Forfatter Emne: Køretøjet er betinget godkendt  (Læst 4049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

• Sr. Member
    • Vis profil
Køretøjet er betinget godkendt
« Dato: 17. Juli 2007 kl: 10:33:51 »
Trods en lidt morgensur synsmand blev det røde lyn godkendt med flg bemærkninger:

Nærlys fejljusteret (står for lavt)
Vidste godt det lå lidt ved siden, men jeg kunne ikke nå over på GDS og justere det. Havde det hele adskilt i forgårs da det ene kørelysrelæ var blevet irret... Det er jo nemt nok at fikse, men behøver man et fint testapparat?

Afdugningsanordning virker ikke
Den var værre og synsmanden blev helt grøn i hovedet da jeg sagde til ham "skynd dig at slukke for kontakten til blæseren!" Blæsermotoren er nemlig brændt af og sluger strøm som bare &&/%=?))## og smelter sikringerne. Har en ny en liggende derhjemme, så nu er der ingen vej uden om den store tur... Det hjalp i øvrigt slet ikke at sige, at der kommer masser af luft ind når man kører  :lol:  

Hjulleje på højre forhjul opspændes
Den er jeg ikke helt med på? Der er rigtig nok en lille bitte smule slør i lejet. Ikke noget jeg selv har lagt mærke til, så kan jeg gøre noget ved det uden at skifte det? Er ikke helt med på "opspænding"?

Resten gik fint:

- Den bremsede snorlige
- Sværtning omkring 2,1
- Ingen rust (der var et sted den fik med hammeren)

Så alt i alt er jeg glad - nu skal jeg bare lige have styr på de tre anmærkninger, og gode råd vedr lejet modtages med kyshånd

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2007 kl: 10:47:05 »
betinget godkendt er vel oz nysynet :D  tillykke
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 17. Juli 2007 kl: 10:47:44 »
Ang. forhjulslejet, så skal du nok tage hans bemærkninger med et gran salt. Moderne biler har ikke slør i lejerne, da lejeren er af en helt anden type end vores, men vores biler skal have slør i forhjulslejerne. Når man kører, så udvider lejerne sig pga. varme, og så forsvinder sløret. Spænder man dem slørfrit op, så kan de ikke udvide sig ved kørsel, og så gnaver de i metallet. Det tænker moderne synsfolk ikke over - de er vant til at syne kønsløse forhjulstrækkere af fjernøstlig oprindelse, som ikke kan justeres i lejerne foran.

Derfor skal du ikke lytte til ham, men i stedet selv vurdere, om du synes at lejesløret er indenfor det tilladelige. Hvis du kigger i VW's rep.leitfaden eller lign. fnder du gode anvisninger på at spænde lejet hensigtsmæssigt.

De andre ting er jo bare derud af.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
« Svar #3 Dato: 17. Juli 2007 kl: 13:34:22 »
Kan man ikke bare få en fin seddel med et VW stempel på hvor der står at de ikke skal være helt stramme og stikke i sylten på ham?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Haardberg

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 17. Juli 2007 kl: 23:29:45 »
Citat fra: "Jesper"

Har ALDRIG til et syn fået kontrolleret den såkaldte afdugningsanordning. Det må være noget de bruger at tjekke på øen  :lol:  8)

Lennart

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
« Svar #5 Dato: 18. Juli 2007 kl: 00:47:29 »
Citat fra: "Haardberg"
Citat fra: "Jesper"

Har ALDRIG til et syn fået kontrolleret den såkaldte afdugningsanordning. Det må være noget de bruger at tjekke på øen  :lol:  8)

Lennart

haha ja vores virker sku heller ik, der kommer som sagt masser af luft ind når man kører, det var da heller ik noget der blev bemærket til sidste syn :lol:

vil gi jarl ret i det med lejet, der skal være lidt slør :)

lygtejusteringsapperat det er da noget man har der hjemme 8)  :lol:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento