Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3sen

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19
61
Diverse / Spørgsmål Benzin/diesel, oliefiltre, oliepumper
« Dato: 10. Juli 2014 kl: 07:49:21 »
Citat fra: "gunnar6690" post=112966
mere sodpartikler i olien der skal filtreres ud måske ?


Jo, det er en mulighed.

Diesel har også højere kompression, og det kan man forestille sig giver mere slid på
lejer i motorblokken, så ekstra god smørring kræves måske?

Jeg har nu set lidt sider med oliepumper, og jeg tror nu at de er forskellige
mellem benzin og diesel. Men igen, hvorfor?

62
Generelt / Indretning af T3 på gule plader...
« Dato: 09. Juli 2014 kl: 22:10:16 »
Citat fra: "gunnar6690" post=112911
Jeg tror skyderuder findes. Den her ligner ihvertfald meget. De er da vist oplukkelige for det meste :D

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/vw-t3-schiebefenster-hinten/213873402-223-6260?ref=search


Jo, det ligner.

Ellers kan man vel tage en rude ud, bruge den som en skabelon og save en plade magen til.

I den plade kan man så eksperimentere med åbninger.

63
Diverse / Spørgsmål Benzin/diesel, oliefiltre, oliepumper
« Dato: 09. Juli 2014 kl: 21:59:31 »
Er det samme oliepumpe der sidder på en 1.6 diesel, og en 1.8 benzin?

Oliefiltret til 1.6 diesel er meget større end til 1.8 benzin, hvorfor?

64
Generelt / Indretning af T3 på gule plader...
« Dato: 08. Juli 2014 kl: 09:50:09 »
Citat fra: "jbjerrum" post=112563

Problemet med oplukkelige sideruder bag i en T3 er jo heldigvis normalt ikke eksisterende  


Oplukkelige sideruder, er det noget der findes til T3?

65
Alt andet / Så skrottes der !!! Sidste chance.
« Dato: 07. Juli 2014 kl: 13:56:34 »
Det lyder ubehagelig ophørs-agtig  :(

66
Generelt / Køb eller ej - hjælp søges
« Dato: 07. Juli 2014 kl: 13:54:56 »
Det er umuligt for andre at sige om du skal købe en T3.

Men jeg fornemmer at dine drømme ikke går i retning af
at blæse rundt med 130 km/t og indtægter på 1000 kr/t.

Så som lille ny selvstændig kan en T3 være OK.
Autoværksteder SKAL undgås, uanset hvilken
varevogn man køber. Her er en T3 så nok en af de
mere servicevenlige for 100% gør-det-selv manden.

Men til møbeltransport må man erkende at motorbrønden
bagerst begrænser.

67
Interiør / Gardin problemer !
« Dato: 07. Juli 2014 kl: 11:35:23 »
Der er er en der har brugt magneter til at sætte "gardiner" op:

http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=220.msg1434#msg1434

Men om det er en god ide ved jeg ikke.

68
Diesel Fora / Oliepind JX - længde?
« Dato: 07. Juli 2014 kl: 11:25:05 »
Min JX oliepind:




69
Din bil... / (-: Victoria-S-12 :-)
« Dato: 01. Juli 2014 kl: 01:01:46 »
Citat fra: "Hinze" post=112678
hvad skal det bruges til Frank?


Det er jo en stamtavle.
Når man så husker på at Frank's biler også får det store sprøjtebevis.

Så får man vel en mistanke til hvad der skal ske  :whistle:

70
Generelt / Fra hvide til gule plader.
« Dato: 19. Juni 2014 kl: 16:39:26 »
Jeg er interesseret i det samme, og har tidligere startet en tråd med
stort set samme overskrift. (men det vil IKKE lykkes for mig af finde den).

Jeg kan bekræfte det verner skriver. Der er ingen problemer med
at få en bil fra hvide til gule plader, men der skal bare betales afgift
som var det en importbil.

Problemstillingen er jom ret relevant, for f.eks. en golf2 diesel,
som på hvide koster 6500 kr årlig, mod 3000 kr årlig på gule.

