Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - sørenh

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
76
Gode rejsesteder/Rejsetips / Rejsetips til Sydsverige
« Dato: 21. Juli 2012 kl: 19:47:28 »
Karlskrona ! superfed campingplads i vandkanten, stor skærgård og marinemuseum Ælmhult søbad camping og verdens første IKEA med museum (ha ha), Kalmer, Vestervig og en masse andre steder.

77
Diesel Fora / Af/på montering af en startmotor?
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 22:50:02 »
det lyder som noget strøm. Jeg har selv lige bokset med det. Sæt et startkabel eller en tyk ledning fra en af boltene til minus på batteriet og prøv at dreje nøglen for at tjekke om det kan være dårligt stel. Hvis det ikke virker så prøv at rense stikket ved ledningen oven på starteren og sikre dig at der er forbindelse. Prøv evt. at måle på batteriet når du drejer nøglen volten skal blive over 12 v. Den snurre lyd du kan høre er starteren der kører rundt, men enten sidder akslen fast, giv den et par slag med en hammer for at se om det løser den eller også er der ikke power nok til at "skyde" den frem i svinghjulet. Men det lyder som om du har et stelproblem siden din glødelampe lige pludselig begynder at lyse. Eller et dårligt gløderelæ. Det er det store relæ i plastboksen til venstre for starteren.

78
Diesel Fora / Af/på montering af en startmotor?
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 20:51:27 »
Hvordan er den stået af lige pluselig eller har den skramlet og larmet et stykke tid

79
Alt andet / pannel camper slagtes
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 20:47:22 »
jeg er fristet kunne jeg kigge forbi imorgen tlf 26881556
mvh søren

80
Din bil... / Minna fra Kerteminde
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 20:44:52 »
ja af med dækslet på luftfilterkassen sprøjt 5 sek og start. måske !

81
Elektrisk / starter generator batteri ?
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 11:52:41 »
puh ha jeg fandt ud af hvad der var galt ! Dårlig plus forbindelse. Jeg havde åbenbart ikke renset pluserne godt nok og de sad ikke ordentligt med det resultat at starteren hev så meget strøm at den blev meget varm og kablerne var ved at svejse sig selv fast.

82
Din bil... / Minna fra Kerteminde
« Dato: 17. Juli 2012 kl: 11:46:43 »
Thomas har du prøvet med dieselstart, det kan jo være den bare lige skal hjælpes igang efter at have stået hvor længe ?

83
Mekanisk / Speedometer virker ikke..
« Dato: 11. Juli 2012 kl: 20:45:51 »
Har du kigget om det er kablet ?

84
Elektrisk / starter generator batteri ?
« Dato: 11. Juli 2012 kl: 11:43:48 »
Nu har jeg ladet batteriet op til 13 v. Først ingen reaktion så prøvede jeg at sætte et startkabel på en af boltene ved starteren og til minus på batteriet, så startede den med fulde omdrejninger på starteren, jeg målte på batteriet med noget gas, der er ikke meget forskel, så prøvede jeg at måle direkte på generatoren 14,4 v, så ? så prøvede jeg at starte igen det gik fint, så en gang til uden den ekstra stelforbindelse, det gik fint, så en gang til, død helt død, på med ekstra stel, død. Så af med statkablet på batteriet og på igen så startede den, så uden starter stadigvæk. Er der nogen der ved hvilke kabler man kan kortslutte på ved tændings låsen ? rød + sort - ? for at se om det er bundstykket i tændingslåsen

85
Elektrisk / starter generator batteri ?
« Dato: 10. Juli 2012 kl: 19:59:17 »
Forleden ville den ikke starte 2 min. efter den havde været igang. Ingen reaktion når jeg drejede nøglen. Jeg prøvede at rense plus på starteren ingen reaktion. Falck kom, starteren fik plus og vi prøvede med en ekstra booster ingen reaktion. Så skubbede vi den igang. Vel hjemme skiftede jeg starter (brugt fra den gamle), så startede den, men der var ikke mange omdrejninger på stateren. Idag på tømmerhandlen ville den næsten ikke starte, 10 min. efter ved slagteren på Lyngby hovedgade ville den ikke igen, vi skubbede igen. Efter den havde stået 3 timer på pladsen ville den gerne starte. Jeg prøvede at måle på batteriet med halv gas, der var ikke meget forskel på volten om den kører eller ej 12.3 V. Altså skiftede jeg generatoren og kørte en tur på 30 km og prøvede igen DØD. Nu prøver jeg så at lade på batteriet, men elektronikken på laderen slår fra allerede ved 12,6 volt. Kan et batteri være over 12 v og alligevel være dødt ? ik forstå !  :roll:

86
Mekanisk / Bøsning i forreste bærearm, erfaring haves nu.
« Dato: 27. Maj 2012 kl: 20:25:07 »
Fantastisk  :)  tillykke

87
Dine Projekter... / bøsninger inder for. bærearm
« Dato: 25. Maj 2012 kl: 18:24:11 »
Jeg kan åbenbart ikke finde ud af at linke til den, men den ligger under "teknisk info om t3"
Citér

Sørenh - er det øverste eller nederste bærearmsbøsninger, der er tale om...??

De er de nederste, dem lige foran tanken.
Citér

Jeg har skiftet alle 6 bøsninger på min - bare sådan for sjov - hvilke det viste sig ikke at være

Jeg regner heller ikke med at det bliver specielt morsomt.

Citér

 Gummi og olie / fedt er ikke en god blanding )

Kære Aran glidecreme er vandbaseret, så ved du det. Hø hø.

88
Dine Projekter... / bøsninger inder for. bærearm
« Dato: 25. Maj 2012 kl: 18:08:04 »
Citér

Sørenh - er det øverste eller nederste bærearmsbøsninger, der er tale om...??

De nederste lige foran tanken. Der er dukket en tråd yderligere op om emnet. Det ser lovende ud.

89
Mekanisk / Bøsning i forreste bærearm, erfaring haves nu.
« Dato: 23. Maj 2012 kl: 22:32:31 »
Hvordan man springer over hvor gæret er lavest. Det var lige det jeg var ude efter for et par uger siden i en anden tråd. Men det skal helst ikke koste fingre eller et hul i hovedet, der er smæk på sådan en fjeder. Du må gerne følge op.

90
Dine Projekter... / bøsninger inder for. bærearm
« Dato: 14. Maj 2012 kl: 10:43:39 »
Jeg skal have skiftet de 2 store bøsninger, der sidder på de forreste bærearme foran tanken. Øhm hvor meget skal jeg skille ad for at kunne gøre det. Jeg går ud fra at jeg skal have lavet et "pølsehorn" og smøre med masser af glidecreme for at få dem i.

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11