Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - gungho

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12
46
Elektrisk / Montage af solceller
« Dato: 04. Oktober 2013 kl: 20:23:23 »
@Hanslars: Jeg må så sige, at jeg har oplevet noget tilsvarende her i oktober - jeg havde godt nok fjernet den blå film, men den ene side af mit panel har ikke fat i taget mere. Og det til trods for Sika af rette type er brugt.

Jeg kan se, at der kan være en af følgende muligheder - eller en kombination af disse:

1) Taget buer på tværs - og mit panel følger taget, hvorfor panelet "trækker" væk for at få den oprindelige form igen (panelet er næsten vandret, men med en smule bur modsat taget).
2) Jeg kan se at Sika er på panelets underside - og der ikke er noget Sika på taget af bilen, og på samme tid kan jeg se, at rød lak er gået af, så den grønne millifarve er nedenunder Det kan indikere, at enten har lak ikke været stærk nok, eller jeg har brugt rengøringsmiddel som har opløst den røde lak.
3) Jeg har været tilbageholdende med Sika - forstået på den måde, at jeg kunne have brugt mere i enderne, således "trækket" var blevet mindre.

Så - weekendens projekt bliver at fjerne solpanelet, rengøre og håbe på rette temperatur så jeg kan prøve at lime på igen.

[attachment=15760]h5e3de3b.jpg[/attachment]

47
Alt andet / Søges - komplet campingindretning
« Dato: 11. August 2013 kl: 20:38:06 »
Min (camper) røg til hugger slutning af juni i år - måske står den stadig der, se tråd incl. kontakt:    http://www.t3nettet.dk/forum/skrotten/91719-den-gronne-med-kasket-hos-autoophugger

Indretningen er i mine øjne ok -  bemærk, at den er brun (køkken). Bagsæde kunne laves til seng.

God jagt.

48
Din bil... / Syncronauternes camperbus
« Dato: 04. August 2013 kl: 22:41:24 »
Jeg er ganske tilfreds med mine paneler. Jeg har limet mit 20w panel på - det sidder der stadig .... og giver et målbart supplement til mit forbrugsbatteri.

Mit mål med forbrugsbatteriet er, at kunne drive kabinevarmer samt motorvarmer om vinteren, og selvom der ikke er meget sol om vinteren, og vinkel af solstråler i forhold til panelet er ret skidt så regner jeg med, at det kan give lidt til at holde batteriet "up to date". Om sommeren skal panelet hjælpe til ifb mit køleskab på campingture - kombineret med det eksterne "mobile" panel på 30w (hvis der ikke er strøm, hvor jeg er).
Jeg har lige været en uge i svenskeland, og stationært målt spænding over panelserne og batteri samt indkoble amperemeter efter regulatoren og så flyttet det mobile panel i forhold til solen. Det er - som vi vel alle godt ved - meget afhængig af solindfald: jo mere vinkelret des større effekt. Jeg har på papiret 20w+30w, men det er ikke den effekt, som jeg får ud - så panelerne kan kun være supplement og ikke "drive" mit køleskab.

Kommende vinter må vise hvor meget effekt 20w panelet reelt bidrager med.

49
Din bil... / Syncronauternes camperbus
« Dato: 03. August 2013 kl: 22:56:38 »
Den ser fin ud bussen - og ikke mindst de to paneler på taget :)

50
Elektrisk / Montage af solceller
« Dato: 22. Juli 2013 kl: 00:00:46 »
Ja, det er korrekt at et mindre tværsnit giver større ohmsk modstand fremfor et med større tværsnit  - jeg havde kun fokuseret på tværsnit i forhold til ladestrøm og slet ikke givet det en tanke, at Septoren selvfølgelig måler reference.

Tak, forståelsens lys blev tændt.

51
Elektrisk / Montage af solceller
« Dato: 21. Juli 2013 kl: 20:15:43 »
Det endte med både en Septor - og så påliminng af solcellepanel med 291. Der er lidt lysshow over septoren, når den kobler ind og ud - en skam den er placeret i motorrummet, så jeg ikke kan få glæde af al den blinkning :)

Jeg undrede mig en smule over kravet om 10 mm ledninger (der er under 2 m fra startbatteri til forbrugsbatteri), men måske kan ladestrømmen være så stor, at det er påkrævet. Mit startkabel er på 3 mm og nok er det en kortvarig og midlertidig belastning for at starte andet køretøj, men der er dog et stykke vej fra 3 mm til 10 mm, og hvor jeg også tror at startstrømmen er væsentlig højere end ladestrømmen til forbrugsbatteriet.

52
Diverse / Smed efterlyses et sted mellem Vig og Holbæk
« Dato: 17. Juli 2013 kl: 23:20:31 »
Jeg har brugt en mekaniser i Asnæs til at lave vanger på en veteraner for 10 år siden- det er rimelig tæt på dit ferieområde. Som jeg husker det, så er det Vestervang 51. Han er tidligere jaguar mekaniker, og han lavede et god stykke arbejde. Men - om han eksisterer mere ved jeg ikke - et forsøg værd måske.

53
Elektrisk / Montage af solceller
« Dato: 17. Juli 2013 kl: 22:52:16 »
Yderligere afklaring ... - efter jeg har skiftet bus til en uden kasket (en "traditionel" bus" uden "dikkedarer"), så tænker jeg, at det ikke duer at bore i taget, så jeg vil gerne høre lidt om montage af solceller direkte på tag.

