Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mdonau

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
61
Diesel Fora / Hvad type gearkasser er de her numre?
« Dato: 16. Januar 2012 kl: 22:30:26 »
T3 gearkassekode står her:


2 eller 3 bogstaver med nogen tal bagved...

62
WBX/LBX Fora / synkro 15/16
« Dato: 04. Januar 2012 kl: 11:57:42 »
hej Thomas,

fra fabrikken kom der kun 3 forskellige hjul på syncroen: 185R14, 205R14 og 205R16

så der skelnes mellem 14 og 16 tommer syncro, på 16 tommer udgaven er der en del andre komponenter monteret der bliver handlet til fantasipriser.

man kan sagtens montere større hjul på en 14", endda de originale 16" tommer passer lige knapt på.

grusveje er ikke et problem for en 2WD, ved skovveje er de spørgsmålet, hvordan de ser ud.. så snart der er smidt lidt grus og det er kørt fast, har man ikke brug for en syncro

her er der brug for 4WD: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YcIbvzy_Xic[/youtube]

63
Generelt / GO WESTY lift kit??
« Dato: 03. Januar 2012 kl: 19:47:29 »
altså.. den bliver ikke nogen syncro pga mere frihøjde - jeg har prøvet det ;)

jeg har monteret fjedre der er mærket "grøn-grøn" foran og tilpasset højden bag med gummiplader under de originale fjedre, i kombination med
større dæk er det frihøjde nok.
MT-Dæk er ikke noget, man kører frivilligt på landevejen, så hellere gode vinterdæk.
IMSA laver efter mit kendskab kun en ny slidbane på, så det er genbrugsdæk.

Fjedrene fra gowesty giver næsten 4 cm mere frihøjde og kræver, efter min erfaring, nye, længere støddæmpere..

mvh, michael

64
Diesel Fora / Holger`s mTDI
« Dato: 03. Januar 2012 kl: 19:32:50 »
..det er helt afgørende hvad der er inde i pumpen..

dyserne er efter din beskrivelse ok, hvis alle stråler er nogenlunde ens (tænk på, at de er monteret skråt i topstykket)
men timingen kan variere mellem 0,80mm til 1,3mm alt efter hvilken udformning knastskiven har og hvor stor stempeldiameteren er.

jeg har på mit selvbyggede halløj brugt 0,9mm, men det er født til en DI Motor (KIA Carnival 2,9)

hvis der er en AAZ-pumpe eller lig. monteret skal den begynde meget tidligere (1,2-1,3mm)

mvh, michael

65
Diesel Fora / Størrelse på turbo til jx- K14 / K24...
« Dato: 30. November 2011 kl: 09:05:22 »
den starter ikke før 3000 omdr/min med at lave noget.. ikke særligt egnet til 1,6l
kan nogenlunde bruges på 1,9l hvis man vil køre med mere en 1 bar ladetryk..

66
Generelt / Dæk Spørgsmål?
« Dato: 25. November 2011 kl: 12:37:33 »
kom lige med fabrikant og model.. (fx michelin agilis 81)

så kan man sige mere om det..

67
Diesel Fora / Alternativ til CS?
« Dato: 16. November 2011 kl: 07:59:11 »
1Y med 3H-gearkasse.. det virker bare! og har endda noget levetid i forhold til turbomotorene...

68
Dine Projekter... / Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Dato: 15. November 2011 kl: 13:04:13 »
husk lige undersmøringsdyserne, de kan ikke lide at komme i kontakt med honemaskinen ;)

for at lave lidt reklame :roll:  http://www.krak.dk/firma/ll-autoteknik-og-cylinderservice-aps:1133155/6200-aabenraa

og ja: kig de forbandede mellemakselleje efter!

mvh, michael

69
Diesel Fora / AAZ renovering
« Dato: 15. November 2011 kl: 12:50:32 »
ikke meget..

få den splittet af og målt op.

ofte er det nok med nye stempelringe og plejlleje samlet med nye pakninger..

lad være med mekanisk bearbejdning, det er splid af tid. (bl.a. fordi toppene gerne revner og dermed er skrot)

få hellere fat i en oliekøler

mvh, michael

70
Syncro Fora / Hævning af Syncro
« Dato: 28. Oktober 2011 kl: 09:32:58 »
mojn,

man kan bare tage 19mm pladerne fra en T4 (kan købes direkte hos VW) eller flere af de originale..

