Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Aran

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 167
76
Diverse / Eberspacher X2 doseringspumpe
« Dato: 29. September 2015 kl: 15:20:32 »
Du skulle have fået e-mail desangående.  :)

77
Generelt / For højt CO på en Toyota
« Dato: 29. September 2015 kl: 15:18:31 »
Det kan være så mange ting, at det eneste rigtige er, at få en OBD-tester til at fortælle hvor hunden ligger begravet.
Lambdasonde, map-sensor, utæt udstødning og meget andet kan spille ind.
Har selv prøvet den med at udskifte fra en ende af. Synsmanden mente at katalysatoren var stået af, så den blev skiftet som det første, dernæst spjældpotentiometer og en masse andet. Den cyklede op og ned bogstaveligt talt, indtil jeg kom i tanke om, at have en anden map-sensor på lager. BINGO! Spot on!
Sådan kan det drille så meget.

78
Diverse / Eberspacher X2 doseringspumpe
« Dato: 27. September 2015 kl: 14:54:49 »
Sådan en har jeg liggende sammen med et komplet fyr hvor gløderøret er stået af.
Du kan erhverve det hele for 200 kr hvis interesseret?

79
Diverse / Hvorfor VW ?
« Dato: 26. September 2015 kl: 10:17:19 »
Jeg tvivler meget på, at BOSCH skulle have nogen interesser i at fifle med noget til bil-industrien. De er en meget stor spiller på det marked, så ikke underligt hvis de frasiger sig ethvert ansvar for "tilpasninger" der ligger udenfor deres regi.
Det ville være paradoksalt, hvis en så stor koncern som VAG opsagde samarbejdet med BOSCH.
Endnu værre hvis det betød at LUCAS skulle være hovedleverandør til alt elektrisk fremover   :dry:  Man ville se hobetal af Golf, Passat m.fl. holde som Trabier i vejkanterne.  :sick:  Fortvivlede ejere der hiver og flår i uvirksomme viskere, folk der undrer sig over hvorfor kabinelyset tænder, når de blinker til højre etc.  

Et sandt skrækscenarium.

80
Din bil... / (-: 16\" OLFERT :-)
« Dato: 26. September 2015 kl: 10:01:13 »
Til lykke med salget. Han får dæleme en god bil, men godt nok lang vej for at hente den.
Det bliver spændende at se, hvad du så kaster dig over.   :lol:

81
Diesel Fora / Hvad er det her for en motor?
« Dato: 26. September 2015 kl: 09:57:53 »
Det kan være en KY?

82
MhS / 30års veteran regel.
« Dato: 25. September 2015 kl: 10:26:10 »
Ikke for at være lyseslukker, men det sker næppe herhjemme.
En bil kan klassificeres som klassisk når den er tredive år, men er først veteran fra og med det fyldte fyrretyvende.
Den skal til syn - uagtet sidste periodiske syn - der skal være monteret brandslukker, i nogle tilfælde også hovedafbryder og man skal være opmærksom på, at der kan være en lang række krav mht. forsikring:
Mange selskaber kræver, at køretøjet opbevares i et aflåst lokale med en begrænsning på, hvor mange der har adgang til. Køretøjet må kun anvendes til lejlighedsvis kørsel dvs. til træf i ind- og udland, kørsel i klubregi o.l. men den med "lige at smutte hen i Brugsen" eller forbi bageren er no-go!
Hvis man bliver taget i den slags forseelser kan forsikringen blive opsagt (og man får ydermere en "hilsen" oveni) og hvor står man så?
Klassisk forsikret til dagligt brug er måske dyrere, men ikke lige så omstændeligt og krævende.
Det er så MIN private vinkel på tingene, men til de af jer der har mod på det: Runa er gode til veteranbilforsikring.
Og alle de restriktioner har været drøftet syvhundrede og sytten gange både i klubregi og medlemmerne på tværs, det er næsten lige så sikkert som drøftelser om graden af en restaurering.
Sådan er det bare.

83
Diverse / Hvorfor VW ?
« Dato: 24. September 2015 kl: 20:10:21 »
Ikke helt, Brian. Som tidligere skrevet var diesel en gang ensbetydende med sløv og støjende. Det har nyere teknologi gjort op og ned på. Nyere dieselmotorer kan udmærket "hænge på" benzinversionerne hvad optræk og ydelse angår. Udnyttelsesgraden af de dyre dråber er også bedre, så hvis det ikke var for beskatningen ville jeg ikke alene tænke i benziner til vores behov. Men vi ved jo nok hvem der slår i kasseapparatet, når talen går på diesel eller andre brændstoftyper. Gas er jo nærmest umuligt at opdrive herhjemme, selvom det giver en meget miljørigtig forbrænding uden at miste for meget effekt. Men desværre har staten brandbeskattet dette fuldstændig urimeligt i mange år.