Jeg har et 30w panel i ramme - og så har jeg et 20w bøjeligt panel. Min tanke er, at det bøjelige skal monteres fast på taget (sika) og 30w panelet skal være et mobilt panel, som kun er i brug, når bussen er stationær (lidt a la den måde, som Porteren/Kim har lavet).

Men - bøjeligt panel direkte på tag, nogen erfaringer med det? Rengøring af tag, og så sika hvorpå solcellepanel monteres? Og hvad sker med lak i forhold til sikalimen på sigt?

Vedhæftet er de to enheder - yderst th er bøjeligt panel og papiret er A4 format for at give størrelsen samt billede bøjeligt panel lagt på taget, hvor jeg tænker, at det skal monteres.

54
Skrotten.. / 17`` alu plus andet
« Dato: 10. Juli 2013 kl: 22:58:20 »
Den der kabinevarmer - kan du ikke tage et billede af prægepladen? Det er modelnummer og type for webastoen, som jeg ønsker at kende til. Et billede af uret savner jeg også - kan det skaffes? Og hvordan med udstødning samt indsugning - har du også de dele? Mange spørgsmål :)

(jeg har tilsvarende model til diesel - men har nyeligt skiftet til en benzinbus - lidt upraktisk)

55
Elektrisk / Elektrisk hjælp søges
« Dato: 10. Juli 2013 kl: 15:28:24 »
Den slagne vej gennem sikringer for at udelukke områder, har du nok prøvet - og sidst jeg havde problemer var det en stel ting som følge af de uendelige mange ledninger, som sidder under instrumentpanelet.

Jeg kan anbefale "Volkswagen Vanagon Official Factory Repair Manual" - den er en smule bekostelig, men jeg har til nu været meget tilfreds med den den. Den giver godt overblik over de forskellige typer herudner elektrisk net - om den kan hjælpe dig med at finde fejlen ved jeg dog ikke.

Er det et "her og nu" problem du har, og hvis du er bosiddende i Vanløse jf T3Nettet her, så kan du godt låne bogen af mig (Valby) - eller en af de andre jeg har. Har et par ekstra batterier fuldt opladet forbrugsbatterier, hvis det kniber med strøm.

56
Mekanisk / Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Dato: 10. Juli 2013 kl: 08:58:56 »
Tak Porter og Chis-and, jeg tror en på ca 870 vil være det, som jeg går efter ud fra det, som I skriver.

Der er godt nok mange interessante ting hos Buschmiede - en "farlig" hjemmeside.

57
Mekanisk / Gasdæmper til bagklap. Type og erfaringer søges.
« Dato: 09. Juli 2013 kl: 23:09:33 »
Hvilken type gasdæmper til bagklap skal jeg vælge?

Bagklappen kan godt holdes oppe pt., men den er lidt "slatten" og i blæsevejr frygter jeg lidt, at den klapper ned med fare for skader på personer eller udstyr. Kravet er, at dæmperen kan holde cykelholder (en aluting som kan holde to cykler).

VW-shoppen har en "standard" gasdæmper til 60 kg - men er det "nok"?

Om et par uger går turen til vestkysten, hvor der nok er lidt vind - så erfaringer modtages gerne hurtigst muligt.

58
Interiør / Sæder fra multivan - montage ?
« Dato: 02. Juli 2013 kl: 20:13:35 »
Prøver lige igen med et par nærbilleder - sædet ligger ned på billederne.

Hvad skal der til for at montere sådan et sæde? Skinne system, eller kan der laves noget mere "diskret"?

59
Interiør / Absorptionskøleskab - måske noget for dig?
« Dato: 29. Juni 2013 kl: 15:41:35 »
Jeg har lige købt et lille absorptionskøleskab - ca ydre mål 40*50*53. Det er "minibar", så der er ikke frys og kører på 220VAC. Siges at være nyt og kasseret pga mindre fejl.

Sælger (Jesper tlf 6070 9725) har et mere til at stå, som han måske vil af med - lige under en plovmand, men er til at snakke med.

Måske interessant for andre T3'r?

(bemærk energiforbrug 65W samt nødvendigt med 12/220 converter)

60
Skrotten.. / Den grønne med kasket hos autoophugger
« Dato: 21. Juni 2013 kl: 15:54:38 »
Jeg kan ikke sige, om det er noget, som er godt for dig - jeg synes umiddelbart at en pris på 6000-7000 kroner noget højt sat.

Jeg tænker eksempelvis, at følgende kan bruges:

- indretningen som camper (seng, skabe og køkken)
- 1,6 TD og 5 trins gearkasse
- Ny blæser :), selvom den tager tid at afmontere
- Sæder
- Kasket

Hvis du kigger tråden "Købes T3'r - hvide plader og under 1500 kg + synet", så kan du se nogle billeder af den der af indretningen.

Den er påkørt bagfra, men bagsmæk kan åbnes - så det er kofanger og bagerst vange, som har fået et tryk - resten er som før.

Jeg ser den som en slidt bus med overfalderust, men som fungerer.

Taksatoren sagde at den ville blive solgt til skrotpris, men Ali har sagt, at han har givet 3300 for den - blot til info :)

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 12