Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - lagoni

Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57
766
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 14. Juni 2007 kl: 10:35:25 »
Mens vi venter på slangerne og gløderørene...

Så tænkte jeg på at Mads-kaa for nogen tid siden lavede en tråd om hvorfor vi elsker vores T3 og jeg lavede ikke noget indlæg fordi det ville blive for langt syntes jeg, men når nu at gløderør og slanger er monteret og Solvognen kører igen, så er det så noed her der er målet. Billedet er fra et sted på midtsjælland hvor jeg ind i mellem tager hen og observerer.



Og det er alle bekymringer og udgifter værd!
 :D

767
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 19:05:53 »
Jeg tror at jeg vil skifte de brændstofslanger og så ringe lidt rundt til de lokale mekanikere og finde en som kan skifte de gløderør. Jeg tror det vil være sundt for min bil at jeg betaler mig fra det. Må sgu osse indse at mit nivo ikke er dér endnu.

Men det kommer!!!
 :wink:

Off topic: Vi kan jo ikke alle være lige så snilde som kineserne..

http://blog.sciam.com/index.php?title=66_beer_bottles_one_cheap_rooftop_solar&more=1&c=1&tb=1&pb=1

768
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 18:56:22 »
Jeg nægter konsekvent at bede en ekspedient om et musekondom. Jeg blev engang sendt i byen efter kørnerprikker og dén hopper jeg ikke på igen...
 :lol:  :lol:  :lol:
Til gengæld er jeg helt med på det med smøger og øllen!

Anyway, det med at skifte gløderør...
Shit..

Jeg har læst og læst og bedt og bedt...  "åh kære Du som våger over T3-ejere, giv os idag vores varme gløderør og led os ikke ud i et skifte".

Jo, dé indslag har jeg fulgt og jeg spurgte for nogen tid siden en kammerat som ved og kan noget med biler om han var frisk på sådan en proces, og jeg har ikke set eller hørt fra ham siden.

769
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 18:29:44 »
Glæden blev kort, men inden jeg når til det, så lad mig vise et foto af motoren med nye rør.



Desværre, da jeg skulle hjem, varmede den op på 2 sek (Poul havde lige renset noget mere møj af, så jeg tror det hjalp noget mere på strømmen til gløderørene) men den havde det samme startproblem. Motoren bankede derudaf med en tør lyd og da den endelig sprang igang, kom der en røgsky af dimensioner ud.

Nå, hjemturen gik ellers godt. Den kørte rigtig godt og accelererede villigt og kvikt. Men da jeg kom hjem og gik ud for at se, så kofangeren og bagklappen sådan ud...



Totalt plettet af diesel....

Motoren sejlede i diesel og jeg ku jo ikke lade være med at tænke på Jarls ord om motorbrand.

Min første tanke var at vi ikke havde sat rørene ordentligt fast. Underligt nok var det kun de tre bageste rør som var sølet ind, og kun ved ventilerne. I den anden ende var de tørre. Men jeg fandt jo hurtigt fejlen...



Stofslangerne er totalt færdige, og indtil jeg får nye, kører jeg absolut ingen steder. Nu vil jeg så håbe på jeres tålmodighed og velvilje til nok engang at skære ud i pap..

Hvad hedder de slanger? Størrelse...  type...
Hvordan sættes de på?

Imens vil jeg dykke ned i skuffen og se hvad jeg har af klippekort til bus og tog, og så bare håbe at de har fået styr på deres køreledninger  :wink:

770
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 13. Juni 2007 kl: 09:53:53 »
Så kører den igen  :D
Var lige omkring Poot og få sat de nye rør på, og det var lige det der sku til. Nu vil jeg følge dem opmærksomt de næste par dage  :D

771
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 23:00:51 »
Ups...  Poul spurgte hvad det er man kan se lyse i vest her omkring aften. Det er planeten Venus. Den er tættere på Solen end Jorden, så derfor ser vi den ikke så tit, men når den er der er den det kraftigst lysende objekt efter månen. Den er ofte blevet mistænkt for at være en ufo...  
Lavt i syd, er pt. planeten Jupiter.

Hvis man trækker en linie fra Solen gennem Venus, kan man se Saturn der mest af alt ligner en stjerne, men selv i et lille teleskop, ses ringsystemet.

http://www.tycho.dk/article/view/579/2/123/

Læg i øvrigt mærke til i denne tid, om der er kraftigt lysende skyer i nord om natten. Det er såkaldt lysende natskyer. Der er ikke nogen som er sikker på hvad de kommer af. De er ca. 80 km oppe i atmosfæren hvor der ikke er nogen fugtighed (vand), så der er en del debat om hvad de består af. Men under alle omstændigheder er de meget smukke.
Her er et foto jeg selv har taget.


http://lagoni.info/grafik/astrografik/lysende1.jpg

772
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:28:13 »
Citat fra: "Jarl"
Der sker ikke noget - højest en omfattende motorbrand....


