vinter!
 Især moderne TDI-maskiner bruger en evighed til at bilve varm i
kabinen, selv om fyret ikke har kørt inden man startede er den meget
hurtigere driftvarm, når man starter det samtidigt med motoren.

Et luftbåren fyr ville jeg kun montere, hvis jeg skulle på skiferie-camping e. l. ;)

Jeg har kun et normal timer-ur, hvor jeg stiller Starttiden (normalt 15 min,
med is på ruden 30 min inden afgang). Det har i 80% af alle tilfælde
sørget for en varm motor og kabine, især når man skal af sted om morgenen er det jo for det meste på samme tidspunkt.

mvh, Michael

60
Sjov und Spass !!! / mandagsbil.dk/bmw
« Dato: 10. Februar 2012 kl: 16:49:31 »

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13