Jeg tror heller ikke afgiften ved skift kommer til at overstige
6000-7000 kr for en golf2, men det er jo så ca. det samme som
der er sparet på 2 år. Så man skal gerne være sikker på
at man også har bilen de 2 år, og det synes jeg kan være svært,
med den hast afgiftsregler ændres for tiden.

71
Mekanisk / Lille læk ved gearkasse-drivaksel
« Dato: 19. Juni 2014 kl: 11:11:51 »
Citat fra: "rasmusholm" post=112413
Okay så du mener ikke at det er noget man burde gøre fra en lift? Er det svært at få ud / sætte i?


Det er muligt det kan klares på en lift. (Lift er noget der ude af min tænkning.)
Jeg har kun prøvet det på en gearkasse der var taget ud.

se evt her:
http://t3nettet.dk/forum/diesel-fora/7690-olielaek#7698

Og vurder hvor akut dit problem er.

72
Biler.. / mulig salg
« Dato: 19. Juni 2014 kl: 06:57:53 »
Citat fra: "ojesteen" post=112389
hvad er en t3 med lukket kasse værd når der intet rust er i den der har heller aldrig været lavet noget som helst rustarbejde dog har skydedøren en bule og udstødningen skal skiftes den har kørt 140000 er fra 89 og har kun kørt på samsø hvor der ikke bliver saltet


Der er vist en tendens til at lukkede kassevogne er attraktive, måske fordi de er sjældne at finde i god stand, og man er fri for indblik.

Hvis bulen i skydedøren er den eneste, så har det nok ikke betydning for prisen.
Udstødning er en slid-del, så har heller ikke betydning for prisen. Den er ret billig til en diesel.

Jeg tror at priserne for gode T3'ere er opadgående.

Det er svært at sige hvad den er værd.
Der må man undersøge markedet, men det er ikke let, da der ikke er mange til salg.
http://www.dba.dk/biler/gulpladebiler/maerke-vw/modelvw-transporter/?aargang=(1980-1991)&sort=listingdate-desc

Der er et stort tilfeldigheds-element i hvad biler, ejendomme og andet sælges for.
Der tænkes og undersøges for lidt og handles for hurtig på uoplyst grundlag.

73
Mekanisk / Lille læk ved gearkasse-drivaksel
« Dato: 19. Juni 2014 kl: 06:12:16 »
Ja, det er pakningen, og også den her:

http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?products_id=10

Påfyldningen er på siden af gearkassen, det fremgår på side 2 i denne tråd.
http://t3nettet.dk/forum/mekanisk/93270-efter-vinter-starter-og-korer-10-meter-dod?start=20

Det er ikke nødvendig at dræne olien af gearkassen inden udskiftningen.

Selv ville jeg tage gearkassen af for at skifte pakningen.
Så det er noget jeg ville gøre når motor+gearkasse alligevel er ude,
og så lille jeg leve med oliespild indtil da, og så selvfølgelig sørge for
at der altid er gearolie i kassen.

74
Generelt / Knæk-lyde fra styretøjet (golf2 med servo)
« Dato: 18. Juni 2014 kl: 23:02:54 »
Citat fra: "gunnar6690" post=112400
Dine tårnlejer svarer til øverste bærekugler i en gammeldags undervogn. Tænk lige på det .. At dine fjedre så vrides øger risikoen for de knækker, men så er de jo nemme at skifte sammen med tårnlejet .....


De skal selvfølgelig skiftes de tårnlejer, det er klart.

Nu har jeg lige studeret anatomien lidt omkring de tårnlejer,
og så vidt jeg kan se er det faktisk muligt at give lejet lidt olie
ovenfra.

75
Generelt / Knæk-lyde fra styretøjet (golf2 med servo)
« Dato: 18. Juni 2014 kl: 21:16:08 »
Citat fra: "Jan W" post=112396
Lyder som tårnleje.
Mvh Jan


Tak for svar.

Jeg håber du her ret, for jeg vil nødig til at rode med tandstangen.

Men sådan nogle tårnlejer, der er vel ikke noget der tager skade
at af køre med dem defekte et stykke tid, og heller ikke et sikkerhedsproblem?

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 19