Okay, der hoppede jeg lige en halv meter i stolen...
 :lol:  :lol:

Nå, jeg satte cykel(!)slange og to spændbånd på, og det holdt, og den startede efter 3 sek. opvarmning, men hold da kæft hvor den røg lige til at starte med...  

Jeg vil sniiiiiiige mig ind til Hvidovre imorgen. Iøvrigt kører jeg altid morfar-kørsel.
 :wink:

773
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 22:00:58 »
Jeg har en aftale med Poul i Hvidovre i morgen tidlig, så jeg prøver sgu lige om et spændbånd og noget slange kan holde det så længe.

Hmmm...  seriøst...   hvad er det værste der kan ske? Kan jeg risikere at gøre mere skade?

774
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 21:35:52 »
Findes der ikke en anden nødløsning?
Ka man ikk lukke det %&#$¤ hul et par dage?

775
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 21:16:11 »
Hov...  så ikke lige Poul's indlæg
Poul, hvad skal du ha for de rør? Er de nye / brugte?

776
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 21:12:18 »
Okay, jeg smider lige en pm med adresse  :D

Hmmm... kan jeg binde en klud om røret og køre på job imorgen og træf torsdag?
 :?  :?:

777
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 20:38:28 »
Jeg har målt (og pudset en masse møg væk) og der er hul igennem alle kabler (hvis jeg har fundet dem alle) og hul igennem fra relæ til sidste gløderør. Så langt så godt...

Men det er meget værre..
Der er et lille hul i et af de rør der går ned til en af ventilerne. Det sprøjter(!) ud!

Er det dyrt / svært at skifte?

Jeg har taget en lille video (knap 5mb) og lagt på
http://lagoni.info/fora/dyt/utaet.avi

Håber i ka se den; ellers må jeg prøve noget andet.
Jeg ved ikke om det kan ha noget med startproblemerne at gøre?

778
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 17:50:53 »
Det kan faktisk godt være at du rammer noget der...
Jeg ved nu hvor forvarmerrelæet sidder for det skiftede jeg jo for ganske kort tid siden, men...
I nogen tid har opvarmningstiden været mellem 5 og 10 sekunder, men der er indimellem tider på måske 20 sekunder, og det kan udemærket være selv om bilen er varm og kun har været standset i få minutter. Hvordan jeg lige kontrollerer om de får strøm, det er jeg så stadig ikke 100% sikker på
 :oops:

Men må lige tjekke alle kabler en gang mere! Hvis det er gløderørene så må der næsten være en "utæthed" på kablerne dertil.

779
Diesel Fora / Startproblem
« Dato: 12. Juni 2007 kl: 17:32:31 »
Lad mig lige starte med at sige at jeg har søgt på forum, men ikke fundet noget der ligner det her problem.

I morges ville Solvognen ikke starte. Den hamrede godt nok derudaf men gik ikke igang. Jeg tjekkede alt hvad jeg kunne tjekke. Olie, vand, sikringer, kabler men fandt ikke noget. Jeg fik en nabo til at sætte sig ind og prøve at starte mens jeg kiggede i motorrummet, og alle remme kørte, og alt så umiddelbart ok ud.

Og så gik den pludselig alligevel igang..  jeg tror at han havde haft gaspedalen i bund i ca. 7-8 sekunder (længere end jeg havde) og så stod der en stor røgsky ud som lugtede brændt. Den var dog hurtigt væk, og bilen kørte til jobbet som om intet var hændt.

I frokost pausen testede jeg, og den sprang igang med det samme. Til fyraften var den gal igen. Den gik først igang efter 7-8 sekunder, og røgen var der igen. Igen kørte den fint hjem, og to stop undervejs gav ingen problemer.

Den har ellers kørt som en drøm i et godt stykke tid. Jeg fulgte levende med i tråden om koldstartshåndtaget, for jeg var selv igang med at eksperimentere med at lade det være permanent trukket, og jeg er overbevist om at det har gjort en forskel. Dieselforbruget er faldet betragteligt og motoren banker ikke så meget som den gjorde en overgang. Sommervarmen har sikkert også hjulpet med, men jeg tror ikke at det alene kan gøre det.

Men nu ved jeg så ikke...   jeg har en ide (uden at kunne redegøre hvorfor) om at den måske ikke får nok diesel ved opstart, men jeg vil endnu engang læne mig op af den ekspertise der er i forum og spørge jer hvad i mener kan være årsagen til startproblemet.

Med venlig hilsen
Lagoni

780
Diesel Fora / Hjælp søges til skift af tandrem
« Dato: 05. Juni 2007 kl: 18:44:07 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Casper har en fin beskrivelse liggende!

Okay, hvordan finder jeg den?

Anyway, jeg tager gerne! til Jylland hvis nogen er friske på at instruere i dette lille projekt, så i skal ikke holde jer tilbage!
 :D

Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57