Lyder sgu lidt fake synes jeg.
Deres beskrivelse af vidundermidlet er:
Reducere tryk
Evans Waterless Coolants skaber meget lavt fordampningstryk, hvilket reducerer slid på kølersystemet komponenter i motoren.
Forhindrer korrosion
Evans Waterless Coolants indeholder ingen ilt, hvilket effektivt eliminerer korrosion.
Forbedrer HK
Evans Waterless Coolants eliminerer før-tænding og detonation som bliver skabt af overophedning disse egenskaber forbedrer forbrænding og giver motoren flere kræfter.
Stopper korrosion
Evans Waterless Coolants forhindrer kavitation og forhindrer korrosion på kølerpumper og cylinderforing
Frostbeskyttelse
Evans Waterless Coolants har et frysepunkt på under -40°C
Ugiftig
Evans Waterless Coolants er blevet bevist til at være ugiftigt. Andre standard kølervæske er giftigt og er kendt for at forgifte kæledyr
1. Reducere tryk: et kølessytem køre altid med et konstantryk, nærmest uanset hvad du hælder på, og det med lavt fordampningtryk, det er noget pis at sige, da fordampningstrykket på vand stiger når der kommer tryk på, vil det så sige at det stads her i virkeligheden fordamper ved lavere tryk end vand? Vand med et tryk på 0,8 bars kogepunkt ligger på ca. 106 grader C.
2: Forhindre korosion: Det gør almindelig kølervæske også, på teknisk skole i Thisted køre de altid med lidt kølervæske i systemet, for at forhindre korosion i motoren, og nogle af de motorer der står der, har stået i stativ i mange år, og de fleste har oss levet et helt liv i en bil før de kom i stativ. så der tror jeg bare det er et pr stunt. Og det med det stopper, Skolen havde nogle motorer der var begyndt at korrodere fordi der ikke var kølervæske i systemet, efter de puttede helt almindeligt kølervæske i, holdt korrosionen straks op.
3. Frysepunkt på -40 grader: Det har en almindeligt 50/50 blanding vand/kølervæske også (mere kølervæske end det, så falder frysepunktet igen).
4. Ugiftigt: Det er sgu oss dumt at lade kølervæske stå så dyr kan drikke af det, det skal opbevares i godkendte dunke, og indleveres så det kan miljøbehandles.
5. Kogepunkt over 180 Grader: en motor har alligevel ikke godt af at køre med så høje temperature, så jeg ser det som unødvendigt med så høj et kogepunkt...
Så personligt er jeg lidt skeptisk i forhold til det der, hørte lidt om det på et tidspunkt, og var oss lidt intraseret, men så kom jeg på teknisk skole og lærte lidt om hvordan kølesystemet fungere, (det var også noget af det jeg kom op til, til grundforløbsprøven, hvor jeg fik 10
) Så derfor er jeg lidt skeptisk overfor det der.
Med hensyn til det med en varmeplaget JX'er: Så et afsnit at Wheeler Dealers på Discovery, hvor de lavede en Triumph Stang op.
Den bil er kendt for at have varmeproblemer, de fiksede det ved at de fik fat i en ny, special lavet køler, som var bygget til at kunne lede varmen væk, så jeg ville sige at måske det at finde og tilpasse en køler med en lagt bedre køler evne en den originale, ville være en god løsning til en T3? Lidt som det med Jønne ukendt vist har montert en ekstra køler på en JX'er, folk har set lidt skeptisk til det, men enten så har Jønne ikke ville fortælle os om det hvis han har haft varmeproblemer, eller også har han ingen haft
Men det ville da være fantastisk hvis nogen havde opfundet et midundermiddel der ville kunne få bugt med Jx'erens varmeproblemer, men jeg har altså lidt min tvivl på det der