foran kan man tage 2WD fjedre i forstærket "grøn grøn"  (nye svarer til spidan 48810) fra DoKa eller nogen normale 2WD, de er lidt længre end de originale syncro.
hvis du har en forholdsvis let bil, er det nok med standard 2WD, det bliver ellers for hårdt.

det kan godt hjælpe med nogen trialmaster støddæmpere. De er ikke for lange, så man kan fortsat bruge de originale drivakselled.

her er der ellers en fin tabel med mange fjedre: http://www.ig-syncro16.de/wiki/Federn

mvh, michael

lige et tillæg: http://www.forumvwbus.de/read.php?1,872653,page=1
mercedes spacere til foran.. har nummer: 108.325.01.85

71
Generelt / Ukendt rør suger luft ind På Audi
« Dato: 07. Oktober 2011 kl: 10:13:31 »
aktiv kul beholder til tankudluftning?

hvor går røret hen?

72
Diesel Fora / Erfaringer med Bosch VP44 dieselpumpe?
« Dato: 21. September 2011 kl: 09:46:40 »
bøvl er ikke noget udtryk..

ofte er styreboksen i pumpen defekt, det kan laves selv med eventyrlige metoder..
jeg ville gå efter en 1,9 PD TDI, de har også et par Problemer: knastaksel og pakninger til PD- injektor, men de er  let at have at gøre med.

jeg ville aldrig tænke på at køre i en V6-TDI fra VW/Audi: VP44 pumpe og problemer med knastaksler
Opel.. kun med de gamle 8 Ventil benzin maskiner, som Diesel kører de ringere en end gammel Golf TD.
De nye Commonrail-maskiner er fra Fiat og fejler altid noget, men når de kører, kører de rigtigt godt ;)

73
Diesel Fora / 1,6 Tdi homebrew teori
« Dato: 20. August 2011 kl: 18:18:33 »
mojn,

der findes en fin lille motor i Lupo, Arosa og der har navnet "AKU" :
 1,7l bygget i en 1,9l blok, der er rygter om, at der er én kørende med den i en syncro (men med turbo):

Jeg er ved at samle min motor. Har flyttet krumtap og plejl/stempler i en 1Z-blok, hvor den bliver monteret med 1Z og JX-komponenter)
boring og slaglængde svarer til det en "KY" har, som også gerne bliver opladet med JX-turbo og pumpe.

glem alt om 1,6er, det duer ikke ;)

de gamle TDIer har 19,5:1 men ingen varmetab i forkammret...de moderne CR-motorer er nede på 16:1

hilsen, michael

74
Diesel Fora / T3 vs T5 heste???
« Dato: 20. August 2011 kl: 08:54:32 »
mojn,

T4 af de sidste årgange med 102hk TDI eller T5 med 105hk (det er en lille 4-cyl fra personbilerne, der er let at arbejde på)
de store 130 og 180 hk motorer inden facelift er meget værre at arbejde på.

reparaturmæssigt ville jeg foretrække en T5 med 4cyl TDI, da den efter største sandsynlighed er billigst i drift og vedligehold,
en T4 vil nok have bedre udstyr til samme pris..

mvh, michael

75
Diesel Fora / Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Dato: 10. August 2011 kl: 09:57:46 »
mojn,

opskrift til TDI-konvertering:
-en golf3 eller passat 35i (gerne med skade i numsen) med den ønskede motor (findes til ca 7-800€ i Tyskland)
-en renoveret gearkasse (mindst AAP, helst med længre gearing i 5. gear)  omkring 1500€ hos forskellige specialister
-speciallavet motorophæng på førersiden (kan let bygges selv)
-motor og dens ledingsnet tilpasses
-intercooler
-sliddele (tandrem, plejlleje, mellemakselleje osv.)

budgettet kan være nok, med kun hvis man laver det hele selv (2-3 ugers arbejde med det hele)

1,8 og 2,0 benzin er meget billigere og lettere at montere og i afgift og man kan køre med standard gearkasse (over 10.000 kr sparet, det får man meget benzin for)

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13