Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jonas

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Diverse / Sv: Svejser
« Dato: 30. Marts 2019 kl: 14:38:25 »
Ja sådan en kunne sikkert også gøre det, men har bestilt esab'en. Men kan se den kan også bruges med flux tråd, så kan være jeg skal prøve det inden jeg anskaffer en flaske.  Hvordan er det og lave pladearbejde med fluxtråd I forhold til alm. tråd og gas?

2
Diverse / Sv: Svejser
« Dato: 24. Marts 2019 kl: 20:17:12 »
Ja har godt set det med sikringen, har kun 13amp hjemme, tænker at hvis det bare er tyndplade så går det måske. Ellers har jeg adgang til et udtag med 16amp sikring, et sted hvor jeg kan arbejde med bilen. Nu er jeg i mellem tiden faldet over den her ESAB Caddy MIG C200i, som også er en 220v, men op til 200 Amp. Har fundet den på tilbud til 6,768 godt nok i polen  :-\

https://weldes.de/gb/migmag-welders/43-spawarka-inwertorowa-esab-caddy-mig-c200i-662067951864.html




3
Diverse / Svejser
« Dato: 23. Marts 2019 kl: 14:09:01 »
Hej, går og tænker på at anskaffe mig en lille svejser, så jeg kan komme igang med at øve mig på at svejse, og få lavet noget rust på bilen. Har overhovedet ingen erfaring med at svejse, og er lidt i tvivl om hvad der vil være en god investering, som udgangspunkt tænker jeg at det skal være med CO2 flaske og 220v(har ikke adgang til andet). Har kigget på den her:

https://www.migatronic.com/dk/products/welding-machines/rallymig

Det er en 160 Amp, er det nok til reparation af bilen, samt måske på et tidspunkt at konstruere en tagbage eller lign. Er der nogen der har erfaringer med den, eller noget lignende de kan anbefale?

Hilsen Jonas

4
Diverse / T4 værksted
« Dato: 11. Februar 2019 kl: 13:40:23 »
Hej

Ved godt det er den forkerte bil, men tænkte at der måske var nogen der  har erfaringer med sådan en moderne sag. Det er bilen fra arbejdet, en VW  T4  benzin, der trænger til en kærlig hånd, og vi har været lidt uheldige med mekanikere. Er der nogen der kan anbefale et godt værksted i Københavns området.

Hilsen Jons

5
Elektrisk / Forlygte relæ
« Dato: 20. Januar 2019 kl: 18:43:31 »
Hej

Har installeret campervancultures forlygte relæl kit og det virker umiddelbart som det skal, men i instruktionen står der tilsidst at man skal "unplug and remove your balast resistor to ensure correct functioning". Der sidder en ballast bag forlygten i førersiden, men så vidt jeg har forstået så har den noget at gøre med radiatorfanen. Er der nogen der har et bud på hvad de mener.

Billede af ballast bag lygten:
https://photos.app.goo.gl/43zUYjRKRwhMoK3v9

7
Alt andet / Sv: Bageste varmeblæser ( /pakning )
« Dato: 02. Januar 2019 kl: 20:56:56 »
Hvis du ikke bruger den kan du også overveje at fjerne den helt, det har jeg selv gjort for at få lidt ekstra plads under bænken. Der sidder 2 t-samlinger under bilen som kan erstattes med et par alm. samlinger ala. dem her. Også kan blæser + slanger fjernes.
 anormal_87fb2c1660e97a3c1c52f65af6047df4.jpg
*normal_87fb2c1660e97a3c1c52f65af6047df4.jpg
(35.49 kB . 300x199 - vist 259 gange)



8
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 09. August 2018 kl: 09:38:00 »
DannieB: ja det gør den.

Flemse-type2: Jeg har lige været på sommerferie med det her setup, og det fungere som det skulle, har dog ikke prøvet med solpanel endnu.

En af fordelene ved ctek dual, som jeg har forstået det, er at den i modsætning til et almindeligt skillerelæ booster spændingen så den hele tiden lader med den optimale spænding. Den lader med det samme program som en ctek 220v hvor der er forskellige stadier, det skulle være godt for batteriet, og gør at den kan lade et gel batteri op til 100%. Men det er der sikkert nogen som ved noget mere om.



9
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 08. August 2018 kl: 16:40:40 »
Hej, har ikke tilsluttet det, det er vist ikke en smart altenator der sidder i vores biler.

10
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 17. Juli 2018 kl: 16:05:19 »
Så kom batteriet i! Køleboksen er koblet på, og har omforbundet så al lys, radio og cigarstik kører på forbrugsbatteriet.

IMG_20180717_155802-02.jpeg
*IMG_20180717_155802-02.jpeg
(556.05 kB . 1920x1440 - vist 290 gange)

11
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 13. Juli 2018 kl: 23:41:19 »
Jeg har gået og kigget lidt på det i dag og er også kommet frem til at løsningen er trække kablet under bilen, kan se at kablet fra generator til startbatteriet også løber der, så det må kunne lade sig gøre.

12
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 13. Juli 2018 kl: 01:09:54 »
Ok, jeg har start batteriet under højre forsæde, og forbrugsbatteri samt ladere og sikringdåsen bliver placeret i bænken, da jeg ikke har noget bagudvendt sæde. Køleboksen kommer  til at stå bag førersædet, så der bliver lidt frem og tilbage.

Har ikke helt fundet ud af hvilken vej jeg skal føre kablet fra start batteriet om til forbrugsbatteriet, over skydedøren og ned gennem stolpen  eller under førersædet og  bag panelet. Er der nogen der har erfaringer med det?

13
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 12. Juli 2018 kl: 08:17:27 »
Tænker jeg vil prøve at montere det som jer, direkte til forbrugsbatteriet via sikringdåsen. vil trække ledningen bag panelet, så det bliver alligevel en en mere permanent løsning.

14
Elektrisk / Sv: Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 10. Juli 2018 kl: 11:33:16 »
Tak for svar, kunne heller ikke helt få det til at give mening, det ville ikke være sjovt med en køleboks der skulle være koblet fra det meste af tiden.

Et andet spørgsmål, tilslutter du din boks via cigar stik,  eller har du en mere direkte forbindelse?

15
Elektrisk / Opsætning af forbrugsbatteri
« Dato: 09. Juli 2018 kl: 21:36:53 »
Hej

Er ved at indrette bilen med forbrugsbatteri og køleboks. Opsætningen er følgende:

Et exide 120Ah gel batteri, koblet til startbatteriet via en Ctek D250sa Dual skillerelæ, samt en Ctek MXS 10 til 220V ladning. Køleboksen er en Dometic CFX 28, som kobles på forbrugsbatteriet.

Mit spørgsmål er at, i manualen står der følgende:

NOTICE! Danger of damage!
Disconnect the cooler and other consumer units from the battery before
you connect the battery to a quick charging device.
Overvoltage can damage the electronics of the device.

Begger ctek'er lader med 14.4V, vil det sige at køleboksen skal kobles fra når der lades, eller skal man have en eller anden regulator mellem køleboks og batteri. Eller er alt som det skal være og der er ingen problemer?

mvh Jonas

Sider: [1] 2 3 ... 5