Det kan godt være en Lupo ikke kører optimalt, men så kunne I jo have kigget på Polo eller Golf, Passat eller hvad de nu hedder.

84
Diverse / Hvorfor VW ?
« Dato: 24. September 2015 kl: 10:18:22 »
Jeg vil nu også tillade mig at påpege, at der er en verden til forskel fra dengang en diesel var konsekvent sløv og støjende til moderne dieselmotorer. En diesel står jo ikke tilbage ift. benzinmotorer hvad ydelse angår, og som påpeget andet steds: Elforbruget er blevet stadigt større. El-varme i sæder, motorstyring, aircon, elruder etc. så der skal trækkes noget effekt til det også.

85
Diverse / Hvorfor VW ?
« Dato: 23. September 2015 kl: 18:35:43 »
Spørgsmålet er, om ikke andre har gjort noget lignende, men ikke er blevet opdaget (endnu)?
Der er jo intet nyt i, at fabrikkerne kigger hinanden i kortene. I hine tider indkøbte Ford en Morris Mascot som de skilte til atomer. Man kunne simpelthen ikke begribe, at BMC kunne sælge bilen til det den nu blev udbudt til.
Sandheden var og er, at BMC tabte penge på hver eneste af de første Mascotter, men solgte, DET gjorde den.

USA er langt større krakilere end så mange andre, når det gælder importbiler. VW har så - med eller uden direktionens samtykke lavet software, der justerer lidt på forbrændingen så den overholder de givne krav.
Er det ikke lidt a la de målinger der angiver forbruget? Vores er angivet til 15,2 km/l men indtil videre vil jeg nu sige 12,5 km/l ved daglig blandet kørsel. Hvordan de har hevet de sidste kilometer ud af den skal jeg ikke kloge mig på. Faktum er, at jeg ialtfald ikke sidder og sætter i frigear en kilometer før lyskryds, eller stopper motoren ved rødt for om muligt at spare fem øre.

Så når stormen har lagt sig lidt vil man måske rette fokus mod de  besparelser VW har lagt ind i deres software i stedet? Man skal jo huske, at en motor der er droslet lidt ned ikke slides på samme vis, som en motor der konstant går på grænsen af hvad den kan yde.
At det samtidig er gavnligt for omgivelserne kan næppe vække harme, eller kan det?
Motorerne vil givetvis holde længere som følge af denne drosling, og medmindre man er lykkelig indehaver af et veludstyret værksted og evner til at skrue selv, vil det også komme ejerne til gavn økonomisk.

86
Diverse / skalamodeller
« Dato: 22. September 2015 kl: 11:02:02 »
Prøv at kigge på Minichamps modeller via: https://www.minichamps.de

87
Mekanisk / Nøkkende kørsel
« Dato: 12. September 2015 kl: 18:34:20 »
Jeg er lige ved at sige: ALT andet end Denso, men skal jeg anbefale noget bliver det Bosch - gerne dem med tre tagelektroder.

88
Din bil... / (-: 16\" OLFERT :-)
« Dato: 06. September 2015 kl: 19:32:56 »
Super fin bil, Frank. Det er bare i orden det der bliver lavet på den.   :cheer:

89
Elektrisk / Kørelys/radio og kabineblæser virker ikke..
« Dato: 03. September 2015 kl: 21:10:29 »
Nogle gange kan man puste liv i en halvdød blæser ved at frakoble stikket og give den 24 volt fra ekstern strømkilde, men hvis den hyler og skriger er den nok moden til en udskiftning.

90
WBX/LBX Fora / Ingen strøm fra tændspole på WBX
« Dato: 03. September 2015 kl: 21:07:25 »
Den ene tilslutning på tændspolen er mærket + og når du slutter tændingen til skal du kunne måle 12 volt der, eller en prøvelampe skal lyse konstant med tændingen til.
Den på modsatte side får signal fra hall-giveren og tændingsmodulet (den sorte boks i venstre side af motorbrønden) og hvis du har tomgangsregulering sidder den lige ved siden af. Sidstnævnte kan "luses over" ved at tage stikkene af og sætte sammen.
En forudsætning for gnist er stelforbindelse ved fordeleren som Otto så glimrende har beskrevet. Stelforbindelsen (brun ledning) sidder på motorblokken.
Tændspolen kan se intakt ud, men være brændt i toppen under højspændingskablet. Er det tilfældet skal den ubetinget udskiftes.
God jagt.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 167